وزیر خارجه آمریکا به آلمان سفر می نماید

به گزارش ایران 20 دانلود، وزیر امور خارجه آمریکا در قالب یک تور اروپایی سه شنبه آینده به آلمان سفر نموده و با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور دیدار خواهد نمود.

وزیر خارجه آمریکا به آلمان سفر می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه برای دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به این کشور سفر می نماید.

این دیدار در چارچوب یه سفر چند روزه به چند کشور اروپایی انجام می گردد.

مناسبات بین آلمان و آمریکا در سایه موارد مورد مناقشه فراوان به تیرگی گراییده است. از جمله این مناقشات مسئله توافق هسته ای با ایران است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حدود یک سال پیش به صورت یکجانبه از آن خارج شد. معاهده آب و هوای پاریس که آمریکا چندی پیش از آن خارج شد نیز از دیگر موضوعات مورد مناقشه بین آلمان و آمریکا است و همچنین است مسئله هزینه های دفاعی و نظامی آلمان.

پامپئو بعد از سفر به برلین قرار است به لندن سفر کند. وی قرار است در لندن درباره سفر برنامه ریزی شده ترامپ به انگلیس که قرار است در اوایل ژوئن انجام گردد با ترزا می، نخست وزیر این کشور مصاحبه کند.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه آمریکا، پامپئو قرار است تور اروپایی خود را از روز دوشنبه با سفر به رووانیمی یکی از شهرهای بزرگ شمال فنلاند شروع کند. وی در این شهر در یک نشست شورای وزرای قطب شمال شرکت خواهد نمود. این نشستی چند جانبه است که از جمله در آن به مسئله حفاظت از محیط زیست در قطب شمال و حمایت از آب و هوا پرداخته خواهد شد. وی در سرانجام سفرش همچنین در پنج شنبه آینده توقفی در گرینلند خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 181

به "وزیر خارجه آمریکا به آلمان سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا به آلمان سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید