فرانسه برای اولین بار موشک کروز دوربرد آزمایش کرد

به گزارش ایران 20 دانلود، ایرنا نوشت: وزیر دفاع فرانسه گفت که این کشور روز سه شنبه برای نخستین بار، یک موشک کروز دوربرد را از یک زیردریایی هسته ای شلیک نموده است.

فرانسه برای اولین بار موشک کروز دوربرد آزمایش کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش روزنامه لو پاریزین از خبرگزاری فرانسه، فلورانس پارلی در بیانیه ای خاطرنشان کرد که زیردریایی تهاجمی هسته ای سوفران - Suffren نسل جدید زیردریایی های تهاجمی هسته ای (کلاس Barracuda - باراکودا) این شلیک را در ساحل بیسکاروس - Biscarrosse با موفقیت انجام داده است.

وزیر دفاع فرانسه می گوید که این موفقیت، توانایی راهبردی جدیدی به نیروی دریایی ما بخشید و آن را در زمره بهترین های دنیا قرار می دهد. به گفته پارلی، نیروی دریایی فرانسه هم اینک قادر است از راه دور زیرساخت های زمینی را از بین ببرد.

لو پاریزین نوشت: با شلیک این موشک، فرانسه به حلقه بسیاری از کشورهای مجهز به موشک های کروزدریایی مانند توما هاوک - Tomahawk آمریکا که در جریان جنگ 1991 خلیج فارس رواج یافت، می پیوندد.

وزیر دفاع فرانسه می گوید: توانایی شلیک این موشک به وسیله یک زیردریایی امکان ایجاد یک تهدید مداوم و غیرقابل شناسایی برای حمله به وسیله دریا به دشمن را فراهم می نماید.

براساس این گزارش، موشک MdCN با برد هزار کیلومتر برای اصابت به اهداف واقع در عمق خاک دشمن مانند مراکز سیاسی، سامانه های دفاع هوایی ضد هواپیما و یا رادارها در نظر گرفته شده است. این موشک، مکمل موشک کروز هوابرد است که پیشتر در ناوچه های چند ماموریتی FREMM مورد استفاده قرار گرفته است.

نشریه آمریکایی نشنال اینترست چندی پیش گزارش نموده بود: فرانسه نمی خواهد به هیچ کشوری برای دفاع از خود متکی باشد، از اینرو تسلیحات هسته ای اش را تقویت می نماید و هم اکنون نیز به زیردریایی هایی هسته ای مجهز است که از امکان کشتار میلیون ها نفر ظرف چند دقیقه برخوردار است.

زرادخانه هسته ای فرانسه از ویژگی های هوایی و دریایی برخوردارند.

فرانسه یکی از قدرت های موشکی برجسته دنیا است و علاوه بر طیف گسترده ای از موشک های هسته ای و متعارف، عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز است.

فرانسه از موشک کروز خود برای حمله به داعش در عراق استفاده نموده بود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1227

به "فرانسه برای اولین بار موشک کروز دوربرد آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه برای اولین بار موشک کروز دوربرد آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید