تور آلمان: معرفی برترین شهرهای آلمان برای تحصیل

به گزارش ایران 20 دانلود، برترین شهرهای آلمان برای تحصیل

هر ساله رده بندی ای بر اساس معیارهایی در دنیا انجام می گردد که بر اساس آن برترین دانشگاه های دنیا تعیین می شوند، در رده بندی ای که در سال جاری انجام شد، 45 تا از دانشگاه های آلمان از تمام استانداردهای تاپ بودن برخوردارند. از آن جایی که آلمان یکی از کشورهای ثروتمند و از شش اقتصاد برتر دنیا و برترین کشورها دنیا از نظر سطح رفاه و زندگی است، تحصیل در دانشگاه های این کشور هم روز به روز در حال توسعه است و 12 تا از دانشگاه های این کشور در لیست 200 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است. بیایید به همراه خبرنگاران نگاهی نزدیک تر به برترین شهرهای آلمان برای تحصیل بیندازیم.

تور آلمان: معرفی برترین شهرهای آلمان برای تحصیل

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

برلین | Berlin

برلین به عنوان مرکز آلمان هم یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار گردشگری و مهم و هم از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است چرا که فرصت های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان در خود جای داده است. این شهر در حال حاضر در لیست 16 شهر برتر دانشجویی است و 3 تا از تاپ ترین دانشگاه های آلمان در آن قرار گرفته است. دانشگاه هامبولت، دانشگاه فیری و دانشگاه پلی تکنیک از دانشگاه هایی با رنکینگ بالا در بین دیگر دانشگاه ها هستند. برلین به عنوان یکی از پرطرفدارترین مراکز شهری در جهان شناخته شده است؛ چرا که مرکز اصلی طراحی، مد، موسیقی و هنر بوده و حتی با نیویورک و لندن هم رقیب است. برلین هر دو مورد فرهنگ بی نظیر و یک بازار اقتصادی عالی را ارائه می دهد و آن را برای متفکران و علاقه مندان به تاریخ و هنر مکانی مناسب برای تحصیل تبدیل نموده است.

هامبورگ | Hamburg

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و یکی از قطب های حمل و نقل این کشور و یکی از شلوغ ترین بنادر است که در کنار رود الب قرار گرفته است. این شهر بعلاوه یک مرکز صنعتی است که ویژگی ها و ساختارهای متنوعی از معماری را دارد. دانشگاه این شهر به نام دانشگاه هامبورگ، جزو 219 دانشگاه برتر جهان و سیزدهمین دانشگاه برتر در آلمان است. با این حال به جز این دانشگاه حدود 24 دانشگاه دیگر نیز در آن پیدا خواهید کرد که بسته به رشته و علاقه خود می توانید برای تصیل در آن ها اقدام کنید. دانشگاه هامبورگ با اینکه تاریخچه کوتاه و مختصری دارد اما تا به امروز توانسته 6 جایزه نوبل را بابت دانشجویانش دریافت کند.

مونیخ | Munich

نمی توان لیستی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل داشت و نامی از مونیخ نبرد، شهری که به عنوان سومین شهر بزرگ آلمان شناخته می گردد و در حال حاضر جز 14 دانشگاه برتر جهانست و حتی از دانشگاه برلین هم رتبه بالاتری دارد. این شهر میزبان یکی از مشهورترین فستیوال جهان است و بعلاوه تعدادی از بهترین دانشگاه های این کشور را هم در خود جای داده است. دانشگاه هایی همچون دانشگاه هنرهای اجرایی، موسیقی و تئاتر، دانشگاه هنر و دانشگاه تلویزیون و فیلم، دانشگاه هنرهای پایه و بسیاری از دانشگاه های دیگر را می توان در این شهر یافت. دانشگاه مونیخ ششمین دانشگاه قدیمی در آلمان است و به عنوان دانشگاه تحقیقاتی عمومی نیز به شمار میرود.

درسدن | Dresden

درسدن مرکز ساکسونی است و در شرق کشور آلمان قرار گرفته است و در واقع یکی از مرکز های فرهنگی، معماری، تحصیلی، سیاسی و اقتصادی آلمان است و جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است که از آن های می توان به کاخ Zwinger اشاره نمود. در این شهر حدود 10 کالج و دانشگاه وجود دارد که در بین آن ها دانشگاه های هنری و فنی قرار گرفته اند. دانشگاه درسدن به نام دانشگاه فنی درسدن رتبه 227 مین دانشگاه برتر جهان را از آن خود نموده است و بعلاوه چهاردهمین دانشگاه برتر آلمان محسوب می گردد. این دانشگاه بزرگترین موسسه تحقیقاتی در شهر درسدن بوده و در زمینه تحقیقاتی خود جزو 10 دانشگاه برتر آلمان به شمار میرود. بیشتر دانشگاه های ساکسونی در این شهر برای دانشجویان بین المللی و به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، هلندی و چینی واحد و دروس ارائه می دهند و امکانات راحت و مناسبی را برای دانشجویان فراهم می آورد.

هانوفر | Hanover

شهر هانوفر هم از دیگر بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است و دانشگاه آن جز بهترین دانشگاه های آلمان و از دانشگاه های رتبه دار و برتر جهان برای تحصیل است. این دانشگاه در سال 1831 تاسیس شده است و یک دانشگاه بین المللی محسوب می گردد و بیشتر یک دانشگاه تخصصی است و رشته های پزشکی ندارد. هانوفر از مدرن ترین شهرهای آلمان است و این شهر را شهر دانشگاهی و شهر نمایشگاهی می دانند. جالب است بدانید که بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر جهان به نام سیبت در این شهر برگزار می گردد. بیشتر در این شهر می توانید برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود اقدام کنید. دانشگاه مطرح آن، دانشگاه لبنیز هانوفر Leibniz University Hannover نام داشته ویکی از قدیمی ترین دانشگاه های علوم و فناوری آلمان است.به علت پایین بودن هزینه های زندگی در این شهر به نسبت شهرهای دیگر آلمان، هانوفر برای زندگی دانشجویانی که قصد تحصیل دارند بسیار مناسب است.

فرانکفورت | Frankfurt

فرانکفورت را قطب اقتصادی آن می دانند و علاوه برای این، این جا یکی از بزرگ ترین شهرهای تجاری جهانست. در سفر به فرانکفورت باید انتظار محیطی کاملا شهر و پویا را داشته باشید، شهری که مرکز تجاری و فرهنگی و تحصیلی و بعلاوه گردشگری آلمان است. دانشگاه این شهر دانشگاه فرانکفورت در ماین نام دارد و دویست و چهل و سومین دانشگاه جهان و پانزدهمین دانشگاه برتر آلمان است و در کنار دانشگاه های پر آوازه ای مثل ماساچوست قرار گرفته است. با این حال در این شهر 9 دانشگاه و کالج دیگر نیز پیدا می کنید تا برای تحصیل در آن ها اقدام کنید. دانشگاه هایی همچون دانشگاه گوته، دانشگاه اقتصاد و مدیریت، دانشگاه علوم پایه و … را در این شهر پیدا خواهید کرد.

کلن | Cologne

احتمالا تا حال عکس کلیسای جامع کلن را دیده باشید چرا که سبک معماری این کلیسا و ساخت گوتیگ آن، این کلیسا را به یکی از بهترین کلیساهای جهان از نظر ساخت و سبک ساخت تبدیل نموده است. به هر حال، کلن را با این کلیسا می شناسد و علاوه بر این این شهر یکی از بهترین مراکز فرهنگی آلمان هم شناخته می گردد. دانشگاهی که در کلن قرار گرفته است از بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است و به همین نام دانشگاه کلن شناخته می گردد و توانسته است رتبه 331 ام بهترین دانشگاه های جهان را از آن خود کند. دانشگاه کلن رتبه 21 را در بین دانشگاه های آلمان دارد و در بین رشته های دانشگاه هایی با شش رشته به فعالیت خود ادامه می دهد. اگر در پی تحقیق و آزمایش پروژه های خود هستید، دانشگاه کلن می تواند گزینه خوبی برای تحصیل باشد. این دانشگاه جزو 11 دانشگاه تحقیقاتی آلمان به شمار میرود.

بن | Bonn

ین یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان است که از لحاظ بصری تفاوت بسیار زیادی با شهری مثل برلین دارد و به نوعی مرکز سیاسی آلمان محسوب می گردد و علاوه بر این، این شهر محل تولد یکی از مشهور ترین هنرمندان جهان به نام بتهوون هم بوده است. دانشگاه بن، Rheinische Friedrich-Wilhelms نام دارد توانسته رتبه 210 همین دانشگاه برتر جهان را بگیرد و دوازدهمین دانشگاه برتر آلمان است. بن یکی از بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است.

اشتوتگارت | Stuttgart

اشتوتگارت شهری در جنوب غربی آلمان است که تیم باشگاهی فوتبال آن بسیار مشهور و محبوب و از بهترین تیم های باشگاهی جهانست و یکی از بهترین شهرهای آلمان برای گشت و گذار هم محسوب می گردد. دانشگاه این شهر به نام دانشگاه اشتوتگارت، دویست و پنجاه و یکمین دانشگاه جهان و هفدهمین دانشگاه برتر آلمان محسوب می گردد.

لایپزیگ | Leipzig

لایپزیگ بزرگ ترین شهر ساکسونی است و به خاطر سنت های موسیقیایی اش مشهور است. کلیسای سنت توماس معروف هم در لایپزیگ قرار گرفته است، جای که سباستین باخ از مشهور ترین و به نام ترین آهنگسازان و موسیقیدانان تاریخ در آن جا به جهان آمده است. دانشگاه اصلی این شهر دانشگاه لایپزیگ نام دارد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است و رتبه سیصد و هشتاد و چهارمین دانشگاه جهان و بیست و هفتمین دانشگاه آلمان را از آن خود نموده است.

آخن | Aachen

آخن غربی ترین شهر آلمان است که در مرز بلژیک و هلند قرار گرفته است و به خاطر اختراعات تکنولوژی و بعلاوه دانشگاهش مشهور است. این شهر از مشهورترین و و بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل است و دانشگاه آن به نام دانشگاه فنی آخن 145 امین دانشگاه برتر جهان و هجدهمین دانشگاه برتر آلمان است. در این شهر، 2 دانشگاه و یک مرکز تحقیقات دانشگاهی وجود دارد. تحصیل در این دانشگاه واقعا مشکل است و دانشجویانی که پیروز می شوند تا از آن فارغ التحصیل شوند از بهترین و باهوش ترین دانشجویان هستند. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه فنی در آلمان بوده که 144 رشته دانشگاهی را ارائه می دهد.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1972

به "تور آلمان: معرفی برترین شهرهای آلمان برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: معرفی برترین شهرهای آلمان برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید