شرایط بحرانی آمریکا و عدم آمادگی برای مقابله با کرونا

به گزارش ایران 20 دانلود، با بالا رفتن شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا، آمریکا با معضل کمبود تجهیزات پزشکی روبرو شده و بسیاری از کارشناسان پزشکی هشدار داده اند که این کشور برای مقابله با این ویروس آمادگی ندارد.

شرایط بحرانی آمریکا و عدم آمادگی برای مقابله با کرونا

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با بالارفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، کادر درمان و پزشکی و مقام های ایالتی آمریکا در مورد معضل کمبود تجهیزات پزشکی هشدار داده اند.

بنا به گزارش شبکه سی ان ان، دکتر مگان رانی یکی از پزشکان آمریکایی بخش اورژانس در مورد کمبود تجهیزات پزشکی گفت: اگر تعداد ماسک ها و گان های موجود را افزایش ندهیم، دیر یا زود، بیشتر کارکنان خط مقدم درمان آلوده (به کرونا) خواهند شد.

وی ادامه داد: ما تجهیزات کافی در اختیار نداریم و در حقیقت در حال ا ستفاده مجدد از تجهیزات هستیم-مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در حال حاضر چنین پیشنهادی (استفاده مجدد از تجهیزات پزشکی) را می دهد اما این پیشنهاد فقط به خاطر این است که ما تجهیزات کافی در اختیار نداریم. در زمان های معمول، چنین چیزی استاندارد نیست.

در شهر نیویورک که هم اکنون مرکز شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا به حساب می آید، بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک از ترامپ درخواست یاری نموده است و گفته است که تنها برای چند هفته آینده، تجهیزات کافی در اختیار دارند.

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک گفت که دو میلیون ماسک ان 95 برای خرید شناسایی نموده است که یک میلیون ماسک به نیویورک فرستاده خواهد شد و 500 هزار ماسک نیز به لانگ آیلند فرستاده می گردد.

پیشتر کومو اعلام نموده بود که قیمت ماسک ها به طور معمول 80 سنت است ولی هم اکنون قیمت آنها به چهار دلار افزایش یافته است اما ما به آنها احتیاج داریم.

طبق این گزارش، ماسک ها از نقاط مختلف و صنایع مختلف از جمله صنف دندانپزشکان و نجاران به کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی اهدا می گردد. مایک پنس معاون ترامپ روز شنبه گفت که شرکت اپل نیز ماسک هایی را به کادر درمان و پزشکی اهدا نموده است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در دستورالعمل جدید خود در هفته جاری گفت آندسته از تجهیزاتی که با بحران روبرو است، باید گزینه هایی را برای مقابله با این کمبودها در نظر گرفت که این گزینه ها متناسب با استانداردهای مراقبتی آمریکا نیست و شامل استفاده مجدد از ماسک ها یا استفاده از ماسک های خانگی می گردد که از موادی چون باند و شال گردن ساخته می گردد.

بیمارستان ها نیز در پی مواجهه با مشکل کمبود تجهیزات به شیوه هایی چون استرلیزه کردن ماسک های قبلاً استفاده شده برای استفاده مجدد روی آورده اند.

طبق نظر کارشناسان که در مجله پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده است، شیوع ویروس کرونا در ایتالیا که در مقایسه با آمریکا از تخت های بیمارستانی بیشتری برای بیماران برخوردار است، نمایانگر فقدان آمادگی آمریکا برای مقابله با کووید-19 است.

دکتر لیزا روزنبائوم متخصص قلب و عروق بیمارستان بریگام و بیمارستان زنان در بوستون در این یادداشت گفت: گرچه سیستم سلامت ایتالیا بسیار مورد توجه است و به ازای هر هزار نفر، 3.2 تخت بیمارستانی دارد (در مقایسه با آمریکا که به ازای هر هزار نفر 2.8 تخت بیمارستانی دارد)، این کشور نتوانسته به طور همزمان احتیاجهای تعداد زیادی از بیماران با حال جسمانی وخیم را برآورده کند.

یکی از کارشناسان اوایل هفته جاری به سی ان ان گفت که آمریکا در آماده سازی های خود برای مقابله با ویروس کرونا دو ماه عقب است.

دکتر اریک تونر که در مرکز امنیت درمان دانشگاه جانز هاپکینز، مطالعات مربوط به آمادگی های بیمارستانی را انجام می دهد، گفت: من واقعاً فکر می کنم این مسئولیت اساسی دولت بوده که خیلی قبل تر و پیش از این در این خصوص (کمبود تجهیزات پزشکی) اقدامی انجام می داد.

دکتر دیوید هیل پزشک مراقبت های ویژه ریوی و سخنگوی انجمن ریه آمریکا در این خصوص گفت که کمبود کادر درمان حتی خیلی زودتر از اتمام تجهیزات پزشکی رخ خواهد داد.

وی در این خصوص شرح داد: بخشی از این (کمبود کادر درمان) به واسطه خسته شدن پرسنل ما است. خدمات درمانی پیچیده است و افراد وقتی زیادتر از حد کار می نمایند، مرتکب اشتباه می شوند.

دکتر پیتر هاتز یکی از اساتید و رئیس مدرسه ملی طب گرمسیری در دانشکده پزشکی بیلر توضیح داد که اگر کارکنان کادر درمان بیمار شوند، همه چیز خیلی سریع از هم می پاشد.

نگرانی ها از کمبود تجهیزات پزشکی در آمریکا در حالی رو به افزایش است که ویروس کرونا در این کشور به سرعت در حال شیوع است و طبق جدیدترین آمارها، تعداد قربانیان ویروس با افزایش 46 نفری به 348 مورد و تعداد مبتلایان به این ویروس با افزایش 2660 نفر به مجموع 26 هزار و 867 نفر رسید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 890

به "شرایط بحرانی آمریکا و عدم آمادگی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بحرانی آمریکا و عدم آمادگی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید