پیمان بستن با کِلی

به گزارش ایران 20 دانلود، بعد از چراغ سبز ترامپ از او تشکر کردم و به همسرم گرچن و دخترم جنیفر سارا زنگ زدم تا این موضوع را به آنها بگویم. تأکید کردم در رابطه با ترامپ تا وقتی چیزی به طور علنی و رسمی اعلام نشده هیچ چیز قطعی نیست و حتی ممکن است بعد از اعلام رسمی هم باز منتفی شود.

پیمان بستن با کِلی

روز بعد ساعت چهار در دفتر بیضی با ترامپ دیدار کردم. شروع بحث ما درباره ایران و کره شمالی به گونه ای بود که انگار باز هم با من مصاحبه می کند. بیشتر چیزهایی که ترامپ می گفت به روزهای کارزار انتخاباتی اش مربوط می شد، قبل از اینکه مجموعه سخنرانی هایش وی را در چارچوب فکری جمهوریخواهان درباره سیاست خارجی قرار دهد. با خودم فکر می کردم که شاید نظرش را درباره پیشنهادی که به من داده تغییر داده است اما دست کم بی پرده و شفاف گفت که از توافق هسته ای ایران خارج می شود. او تقریباً هیچ چیزی درباره دیدار احتمالی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نگفت؛ درک چنین قصوری برای من سخت بود. بیشتر وقت ما صرف تکرار بحث ها درباره دیدگاه من نسبت به نحوه اداره و عملکرد شورای امنیت ملی شد. هر چند اسمی از برنت اشکوکرافت (ژنرال امریکایی و مشاور امنیت ملی در دولت های جرالد فورد و جورج بوش پدر رؤسای جمهور پیشین امریکا) به زبان نیاوردم، سیستمی که درباره آن توضیح دادم همان طوری که جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید به خوبی از آن آگاه بود، چیزی بود که اشکوکرافت در دولت بوش (پدر) پیاده کرد. اولاً وظیفه شورای امنیت ملی ارائه گزینه های متعدد به رئیس جمهوری و ارائه تحلیل هایی درباره نقاط ضعف و قوت هر یک از آنهاست. به محض اینکه تصمیمی گرفته می شد مسئولیت شورای امنیت ملی این بود به عنوان یک نهاد ناظر و پیگیری کننده از طرف رئیس جمهوری، اطمینان حاصل کند که سازمان ها و نهادهای مربوطه این تصمیم را به خوبی اجرا می کنند. همه این ها مطابق میل ترامپ بود هر چند که به طور مستقیم تصدی این پست را به من پیشنهاد نکرد و در مقابل پرسید: پس شما فکر می کنید می خواهید این کار را انجام دهید؟ با خود فکر می کردم این جلسه که حالا یک ساعت طول کشیده، واقعاً عبث و بی فایده بوده است. بعد وسترهوت منشی مخصوص ترامپ وارد شد و به او یادآوری کرد که جلسه دیگری دارد. ترامپ بلند شد و ایستاد و البته من هم همین کار را کردم. کنار میز روزلت با هم دست دادیم. هر چند که پیشنهاد و پذیرش روشنی وجود نداشت، اما هم کلی و هم من می دانستیم که در حقیقت چه اتفاقی رخ داده است البته به سبک و سیاق ترامپ.

با توجه به تجاربی که تا بدین جا بازگو کردم و برخی موارد دیگر، چرا باید این شغل را می پذیرفتم؟ زیرا امریکا با یک محیط بین المللی خطرناک روبرو بود و فکر می کردم که می دانم برای روبروه با این شرایط چه تدابیری باید اتخاذ شود. من درباره آنچه باید در رابطه با طیف گسترده ای از مسائل انجام شود، دیدگاه های محکمی داشتم که این دیدگاه ها حاصل خدمت در دولت های مختلف و مطالعاتم در بخش خصوصی بود و اما ترامپ!، تا مقطع کنونی کسی نمی تواند مدعی شود که از خطرات کار با ترامپ، که بسیار هم نزدیک بودند، بی اطلاع بوده است، اما من باور داشتم که می توانم آنها را مدیریت کنم. ممکن است برخی به دلایلی نتوانسته باشند از عهده این کار برآیند اما من فکر می کردم که می توانم پیروز شوم. آیا حق با من بود؟ باید دید.

من و کلی دقایقی با هم صحبت کردیم و من گفتم که برایم روشن است هیچ کدام از ما نمی توانیم بدون همکاری با یکدیگر دستاوردی داشته باشیم. من همین قصد را داشتم و او هم فوراً با آن موافقت کرد. دوباره درباره زمان اعلام تصمیم جدید سؤال کردم و کلی گفت که فکر می کند زودتر از روز بعد یا هفته بعد نخواهد بود. بعدها فهمیدم (همان طور که کلی نیز فهمید) دقایقی بعد از خروج من از اتاق بیضی، ترامپ مک مستر را فراخوانده تا به او بگوید اعلام تصمیم انتصاب جدید را به بعد از ظهر آن روز موکول کرده است. بیرون از اتاق بیضی، با دان مک گان وکیل حقوقی کاخ سفید هم روبرو شدم که با پرونده های نامزدهای احتمالی دستگاه قضایی وارد می شد.

به لابی بال غربی بازگشتم تا کتم را تحویل بگیرم و مسئول پذیرش و یکی از کارکنان روابط عمومی کاخ سفید گفتند که گروهی از خبرنگاران و عکاسان منتظر خروج من از در شمالی به راهروی ورودی به پارکینگ هستند. آنها از من خواستند که اگر می خواهم از راه پشتی و در جنوب غربی کاخ سفید به خیابان هفدهم و از پشت به ساختمان دفتر اجرایی آیزنهاور بروم تا با رسانه ها روبرو نشوم که من هم با خوشحالی همین کار را انجام دادم. دوباره به همسر و دخترم زنگ زدم. با خودم درباره آمادگی برای شروع کار در کاخ سفید فکر می کردم.،ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1111

به "پیمان بستن با کِلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان بستن با کِلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید