عضو تیم مذاکره افغانستان: طرح آمریکا خام است، نشست مسکو یا استانبول بحران را حل نمی کند

به گزارش ایران 20 دانلود، در حالی که آمریکا طرح تازه حکومت انتقالی را مطرح نموده است، یک عضو تیم مذاکره افغانستان با طالبان اظهارداشت که طرح خام آمریکا و نشست های مسکو و ترکیه نیز به حل بحران این کشور کمکی نمی کند.

عضو تیم مذاکره افغانستان: طرح آمریکا خام است، نشست مسکو یا استانبول بحران را حل نمی کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حبیبه سرابی عضو تیم مذاکره افغانستان با طالبان با اشاره به احتمال برگزاری نشست صلح این کشور در ترکیه گفت که هنوز ترکیب هیئت اعزامی دولت به ترکیه و سهم زنان جزئیاتی تعیین نشده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به نشست های آینده صلح در روسیه و ترکیه گفت که حضور افراد در این نشست ها مهم نیست بلکه خود این فرایند برای افغانستان مهم است.

سرابی ادامه داد که کنفرانس مسکو یک تصمیم عجولانه است و هدف آن نیز سهم گیری بیشتر روسیه در فرایند صلح افغانستان می باشد بنابراین بهتر بود که آمریکا برای ایجاد اجماع منطقه ای نظریات همه کشورهای این حوزه را جمع آوری می کرد، زیرا اجماع منطقه ای برای تامین صلح با توجه به ابعاد خارجی جنگ مهم و ارزنده است.

عضو تیم مذاکره افغانستان در گفت وگو با خامه اظهارداشت که طرح تازه آمریکا برای صلح افغانستان از پختگی لازم برخوردار نیست و از سوی هم برگزاری کنفرانس های مانند نشست استانبول نیز نمی تواند بحران داخلی افغانستان را به طور درست تجزیه و تحلیل کند

وی اضافه نمود: مسائل عمیق و پیچیده ای در بحران افغانستان وجود دارد که باید گره گشایی گردد، این امر نیازمند زمان بیشتر است و نمی توان آن را در مدت چند روز حل کرد.

سرابی با انتقاد از عملکرد جامعه دنیای و دولت کابل در برخورد با زنان افغانستان توضیح داد که سیاست ها هم در داخل این کشور و هم در سطح دنیای به طور عجولانه و با مشاوره یک گروه کوچک مردانه صورت می گیرد و زن ها در این زمینه کاملا به حاشیه رانده شده اند.

این عضو هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان گفت: تا به امروز تعیین نیست که در نشست استانبول از زنان افغان کسی حضور خواهد داشت یا خیر.

بر اساس طرح تازه آمریکا قرار است یک نشست بین المللی به مدیریت سازمان ملل در استانبول ترکیه در 27 مارس امسال برگزار گردد که و درباره حکومت انتقالی و کارشیوه ایجاد نظام سیاسی آینده افغانستان توافق صورت گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1527

به "عضو تیم مذاکره افغانستان: طرح آمریکا خام است، نشست مسکو یا استانبول بحران را حل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو تیم مذاکره افغانستان: طرح آمریکا خام است، نشست مسکو یا استانبول بحران را حل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید