9 قانون پیشگیری از کرونا برای افرادی که باید در محل کار حاضر شوند

به گزارش ایران 20 دانلود، بیماری کرونا کووید 19 حالا تبدیل به شیوع دنیای یا پاندمی شده و علائم و نشانه های آن در 204 کشور دنیا مشاهده شده است. هنوز دارو و واکسنی برای کرونا پیدا نشده است پس بهترین کار پیشگیری است. در این شرایط باید هر فردی را (چه مبتلا باشد و چه نباشد) یک ناقل در نظر بگیریم و نهایت احتیاط را در پیش بگیریم. علاوه بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و مواردی مثل اتیکت سرفه و استفاده از ماسک برای پیشگیری از علائم و نشانه های ابتلا به کرونا ویروس چه باید کرد؟ 9 قانون پیشگیری از بیماری کرونا برای افراد شاغل که باید در محل کار حاضر شوند و نمی توانند قرنطینه خانگی را ادامه دهند در مجله خبرنگاران بخوانید.

9 قانون پیشگیری از کرونا برای افرادی که باید در محل کار حاضر شوند

پیشگیری از ابتلا به علائم و نشانه های کرونا برای افراد شاغل

1- این روزها به هیچ وجه از انگشتر، حلقه، ساعت و دستبند برای پیشگیری از کروناویروس استفاده نکنید.

2- چند عدد لیوان یک بار مصرف، فلاسک چای، ظرف غذای مخصوص و قاشق و چنگال از خانه همراه خود ببرید. غذا را در ظرفی که همراه برده اید بخورید و بعد از برگشتن به خانه ظرف غذا و قاشق و چنگال را در منزل بشورید. غذای تان را با کسی شریک نشوید و تعارف نکنید و از غذای دیگران هم نخورید.

3- قبل از آغاز کار خودتان کیبورد، گوشی تلفن، میز و هر چیزی که قرار است در طول کار به آن دست بزنید را با الکل بی 70% ضدعفونی کنید.

4- اولین دانه دستمال کاغذی موجود در جعبه دستمال کاغذی را دربیاورید و دور بیندازید. از آن استفاده نکنید. دستکش و ماسکی که بیرون استفاده نموده بودید را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید، کیسه را گره بزنید و در سطل آشغال بیندازید. بعد دست ها را با آب و صابون بشورید.

5- کلید و پریز برق آلوده اند بعد از دست زدن به آن ها حتما دست ها را ضدعفونی کنید یا با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشورید.

6- اجازه ندهید کسی بیشتر از 1 و نیم متر به شما نزدیک گردد.

7- قبل از خوردن هر چیزی دست ها را با آب و صابون بشورید. در مجموع هر یک ساعت یک بار دست ها را با آب و صابون بشورید یا با ژل ضدعفونی کننده ضدعفونی کنید.

8- اجازه ندهید کسی به گوشی موبایل شما دست بزند و خودتان هم به گوشی موبایل کسی دست نزنید. از گوشی تلفن مشترک با کسی استفاده نکنید. اگر قرار است چیزی به همدیگر نشان بدهید فایل آن را برای هم بفرستید، چه به وسیله گوشی و چه کامپیوتر.

9- هواکش دستشویی را همواره روشن بگذارید و درب و پنجره محل کار را هم باز بگذارید. پیش از این در خصوص سایر احتیاطات واجب در محل کار برای افراد کارمند برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هم صحبت نموده بودیم.

منبع: افق کوروش
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 923

به "9 قانون پیشگیری از کرونا برای افرادی که باید در محل کار حاضر شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 قانون پیشگیری از کرونا برای افرادی که باید در محل کار حاضر شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید