وزیر ارتباطات: با نظر مجلس، بعضی اپراتورهای مخابراتی از افزایش حق السهم دولت معاف شدند

به گزارش ایران 20 دانلود، وزیر ارتباطات گفت: در بودجه 1400 همه اپراتورهایی که اعتبار پروانه آنها در سال 1400 پایان می یافت باید دوباره حق نشر می پرداختند و حق السهم دولت هم برای آنها ده درصد بیشتر می شد اما برای اپراتورهایی که سررسید پروانه آنها سال 1399 یا 1401 بود چنین حکمی نبود که قانون با نظر مجلس اصلاح شد.

وزیر ارتباطات: با نظر مجلس، بعضی اپراتورهای مخابراتی از افزایش حق السهم دولت معاف شدند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه خود در اینستاگرام، نوشت: وزارت ارتباطات همیشه مدافع فعالان و ارائه دهندگان خدمات در اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده، هست و خواهد بود. بخش خصوصی باید دولت را همراه خودش بداند تا با تمام وجود در طرح های کلان مشارکت کند.

وی ادامه داد: بر اساس یکی از بندهای قانون بودجه 1400 اپراتورهای مخابراتی که اعتبار پروانه آن ها در سال 1400 انتها می یافت هم باید برای تمدید پروانه مبلغ قابل توجهی به عنوان حق انتشار می پرداختند و هم مبلغ حق السهم دولت برای آن ها ده درصد بیشتر لحاظ می شد در حالی که برای دیگر اپراتورهای مشابه که سررسید پروانه آنها سال 1399 یا 1401 بود چنین حکمی نبود.

وی اضافه کرد: این تکلیف شرکت های کوچک فاقد شبکه را با بحران جدی روبرو نموده، امکان رقابت و تداوم حضور در بازار را از آن ها سلب و آن ها را از گردونه ارائه خدمات دسترسی به شبکه خارج می کرد.

زارع پور گفت: پیگیری های متعدد وزارت ارتباطات از مراجع مختلف و ارائه نظرات کارشناسی نهایتاً منجر به ارائه نظر حقوقی معاونت قوانین مجلس شد. طبق این نظریه، شرکت های ServCo و MVNO که شبکه مستقل ندارند مشمول این حکم نخواهند بود و می توانند بدون دغدغه به ارائه خدمات خود برای تامین ارتباطات و تسهیل دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعات و انواع خدمات مبتنی بر آن ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2029

به "وزیر ارتباطات: با نظر مجلس، بعضی اپراتورهای مخابراتی از افزایش حق السهم دولت معاف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: با نظر مجلس، بعضی اپراتورهای مخابراتی از افزایش حق السهم دولت معاف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید