تخلیه غیرقانونی پسماندهای ساختمانی باعث آلودگی نقاط مختلف زمین می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، شهر: معاون اول رئیس جمهوری گفت: علاوه بر فراوری حجم بالای پسماندهای ساختمانی، شاهد تخلف افرادی هستیم که به صورت غیرقانونی پسماندها را در هر نقطه ای از شهر تخلیه می نمایند و زمین و شهر را آلوده می نمایند.

تخلیه غیرقانونی پسماندهای ساختمانی باعث آلودگی نقاط مختلف زمین می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار شهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های سازمان مدیریت پسماند به مناسبت روز جهانی زمین پاک در مجتمع آبعلی تهران گفت: امروز به صورت کامل با مسائل زیست محیطی و زندگی مردم سر و کار داشتیم و در جریان امور پسماند خانگی که یکی از مسائل جدی تهران در کنار پسماند پزشکی است قرار گرفتیم.

او اضافه کرد: ورود تکنولوژی مناسب، به صحنه آمدن بخش خصوصی و حمایت های دولت باعث می گردد تا برق فراوریی از پسماندها با قیمت مناسب خریداری گردد تا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی صرفه مالی داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه پسماندهای ساختمانی از دیگر پسماندهایی است که در شرایط عادی در حجم بالا و روزانه حدود 45 هزار تن فراوری می گردد، گفت: علاوه بر فراوری این حجم بالا از پسماند ساختمانی، شاهد تخلف افرادی هستیم که به صورت غیرقانونی پسماندها را در هر نقطه ای از شهر تخلیه می نمایند و زمین و شهر را آلوده می نمایند.

او مطرح کرد: ایجاد مراکز بازیافت برای تبدیل پسماند ساختمانی به محصول با ارزش مالی از دیگر اقدامات ارزشمند مدیریت شهری است.

جهانگیری گفت: با ایجاد مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی، هم نقاط دیگر از زمین برای معادن شن و ماسه حفاری نمی گردد و هم کوه هایی از پسماند خانگی ایجاد نمی گردد.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: با این اقدام محصولی به شهروندان ارائه می گردد که از نظر زیست محیطی آلاینده نیست و مصالح اولیه که در آن به کار می رود به محیط زیست یاری کند. البته مسائلی در این زمینه وجود دارد که از طرف استاندار برای حل آنها کوشش می گردد و دولت نیز از این اقدامات حمایت می نماید.

اسحاق جهانگیری در انتها ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر برای ظرفیت فعلی شهر تهران، کارخانه بازیافت ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1615

به "تخلیه غیرقانونی پسماندهای ساختمانی باعث آلودگی نقاط مختلف زمین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه غیرقانونی پسماندهای ساختمانی باعث آلودگی نقاط مختلف زمین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید