مرز کدام کشورهای اتحادیه اروپا در تابستان باز می گردد؟

به گزارش ایران 20 دانلود، هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا رویکرد متقاوتی برای پایان دادن به قرنطینه و بسته بودن مرزها اتخاذ خواهند کرد. در این گزارش به برنامه های متفاوت کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای باز کردن مجدد مرزها می پردازیم.

مرز کدام کشورهای اتحادیه اروپا در تابستان باز می گردد؟

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ایسنا: دویچه وله، از آنجایی که کشورهای اروپایی فرایند کاهش محدودیت های قرنطینه را شروع نموده اند، بسیاری امیدوارند خسارت های اخیر صنعت گردشگری با باز شدن دوباره مرزها جبران گردد.

در ادامه به برنامه های بعضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای باز کردن مجدد مرزها می پردازیم:

آلمان

روز چهارشنبه، وزارت کشور آلمان اعلام نمود بخش هایی از مرزهای این کشور برای شهفرایندان اتریش، سوئیس و فرانسه از شنبه پیش رو تحت تدابیر شدید امنیتی باز خواهد شد. پانزدهم جولای نیز همچنان به عنوان تاریخ مقرر برای شروع سفرهای بین کشورهای اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.

با این حال هشدارهای رسمی آلمان درباره سفرهای خارج از اتحادیه اروپا همچنان باقی است و تعیین نیست که دولت چه زمانی برای سفرهای بین المللی در ابعاد وسیع تر چراغ سبز نشان خواهد داد.

اتریش

وین نیز پانزدهم جولای را به عنوان تاریخ رسمی بازگشایی مرزهایش به روی کشورهای اتحادیه اروپا اعلام نمود، اما مقامات این کشور روز سه شنبه اعلام نمودند مرزهای این کشور را به روی مجارستان زودتر باز خواهند کرد. دلیل این تصمیم، یاری به برطرف مسائل به وجود آمده برای آن دسته از افرادی است که در یک سوی این مرزها زندگی و در سوی دیگر کار می نمایند، عنوان شده است.

اتریش همچنین از روز آدینه مرزهایش را به روی تعدادی از شهفرایندان آلمان باز خواهد نمود. گردشگری کوه آلپ این کشور به شدت به بازدیدنمایندگان آلمانی وابسته است.

مطمئنا گروه های بزرگی که از ارتفاعات اتریش به آلمان بازگشتند در وقوع موج اول شیوع ویروس کرونا در آلمان بی تاثیر نبودند.

مقامات این کشور امیدوارند به توافق نامه مشابهی با سوئیس و سایر همسایگان خود دست یابند. مقامات اتریش از انجام بعضی آزمایشات شرایط سلامت برای شهفرایندان خارجی که وارد این کشور می شوند خبر دادند.

فرانسه

فرانسه به توافق نامه ای با بریتانیا دست یافته که به موجب آن شهفرایندان دو کشور بدون احتیاج به گذراندن قرنطینه 14 روزه امکان عبور از مرزها را خواهند شد. همچنین شهفرایندان حوزه شینگن، همچون شهفرایندان سوئیس پس از ورود به فرانسه از گذراندن قرنطینه معاف خواهند بود.

مرزهای فرانسه جز برای افرادی که به طور مداوم و برای امور کاری احتیاج به سفر دارند، تا پانزدهم جولای بسته خواهد بود.

ایتالیا

ایتالیا که به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا در اروپا شناخته می گردد هرگز به طور رسمی مرزهایش را نبست. با این حال بسته شدن مرز کشورهای همسایه و اقدامات امنیتی شدیدی که در فرودگاه های ایتالیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمد این کشور را به طور قابل توجهی از سفرهای بین المللی دور کرد.

گردشگری اصل مهمی در اقتصاد ایتالیا محسوب می گردد. در شرایط عادی، ایتالیا پنجمین کشور پر بازدید دنیا به شمار می رود. در حقیقت گردشگری، 10 درصد از تولیدات ناخالص داخلی و 5 درصد از شغل های این کشور را در بر می گیرد.

اسپانیا

اسپانیا نیز که به شدت به گردشگری بین المللی وابسته است از باز شدن مرزهایش با لزوم اجرای قانون قرنطینه 14 روزه خبر داده است. این قانون جدید از روز آدینه به اجرا در خواهد آمد.

پرتغال

پرتغال که یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری محسوب می گردد نیز اعلام نموده، سواحل و هتل های این کشور از اواسط ژوئن میزبان گردشگران خواهد بود.

نروژ

با این که نروژ از اعضای اتحادیه اروپا محسوب نمی گردد، از کشورهای منطقه مالی اروپا به شمار می رود. از روز چهارشنبه، شهفرایندان کشورهایی همچون ایسلند و لیختن اشتاین اجازه دارند برای امور کاری و یا درصورت خویشاوندی با یکی از شهفرایندان نروژ وارد این کشور شوند.

این تصمیم مقامات نروژ بیش از آنکه به گردشگری مرتبط باشد برای فراهم کردن شرایط راحت تر برای کارگران فصلی که به نروژ سفر می نمایند، اتخاذ شده است.

لهستان

مقامات لهستان نیز اعلام نمودند بسته بودن مرزهای این کشور تا 12 ژوئن ادامه خواهد داشت. لهستان همچون سایر اعضای اتحادیه اروپا هنوز تاریخ تعیینی برای از سرگیری سفرهای بین المللی خارج از اروپا اعلام ننموده است.

کرواسی

وزیر بهداشت کرواسی در گفت وگویی با یکی از رسانه های محلی این کشور اعلام نمود به دلیل مشابه بودن شرایط مبتلایان کرونا در کرواسی و اسلوونی، شهفرایندان اسلوونی می توانند در روزهای آینده وارد این کشور شوند.

قرار است شهفرایندان اسلوونی پس از بازگشت از کرواسی از گذراندن دوران قرنطینه معاف باشند.

یونان

به لطف قرنطینه زود هنگام و سختگیرانه که در بعضی از موارد از حضور مردم در فروشگاه ها نیز جلوگیری می شد، یونان یکی از کشورهای اروپایی با کمترین تعداد مبتلایان به شمار می رود.

یونان میخواهد 6 نقطه از مرزهای شمالی کشور را در هفته های پیش رو، به روی گردشگران باز کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1009

به "مرز کدام کشورهای اتحادیه اروپا در تابستان باز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز کدام کشورهای اتحادیه اروپا در تابستان باز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید