تاکید کشورهای ساحل بر هماهنگی برای نابودی کامل تروریسم

به گزارش ایران 20 دانلود، روسای جمهور پنج کشور ساحل غرب آفریقا در انتها نشستشان بر لزوم هماهنگی بیشتر برای نابودی کامل تروریسم تأکید کردند.

تاکید کشورهای ساحل بر هماهنگی برای نابودی کامل تروریسم

به نقل از روزنامه القدس العربی، رؤسای جمهور موریتانی، چاد، اقتصادی، نیجر و بورکینافاسو در بیانیه ای در سرانجام نشستشان در انجامنا، پایتخت چاد اعلام کردند: کرونا علاوه بر تأثیر انسانی آن بر اقتصاد این کشورها نیز تأثیر منفی گذاشته است. پافشاری گروه ما برای برگزاری نشست در چنین شرایطی نشان دهنده میزان پایداری کشورهایمان در مقابل این بحران خطرناک است.

سران این کشورها از تصمیم فرانسه برای افزایش سربازانش در اقتصادی و تقویت هماهنگی میان آن ها و پیروزی های نیروهای نظامی مشترک و نیروهای بین المللی در ساحل از جمله کشتن رهبر القاعده در مغرب اسلامی در تاریخ سوم ژوئن 2020 در منطقه تاسالیت استقبال کردند.

این روسا از اجرای توافق صلح و آشتی در اقتصادی و اقدامات اتخاذ شده در زمینه طرح توسعه و امنیت در سطح گروه ساحل استقبال کردند و تصمیم گرفتند که نشست آینده خود را در یکی از کشورهای این گروه طی سال میلادی جاری برگزار نمایند بر این اساس که وزرای دفاع، خارجه و اقتصاد تصمیمات و پیشنهادات را پیگیری نمایند.

محمد الشیخ الغزوانی، رئیس جمهور موریتانی که ریاست دوره ای گروه ساحل را برعهده داشته، گفت: بحران لیبی نگران نماینده و عامل بی ثباتی است که به نبود امنیت و تروریسم در منطقه ساحل دامن می زند. کشورهای ساحل از توافق اخیر گروه های لیبیایی در ژنو استقبال می نمایند.

وی اضافه نمود: باید از منطقه ساحل در برابر چالش های امنیتی مثل نفوذ دریایی، مهاجرت غیرقانونی و تجارت غیرقانونی محافظت کرد. کشورهای ساحل با اراده خود و حمایت جامعه جهانی می توانند چالش های تروریسم و بحران توسعه را حل نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1525

به "تاکید کشورهای ساحل بر هماهنگی برای نابودی کامل تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید کشورهای ساحل بر هماهنگی برای نابودی کامل تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید