رابرت اقتصادی رئیس تیم آمریکا در نشست مشترک برجام خواهد بود

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، یک مقام بلندپایه دولت ایالات متحده روز شنبه (به وقت واشنگتن) در مصاحبه با این شبکه خبری خاطرنشان کرد که رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، راهنمایی تیم آمریکا در نشست کمیسیون مشترک برجام را که قرار است روز سه شنبه در وین پایتخت اتریش برگزار گردد، بر عهده خواهد داشت.

رابرت اقتصادی رئیس تیم آمریکا در نشست مشترک برجام خواهد بود

قرار است در این نشست، تیم آمریکا بدون ملاقات با مقامات ایرانی، با همتایان خود از تروئیکای اروپایی، روسیه و چین در شهر وین تبادل نظر نمایند.

به ادعای وزارت خارجه آمریکا، محورهای تبادل نظر در این نشست عبارت است از اقداماتی که ایران برای عمل به تعهدات برجامی انجام می دهد و همچنین گام هایی که آمریکا باید در راستای برطرف تحریم و بازگشت به توافق بردارد.

رابرت اقتصادی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم مدعی آمادگی واشنگتن برای برداشتن تحریم های ناسازگار با برجام شده است.

با این حال، با توجه به سابقه بدعهدی آمریکا و کارشکنی های کنگره و در مقابل، مقاومت ایران در برابر هرگونه باج خواهی، به نظر می آید که مذاکرات پیش رو با دشواری های زیادی همراه باشد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران تا به امروز بارها تصریح نموده اند که برجام هرگز دوباره مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت.

این در حالی است که کمیسیون مشترک برجام دیروز آدینه به صورت مجازی با حضور ایران، اتحادیه اروپا، چین، روسیه و سه کشور اروپایی برگزار گشت.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم مدعی است که مقامات دولت آمریکا در نشست وین شرکت می نمایند؛ اما مذاکرات با ایران غیر مستقیم خواهد بود و آنها با شرکای اروپایی و چین و روسیه وارد تبادل نظر می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1554

به "رابرت اقتصادی رئیس تیم آمریکا در نشست مشترک برجام خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابرت اقتصادی رئیس تیم آمریکا در نشست مشترک برجام خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید