هشدار اتریش درباره اختلاف در اروپا به دلیل توزیع ناعادلانه واکسن

به گزارش ایران 20 دانلود، صدر اعظم اتریش درباره به وجود آمدن شکاف و جدایی در اتحادیه اروپا به دلیل توزیع ناعادلانه واکسن هشدار داده و خواهان اصلاح این فرایند شد.

هشدار اتریش درباره اختلاف در اروپا به دلیل توزیع ناعادلانه واکسن

با ما سفر کنید و با تورهای زمستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش به دلیل فرایند فعلی توزیع واکسن در اروپا درباره به وجود آمدن شکاف و جدایی در اتحادیه اروپا هشدار داده و همچنان با وجود مخالفت آلمان بر لزوم اصلاح فرایند توزیع واکسن در این اتحادیه تاکید نمود.

وی در آستانه نشست ویدئویی سران اروپایی در روز پنج شنبه در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان تاکید نمود: ما هیچ علاقه ای به این مسئله نداریم که شکاف موجود در اتحادیه اروپا به وسیله پوشش واکسیناسیون شهفرایندان همیشه بیشتر گردد و در این جهت کشورهای درجه دو در اتحادیه اروپا ایجاد گردد.

کورتس اضافه نمود: سران اتحادیه اروپا در ژانویه توافق نموده اند که واکسن را متناسب با کلید جمعیت به صورت هم زمان توزیع نمایند.

اعظم اتریش این انتقاد را وارد کرد که اما حالا تعیین شده است که واکسن ها در اتحادیه اروپا بر اساس کلید جمعیت و متناسب با آن توزیع نمی گردد، بلکه بر اساس میزان سفارش داده شده از طرف کشورها تقسیم می گردد.

وی اضافه نمود: بدون اصلاح فرایند توزیع واکسن در اروپا این نتیجه حاصل می گردد که بعضی کشورهای عضو در اواخر ماه می به ایمنی حاصل از تزریق به اندازه کافی واکسن می رسند در حالی که سایر کشورها تنها در اواخر تابستان یا اواخر سال به این مرحله دست پیدا می نمایند.

صدر اعظم اتریش اظهار داشت که درباره این موضوع در نشست آنلاین سران اروپایی هم صحبت خواهد نمود. وی این را یک مسئله کاملا سیاسی دانست که در سطح فنی قابل حل نیست.

وی تاکید نمود : شهفرایندان اتحادیه اروپا به درستی این انتظار را از ما دارند که راهی برای توزیع منصفانه واکسن پیدا کنیم چرا که این مسئله همبستگی در اتحادیه اروپا را در معرض خطر قرار داده است.

صدر اعظم اتریش مجددا اطمینان داد که کاملا از هدف کمیسیون اروپایی مبنی بر اینکه تا تابستان باید 70 درصد شهفرایندان واکسن کرونا را دریافت نمایند حمایت می نماید. وی در عین حال تاکید نمود که این هدف تنها در صورتی به دست می آید که ما به فرایند تقسیم واکسن در این اتحادیه بر اساس جمعیت پایبند باشیم.

دولت آلمان تصمیم اتریش برای اصلاح فرایند توزیع واکسن در اروپا را رد نموده و مایکل رات، وزیر امور اروپایی در آلمان هیچ دلیلی برای تغییر در مکانیسم توزیع واکسن در اروپا ندیده است. وی فرایند توزیع واکسن در اروپا را منصفانه و شفاف ارزیابی نموده که همبستگی در اروپا را مد نظر قرار داده است.

اواسط ماه مارس هم 6 کشور اروپایی با انتقاد از فرایند توزیع واکسن در اروپا خواهان اصلاح آن شدند. علاوه بر اتریش کشورهای چک، اسلوونی، بلغارستان، کرواسی و لتونی به این فرایند شکایت داشتند.

مایکل رات اظهار داشت که اتریش و دیگر کشورهای اروپایی مانند همه کشورهای عضو این اتحادیه این امکان را داشته اند که واکسن را بر اساس جمعیت خود سفارش دهند، اما این کار را انجام نداده اند. از این رو سایر کشورها برای سفارش مقادیر باقی مانده وارد عمل شدند و ما هیچ اختلافی را در این باره نمی بینیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1535

به "هشدار اتریش درباره اختلاف در اروپا به دلیل توزیع ناعادلانه واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتریش درباره اختلاف در اروپا به دلیل توزیع ناعادلانه واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید