برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(2)

به گزارش ایران 20 دانلود، در مورد خشکبار و دانه ها آنچه برای گروه خونی A و B مناسب است برای AB هم مناسب می باشد. شما می توانید از این مواد مصرف کرده اما با حفظ اعتدال، با وجود اینکه آنها دارای منبع اضافی پروتئین هستند حاوی لاکتین های زیادی می باشند از سوی دیگر بادام زمینی برای سیستم ایمنی بسیار مقوی است.

برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(2)

برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(2)

نویسنده: فادیا عبدوش

مترجم : مریم کاظمی

مقدار توصیه شده بر اساس نژاد قانونی نیست که حتماً الزام آور باشد

گروه خونی ABهفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند:

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

خشکبار

6-8 عدد(یک مشت کوچک)

2-4 بار

2-4 بار

2-3 بار

کره، خشکبار (گردو، بادام و ...)

1-2 قاشق غذاخوری

3-6 بار

3-6 بار

3-6 بار

در خصوص خشکبار و دانه ها آنچه برای گروه خونی A و B مناسب است برای AB هم مناسب می باشد. شما می توانید از این مواد مصرف نموده اما با حفظ اعتدال، با وجود اینکه آنها دارای منبع اضافی پروتئین هستند حاوی لاکتین های زیادی می باشند از سوی دیگر بادام زمینی برای سیستم ایمنی بسیار مقوی است.

خشکبار بسیار مفید:

شاه بلوط - بادام زمینی - کره بادام زمینی - گردو

خشکبار غیرمضر:

کره بادام - شیر بادام - پسته - دانه کتان - دانه گاجره - پنیر - بادام - گردو

خشکبار غیرمفید:

فندق - تخمه و کره آفتابگردان - دانه کنجد - تخم مرغ کدو - ارده

فصل ششم

حبوبات

مقدار توصیه شده بر اساس نژاد قانونی نیست که حتماً الزام آور باشد

گروه خونی ABهفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند:

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

همه انواع لوبیا و حبوبات

یک فنجان از مواد خشک

0-3 بار

2-3 بار

4-6 بار

در خصوص لوبیا و سایر حبوبات صاحبان گروه خونی AB باید بعضی توسعه های مربوط به گروه خونی A و بعضی دیگر از توصیه های گروه خونی B را رعایت کنند. برای مثال عدس غذای مهمی برای مبارزه با سرطان در نزد گروه AB است با وجود اینکه به گروه خونی B خوردن آن توصیه نمی گردد. اما از سوی دیگر، لوبیای قرمز و سبز باعث کنترل فراوری انسولین نزد صاحبان گروه خونی AB است.

حبوبات بسیار مفید:

لوبیای سفید دانه ریز - لوبیای قرمز - دانه سویا - عدس سبز

حبوبات غیر مضر:

لوبیای سبز - لوبیای پهن کلیوی شکل - لوبیای مکزیکی - نخود سبز - شیر سویا - سویای ورقه شده - دانه سویا - لوبیای سفید - غلاف نخود سبز

حبوبات مضر:

نخود - لوبیای سبز کلیوی شکل - لوبیای سیاه - باقلا - لوبیا چشم بلبلی

فصل هفتم

دانه های گیاهی و نان و خمیرها

مقدار توصیه شده بر اساس نژاد قانونی نیست که حتماً الزام آور باشد

گروه خونی ABهفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند:

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

دانه های گیاهی

نصف فنجان

6-8 بار

6-9 بار

6-10 بار

نان و خمیرها

حبوبات خشک

خمیرها- یک تکه کیک مافین - دو تکه نان

دانه های گیاهی به طور کلی برای گروه خونی AB مضر نیستند، اما باید صاحبان این گروه خونی به مقدار کمی از گندم و فرآورده های آن اکتفا کنند، بخصوص اگر از مشکل ترشح مخاط به دلیل بیماری آسم یا التهابهای کل دستگاه تنفسی رنج می برند.

اما آرد جوی دو سر و ورقه های سویا و ارزن و برنج آسیاب شده و دانه های سویا برای گروه خونی AB مفید هستند همینطور نان تهیه شده از جوانه گندم، اما باید از گندم سیاه و ذرت دوری کنید، بهتر است به غذای غنی از برنج تکیه کنید تا به غذاهای تهیه شده از گندم. اما اگر خوراکیهای تهیه شده از ماکارونی با اسفناج را یک یا دو بار در هفته مصرف کنید مسئله ای ایجاد نمی گردد. اما باز هم تأکید می کنم که باید از خوردن ذرت و گندم سیاه خودداری

نموده و به جای آن از جو دوسر و چاودار بهره ببرید.

در خصوص سبوس گندم و یا جوانه گندم هم به مقدار بسیار کم اکتفا نمایید و بیش از یک بار در هفته از آنها استفاده نکنید.

دانه های بسیار مفید:

سبوس برنج - نان جوانه گندم - ارزن - سبوس جو دوسر - آرد چاودار - آرد جو دوسر - نان آرد سویا - نان برنج - نان چاودار (100%) نان دانه کامل چاودار، سبوس جو دوسر - آرد چاودار- انواع برنج

دانه های غیرمضر:

جو - مخلوط دانه های گندم و جو (برای صبحانه) - نان هفت دانه - بلغور- آرد سفید - آرد کامل گندم - گندم جوانه زده - آرد گلوتین - ماکارون تهیه شده از آرد گندم - کیک تهیه شده از سبوس گندم - جوانه گندم.

دانه مضر:

ذرت ورقه شده - آرد ذرت - آرد ذرت درشت - پف فیل - ماکارونی تهیه شده از آریتشو - ذرت (سفید - زرد - آبی) - نان ذرت یا کیک تهیه شده از آرد ذرت

فصل هشتم

سبزیجات

مقدار توصیه شده بر اساس نژاد قانونی نیست که حتماً الزام آور باشد

گروه خونی ABهفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند:

غذا

مقدار

سیاه - سفید- زرد

سبزی خام

1فنجان

3-5 بار

سبزی پخته یا بخارپز

1فنجان

3-5 بار

سبزیجات تازه منبع مهمی برای دریافت مواد شیمیایی گیاهی هستند و این مواد شیمیایی که در انواع غذاها یافت می شوند موجب نشاط و فعالیت بدن و جلوگیری از ابتلا به سرطان و امراض قلبی می گردد بیماری هایی که صاحبان گروه خونی AB به دلیل ضعف سیستم ایمنی به آن دچار می شوند. افراد دارای گروه خونی AB انتخاب های زیادی در میان سبزیجات دارند زیرا بیشتر آنها برای سلامتیشان مفید است.

سبزیجات بسیار مفید:

برگ چغندر - بادمجان - انواع سیب زمینی شیرین - سیر - چغندر - بروکلی - قارچ مایتاکی چینی - برگ خردل - کرفس و آب آن - آب کلم - خیار - کلم پیچ - گل کلم - جعفری - آب هویج - کاسنی هویج سفید - جوانه یونجه

تره تیزک - کدو حلوایی - آندیو (کاسنی فرنگی) - هویج - کاهو چینی - تره فرنگی - نخود سبز - انواع کلم - مارچوبه - جعفری فرنگی - رازیانه - پیازچه - غلاف نخود سبز - اسفناج و آب آن - قارچ اینوکی - زنجبیل - بامیه - کلم پیچ - تره فرنگی - زیتون اسپانیایی - انواع پیاز- قارچ سیاه بزرگ - ترب ژاپنی - فلفل شیرین

سبزیجات مضر:

انواع کنگرفرنگی - آوکادو - ترب قرمز- صبر زرد - انواع فلفل - ذرت - زیتون سیاه - قارچ آبالونی - قارچ شیتاکی - انواع ترشی جات - جوانه ترب

فصل نهم

میوه جات

مقدار توصیه شده بر اساس نژاد قانونی نیست که حتماً الزام آور باشد

گروه خونی ABهفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند:

غذا

مقدار

همه انواع میوه های مجاز

یک عدد میوه و یا هم وزن آن یعنی 90-150 گرم

3-4 بار

صاحبان گروه خونی AB باید بیشتر از میوه های قلیایی مانند انگور، هلو و انواع توت ها (شاه توت، تمشک و ...) استفاده کنند.

این افراد باید از خوردن پرتقال اجتناب کنند زیرا این میوه دستگاه گوارشی آنها را برافروخته نموده و مانع جذب مواد معدنی مهم در بدن می گردد.

اما لیموترش برای این افراد بسیار مفید است زیرا هضم را آسان و دستگاه گوارشی را از ترشحات مخاطی پاکسازی می نماید. از آنجایی که ویتامین c یک آنتی اکسیدان قوی است، بخصوص در خصوص جلوگیری از سرطان معده، افراد صاحب گروه خونی AB باید میوه های سرشار از ویتامین c مثلا گریپ فروت یا کیوی را استفاده کنند.

در مقابل موز برای افراد صاحب گروه خونی AB مفید نیست زیرا باعث دشواری هضم در سیستم گوارشی می گردد، به شما

توصیه می گردد به جای آن میوه های دیگری مانند زردآلو، انجیر و بعضی انواع طالبی (زرد رنگ) را که سرشار از پتاسیم است تناول کنید.

میوه های بسیار مفید:

گیلاس - انجیرخشک - گریپ فروت - لیموترش و آب آن - هلو - انجیر تازه - انواع انگور - کیوی - آناناس - هندوانه

میوه های غیرمضر:

سیب و آب آن - زردآلو و آب آن - کشمش سیاه و سرخ - انواع خرما - انواع گرمک - تمشک - پاپایا - آلو - گلابی و آب آن - برگه هلو و آب برگه هلو (خیسانده شده در آب)، مویز- توت فرنگی - آب آناناس - نارنگی - آب گریپ فروت

میوه های مضر:

موز - خرمالو - انار- انبه - به - پرتقال - نارگیل

فصل دهم

آب میوه ها و مایعات

مقدار توصیه شده بر اساس نژاد قانونی نیست که حتماً الزام آور باشد

گروه خونی ABهفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند:

غذا

مقدار

همه انواع آب میوه های مجاز

240 گرم

2-3 بار

آب

240 گرم

4-7 بار

اگر شما صاحب گروه خونی AB هستید باید همواره روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب نیم گرم که یک نصف لیموترش در آن ریخته اید، آغاز کنید. چرا که مخلوط آب نیم گرم و لیموترش دستگاه گوارشی را از ترشحات مخاطی که در هنگام خواب جمع می گردد، پاکسازی می نماید و بدن را از شر فضولات سمی نجات می دهد. پس از نوشیدن این مایع بهتر است یک لیوان آب گریپ فروت یا پاپایای مخلوط با آب بنوشید.

هنگامی که می خواهید آب میوه تهیه و یا بخرید سبزیجات و میوه جات را بر اساس توصیه های موجود در فصل 8 و 9 انتخاب کنید و همواره آب میوه های بسیار قلیایی مثل آب آلبالو و یا انگور و یا زغال اخته را برگزینید.

فصل یازدهم

ادویه ها و گیاهان طعم دهنده و شیرین کننده ها

به شما توصیه می کنم به جای نمک تجاری از نمک دریا و جلبک قهوه ای بهره ببرید، زیرا سدیم کمی در آنها وجود دارد. جلبک قهوه ای دریایی برای سلامتی بسیار مفید است خصوصا برای سلامتی قلب و سیستم ایمنی و کسانی که می خواهند لاغر شوند.

شما باید از خوردن همه انواع فلفل و سرکه خودداری کنید زیرا مقدار اسید معده را افزایش می دهد. به جای سرکه از آب لیموترش همراه با روغن زیتون و گیاهان طعم دهنده برای مزه دار کردن سبزیجات و سالاد بهره ببرید.

بعلاوه در خوردن مقدار زیادی از سیر تردید به خود راه ندهید زیرا یک آنتی بیوتیک طبیعی بخصوص برای افراد صاحب گروه خونی AB است. شما همین طور می توانید از شکلات و شکر

به میزان کم مصرف نمایید. البته به اسم دسر و نه به اسم غذای اصلی.

ادویه های بسیار مفید:

کاری - جعفری - سیر - میزو- خردل آلمانی (نوعی ترب تند که برای سس استفاده می گردد).

ادویه ها و سس های غیرمضر:

نشاسته - نشاسته گیاه اروروت - سس سویا - جلبک قهوه ای دریایی - شکر قهوه ای - برگ غار - شیره - ترخون - جوز هندی - سیرسبز - پکتین سیب - آویشن کوهی - عسل - ریحان - سوسنمبر - شکرسفید - هل - تمرهندی - خردل (خشک) - جعفری فرنگی - آویشن - پابریکا - زردچوبه - دارچین - میخک - گشهم - زعفران - فلفل قرمز تند - شوید - سنا - شکلات - وانیل - فلفل سبز- اکلیل کوهی - زیره - نمک دریا - پودر پوست جوز هندی.

ادویه های مضر:

7 ادویه - انواع سرکه - شربت ذرت - انواع ژلاتین - تابیوکا - نشاسته ذرت - اسپارتام - فرکتوز - صمغ عربی.

طعم دهنده ها:

شما باید از خوردن سس ها و ترشی جات خودداری کنید زیرا آمادگی ابتلا به سرطان معده را دارید، همینطور از خوردن کچاپ حاوی سرکه خودداری کنید.

فصل دوازدهم

سس ها و طعم دهنده ها

سس های غیرمضر:

مربا (تهیه شده از میوه های باز) - مایونز - ژله - سس های آماده (کم چرب).

سس های مضر:

کچاب - انواع ترشی ها

منبع: فادیا عبدوش/ برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB / انتشارات عقیل /تهران :1387

منبع: راسخون
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1808

به "برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید