کرونا و محدودیت هایی که در اروپا شدیدتر است

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران - گروه بین الملل: اروپا قاره ای که زمانی کعبه آمال بسیاری از مردم قاره های دیگر دنیا بود اکنون به حدی درگیر محدودیت های کرونایی شده که بعضی از کشورهای آن بیشتر شبیه زندان هستند تا محلی برای زندگی.

کرونا و محدودیت هایی که در اروپا شدیدتر است

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کشورهای اروپایی که تا سال گذشته به پیشرفت های علمی و به ویژه پزشکی خود می بالیدند در برابر ویروس کرونا زمین گیر شده اند و اکنون با سرد شدن هوا و شدت دریافت شیوع ویروس مرگبار کووید -19 بار دیگر ضعف های خود را بیش از گذشته حس می نمایند از همین رو محدودیت های بسیار سخت گیرانه ای را به اجرا گذاشته اند که در این گزارش به بعضی از آنها اشاره می گردد.

البته اعمال این محدودیت ها با اعتراضاتی نیز همراه بوده و در بعضی کشورها از جمله انگلیس و آلمان معترضین با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

اتریش؛ خروج از منزل به هر بهانه ای ممنوع

آمار افراد مبتلا به کرونا در اتریش تا صبح امروز دوشنبه به 203 هزار و 956 نفر و آمار قربانیان آن نیز به یک هزار و 829 نفر رسیده است.

بر اساس طرح اجرای محدودیت ها در اتریش، قرار است به مدت سه هفته تمام فروشگاه ها و مدارس تعطیل شوند. خروج از خانه در سراسر 24 ساعت شبانه روز ممنوع است.

سباستین کورتز، صدراعظم اتریش در برابر خبرنگاران اظهار داشت که این اقدامات از فردا سه شنبه 27 آبان به اجرا درمی آیند و تا روز یکشنبه 6 دسامبر، به مدت سه هفته ادامه خواهند یافت.

با هیچکس دیدار نکنید!

صدراعظم اتریش گفت: محدودیت سراسری سختگیرانه یگانه راهکار شناخته شده ای است که می تواند در کاهش ابتلاء به ویروس کرونا مؤثر واقع گردد و از بار سنگین بیمارستان ها بکاهد.

سباستین کورتز خطاب به شهفرایندان اتریش گفت: خواهش اکید من برای هفته آینده این است: با هیچکس دیدار نکنید! هر یک تماس، اجتماع زیادی است.

هدف این است که از هفتم دسامبر مدارس و حوزه تجارت عمومی بتوانند بار دیگر به فعالیت خود ادامه دهند. در اتریش نیز همانند آلمان از سوم نوامبر بدین سو تمامی رستوران ها، کافه ها و بارها، فعالیت های فرهنگی مانند سینما و تئاتر، امکانات تفریحی و فعالیت خود را متوقف نموده اند.

آلمان

آمار افراد مبتلا به کرونا در آلمان تا صبح امروز دوشنبه از مرز 803 هزار نفر گذشت و تعداد قربانیان آن نیز به 12 هزار و 573 نفر رسید. در آلمان نیز به گفته صدر اعظم این کشور آلمانی ها باید برای چندین ماه دیگر خود را برای محدودیت ها آماده نمایند. آنگلا مرکل گفت: زمستانی که در پیش رو داریم برایمان سخت خواهد بود.

او اضافه کرد: ویروس کرونا برای مدتی روال زندگی ما را معین خواهد نمود. این بدان معناست که برخورد ما با آن راحت نخواهد بود.

مرکل قرار است امروز دوشنبه 16 نوامبر با نخست وزیران ایالت ها، بیلان اولیه محدودیت های وضع شده از سوم نوامبر را مورد ارزیابی قرار دهد.

ائتلاف دولتی در آلمان بر این عقیده است که باید ماسک مجانی در اختیار گروه های پر خطر کرونایی قرار گیرد.

پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان انتظار دارد که محدودیت های سختگیرانه برای مهار کرونا همچنان بعد از ماه دسامبر هم در این کشور ادامه داشته باشد.

وی درباره کاهش سریع محدودیت های کرونایی هشدار داده و با اشاره به بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا در آلمان و افزایش روزافزون آن گفت: با وجود همه کوشش ها اما هنوز تغییری به سمت اوضاع بهتر به دست نیامده است. ما باید اقدام کنیم در غیر این صورت در مبارزه با این ویروس شکست خواهیم خورد.

آلتمایر که در تبادل نظر با نشریه بیلد آلمان سخن می گفت باز شدن رستوران ها و سینماها در این شرایط را رد نموده و گفت: ما هنوز از بدترین شرایط خارج نشده ایم. هدف ما باید این باشد که موج سرایت این بیماری را به طرز پایداری بشکنیم. وی درباره یاری به آسیب دیدگان مشاغل در اثر این محدودیت ها از طرف دولت آلمان اطمینان داده و گفت: این یاری ها صرف نظر از اینکه این محدودیت ها چه مدت طول بکشد و هفته ها و ماه های آینده چه چیزی را به ارمغان آورد ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد آلمان تاکید نمود که محدودیت های سخت در آلمان فراتر از ماه دسامبر ادامه خواهد داشت و آلمانی ها باید حداقل چهار تا پنج ماه آینده با احتیاط و محدودیت های قابل توجه زندگی نمایند.

وی اضافه کرد: اگر ما نمی خواهیم به آمار 50 هزار مبتلای روزانه مانند روزهای اخیر در فرانسه برسیم باید استقامت کنیم و دائماً درباره کاهش محدودیت ها و اینکه این چه زمانی رخ می دهد سخن نگوییم.

مارکوس زودر رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم درباره عواقب کاهش محدودیت ها در این شرایط هشدار داده و خواهان تمدید آن شده است.

فرانسه در آستانه غرق شدن

در فرانسه نیز تعداد افراد مبتلا به کرونا تا صبح امروز دوشنبه به یک میلیون و 981 هزار و 827 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 44 هزار و 548 نفر رسیده است. در 24 ساعت گذشته در فرانسه 302 نفر جان خود را بر اثر ابتلاء به کرونا از دست داده اند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفته است: سرعت شیوع و گردش ویروس به حدی است که حتی در بدبینانه ترین پیش بینی ها نیز انتظار آن نمی رفت.

ماکرون اضافه نموده است که فرانسه در معرض خطر غرق شدن در موج دوم کرونا واقع شده است که سخت تر و کشنده تر از موج اول است. رئیس جمهوری فرانسه اعلام نموده است: من تصمیم گرفته ام که باید به قرنطینه برگردیم تا شیوع ویروس را متوقف کرد.

بر اساس تدابیر تازه در فرانسه شهفرایندان تنها اجازه خواهند داشت برای کارهای ضروری، برطرف نیازهای پزشکی و یک ساعت ورزش از خانه خارج شوند. کارمندان نیز تنها در صورتی که نتوانند از خانه کار نمایند، مجاز هستند به سرکار بفرایند.

با این حال، طبق این تدابیر تازه در فرانسه مدارس همچنان باز خواهند بود. در موج دوم گسترش کرونا در فرانسه، موارد روزانه ابتلاء به ویروس به رقم بی سابقه 36 هزار نفر رسیده است.

رئیس جمهور فرانسه گفته است که بر اساس مقررات تازه مردم باید برای توجیه ترک خانه هایشان فرمی پر نمایند، مقرراتی که در ماه مارس هم اعمال شده بود. به علاوه تجمع های اجتماعی ممنوع شده است.

ماکرون گفت: مثل بهار، قادر خواهید بود فقط برای کار، برای رفتن سر ویزیت های درمانی، ارائه یاری به بستگان، خرید کالاهای ضروری یا پیاده روی در اطراف، خانه خود را ترک کنید.

این محدودیت ها تا اول دسامبر اعمال می گردد و بعد از آن هر دو هفته یک بار مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. او گفت امیدوار است که خانواده ها بتوانند برای کریسمس دور هم جمع شوند.

انگلیس

آمار افراد مبتلا به کرونا در انگلیس تا صبح امروز دوشنبه به یک میلیون و 369 هزار و 318 نفر و آمار قربانیان آن نیز به 51 هزار و 934 نفر رسید.

با توجه به آمار مبتلایان، انگلیس در معرض تلفات بیشتری در مقایسه با موج اول کرونا در این کشور است؛ مگر آنکه محدودیت های جدیدی معرفی شوند.

در ماه مارس و با ورود موج اول بیماری کرونا، دولت بریتانیا اقداماتی را برای قرنطینه سراسری انجام داد.

بر اساس محدودیت های اعلام شده در انگلیس فروشگاه های غیرضروری و مهمانخانه ها از روز پنجشنبه 15 آبان (5 نوامبر) به مدت چهار هفته تعطیل شدند. اما برخلاف فصل بهار مدارس، کالج ها و دانشگاه ها همچنان می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

این مقررات تازه تا روز دوازدهم آذر (دوم دسامبر) ادامه خواهد داشت. در این دوران رستوران ها اجازه تحویل غذا به مردم را دارند و در اجرای این محدودیت ها به مردم گفته شده است که در هر زمان فقط می توانند با یک نفر در خارج از خانه دیدار نمایند.

هدف از این اقدامات این است که محدودیت ها تا رسیدن ایام کریسمس (25 دسامبر) هنگامی که خانواده ها می خواهند دور هم جمع شوند و به دید و بازدید هم بفرایند، برداشته گردد یا کاهش یابند.

اوضاع در پرتغال چگونه است؟

آمار مبتلایان به کرونا در پرتغال نیز تا صبح امروز دوشنبه به 217 هزار و 301 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به سه هزار و 381 نفر رسید. پرتغال در شمار آن دسته از کشورهای اروپایی بود که در ماه های نخستین امسال کمترین میزان شیوع کرونا را در کارنامه خود داشت. این شرایط به دنبال سرد شدن هوا تغییر نموده است.

آنتونیو کوستا نخست وزیر پرتغال اکنون خواهان آن شده است که مردم تا آنجا که ممکن است، در خانه بمانند. بر اساس این تصمیم 70 درصد جمعیت 10 میلیون نفری پرتغال از روز چهارشنبه، چهارم نوامبر، باید تا حد امکان در خانه بمانند.

مدارس و مهدکودک ها در پرتغال همچنان باز خواهند بود. رستوران ها نیز برخلاف دیگر کشورهای اروپایی یاد شده می توانند به کار خود ادامه دهند. محدودیت های پیش بینی شده در 121 منطقه پرتغال و از جمله در شهر ساحلی پورتو و در پایتخت این کشور، در لیسبون نیز اعمال خواهد شد.

اسپانیا؛ شرایط اضطرای تا شش ماه دیگر تمدید شد

آمار افراد مبتلا به کرونا در اسپانیا تا صبح امروز دوشنبه به یک میلیون و 492 هزار و 608 نفر و آمار قربانیان آن نیز به 40 هزار و 769 نفر رسید.

در اسپانیا نیز با توجه به افزایش شدید موارد جدید ابتلاء به کرونا، در سرتاسر کشور شرایط اضطراری بهداشت اعلام شده است.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در یک نطق تلویزیونی اعلام نموده که شرایط اضطراری تا ماه مه سال آینده (شش ماه دیگر) ادامه خواهد داشت. نخست وزیر اسپانیا اعلام شرایط اضطراری را مؤثرترین ابزار برای کنترل فرایند رو به افزایش ابتلاء توصیف کرد.

برای این مدت در سرتاسر اسپانیا، به استثنای جزایر قناری مقررات منع رفت و آمد شبانه اعمال می گردد. منع رفت و آمد شبانه برای ساعت 11 شب تا شش بامداد در نظر گرفته شده اما می تواند بسته به شرایط منطقه اندکی متفاوت باشد.

سانچز شرایط اسپانیا را به لحاظ درگیری با همه گیری کرونا بسیار حاد توصیف نموده است.

شرایط سایر کشورهای اروپایی

مناطق قرمز کرونایی در ایتالیا هم گسترده می گردد. بر همین اساس محدودیت های کرونایی تشدید شده و چندین شهر و منطقه به گروه مناطق قرمز اضافه کرده شده اند. به این ترتیب تا به حال در مجموع 26 میلیون از 60 میلیون سکنه ایتالیا که در مناطق قرمز زندگی می نمایند تحت محدودیت های شدید قرار گرفته اند. به گفته وزیر بهداشت ایتالیا برای کاهش تعداد فوتی ها راه دیگری وجود ندارد.

در این کشور قرار است تمام موزه ها، مراکز بدن سازی و ورزشی و استخرها تعطیل شوند و در کافه ها و رستوران ها دور هر میز فقط چهار نفر بنشینند، مگر اینکه در یک خانه با هم زندگی نمایند.

یونان هم با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان قواعد و محدودیت های کرونایی را تشدید می نماید. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مهد کودک ها و مدارس ابتدایی باید از روز دوشنبه تا خاتمه ماه در این کشور تعطیل شوند.

در یونان نیز که نظام ملی سلامت زیر بار فشار شیوع بیماری کووید -19 واقع شده است با اعمال محدودیت تردد در شب تمامی مدارس تعطیل خواهند شد.

همچنین از روز شنبه محدودیت های جدیدی در اوکراین اجرا شد که بر اساس آن تمامی مراکز مالی و کسب و کار غیرضروری برای تعطیلات آخر هفته تعطیل شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1305

به "کرونا و محدودیت هایی که در اروپا شدیدتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و محدودیت هایی که در اروپا شدیدتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید