پرهیزهای خوراکی برای کنترل استرس در بحران کرونا

به گزارش ایران 20 دانلود، مصرف برخی از مواد خوراکی در شرایط استرس، زیان آور است؛ مواد غذایی که ممکن است در کوتاه مدت سبب افزایش انرژی شود، اما مصرف زیاد آنها موجب فرسایش و خستگی می شود و نهایتا در طولانی مدت می تواند سبب افزایش استرس در بحران کرونا شود.

پرهیزهای خوراکی برای کنترل استرس در بحران کرونا

به گزارش ایران 20 دانلود به نقل از ایسنا، اگر فرد به طور کم و بیش ثابت یا با الگویی تکرار شونده به حالت و اختلالاتی همچون خشکی و زبری پوست، شکنندگی ناخن، بیخوابی یا بدخوابی، اسپاسم و چنگە عضلات کتف و ساق، بواسیر، شقاق مقعد و خشکی مخاطات دچار باشد، مصرف برخی مواد غذایی برای وی بسیار گزندآورتر خواهد بود و دستور طبی در طب ایرانی این است که چنین افرادی در اندازه مصرف و تکرار مصرف برخی مواد خوراکی بسیار احتیاط کنند. این موادغذایی که پرهیز از مصرف آنها توصیه می شود، شامل:

- سرکه، آبغوره، آبلیمو، ترشی های خانگی یا بازاری

- پنیر شور، خیارشور، آجیل شور، مصرف زیاد نمک

- زنجبیل، خردل، فلفل سیاه

- سیر، پیاز تند، فلفل قرمز، شاهی، تره، پیازچه،

- سس های تند و تیز

- خرمای خشک، عسل کهنه

- چای پررنگ، کاکائو، شکالت تلخ، قهوه

- ذرت بوداده، نان خشک

- گوشت گاو، گوشت های صنعتی مانند کالباس و سوسیس

- میرزاقاسمی، فلافل، غذاهای سرخ کرده، غذاهای کبابی خشک، چیپس و پفک

بنابر اعلام دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، مصرف بیش از دو فنجان قهوه، نسکافه، و چای سبز در شبانه روز توصیه نمی شود. این نوشیدنی ها محرک سیستم عصبی هستند و گرچه در کوتاه مدت موجب انگیختگی هشیاری و احساس بهبود انرژی می شوند، اما در مصرف زیاد یا مداوم از طریق تحریک سیستم عصبی و اندوکرین موجب فرسایش و خستگی می شوند.

به منظور افزایش بهره وری جسمی -روانی بهتر است به جای این محرک ها، روزی 2 تا 4 استکان چای سیاه غیرعطری همراه با هل، گل محمدی، قدری زعفران و دارچین مصرف شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 شهریور 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1122

به "پرهیزهای خوراکی برای کنترل استرس در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرهیزهای خوراکی برای کنترل استرس در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید