تور ارزان کوبا: مرزهای کوبا از اوایل شهریور به روی گردشگران باز می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، با کاهش نرخ شیوع کرونا، کوبا میخواهد ممنوعیت های مربوط به سفر را در یک طرح سه مرحله ای بردارد. در مرحله دوم، گردشگران خارجی می توانند به کوبا سفر نمایند.

تور ارزان کوبا: مرزهای کوبا از اوایل شهریور به روی گردشگران باز می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کشور کوبا از تاریخ 30 می (10 خرداد)، تنها یک مورد قربانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 داشته است و دولت این کشور، طرح های آزمایشی خود را برای بازگشایی صنعت سفر و گردشگری اعلام نموده است. صنعت گردشگری، دومین رتبه در تعداد شاغلان را پس از خدمات درمانی و بهداشتی در کوبا به خود اختصاص می دهد. پیش تر سفر و گردشگری از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا در کوبا ممنوع شده بود.

بازگشایی این صنعت شامل سه مرحله خواهد بود. در اولین مرحله از اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر)، کوبایی ها اجازه پیدا می نمایند که به سفرهای داخلی بروند و در مرحله دوم، گردشگران بین المللی در حدود اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) می توانند به کوبا سفر نمایند.

در ابتدا، فرودگاه های کوچک منطقه ای برای ورود پروازهای چارتر از کشورهای خارجی باز خواهند شد و گردشگری محدود به منطقه ها خاص و محصور تفریحی خواهد بود.

مسافرانی که وارد کشور می شوند، با یک اتوبوس مستقیما به هتل های گردشگری دارای تمامی خدمات (all-inclusive) واقع در جزیره های دورافتاده کوبا به نام های کایو کوکو (Cayo Coco)، کایو گیلرمو (Cayo Guillermo) و کایو سانتا ماریا (Cayo Santa María) در ساحل شمالی و کایو لارجو دل سور (Cayo Largo del Sur) در جنوب، برده خواهند شد.

در این مرحله، گردشگران خارجی غیر کوبایی نمی توانند در وارادرو (Varadero)، بزرگ ترین اقامتگاه کشور کوبا، اقامت نمایند. ورود به هاوانا (Havana) و دیگر شهرها و شهرک های اصلی کشور نیز تا اجرایی شدن مرحله سوم ممنوع است. تاریخ بازگشایی دقیق مرحله نهایی این طرح، کماکان معین نشده است.

در فرودگاه ها، تمام مسافران ورودی باید تست کرونا (تست مخاط گلو و بینی) بدهند و دمای بدنشان نیز مقدار گیری گردد. در هتل ها، کلینیک های مخصوص درمانی به صورت منظم بر شرایط مهمانانی که بیمار هستند، نظارت خواهند کرد.

هر فردی که تست کووید 19 وی، مثبت باشد، بلافاصله در بیمارستان بستری خواهد شد. در هفته های اخیر هتل ها پروتکل های بهداشتی خود را به شدت مورد بازبینی قرار داده اند. گروه هتل های زنجیره ای اسپانیایی ملیا (Meliá) در اداره حدود 40 هتل در سراسر کشور کوبا، همکاری می نماید. این گروه با یک شرکت دنیای بازرسی و صدور گواهینامه به نام بیرو وریتاس (Bureau Veritas)، قرارداد همکاری بسته است تا اطمینان حاصل کند که امکانات آن ها به مقدار کافی برای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی، اصلاح شده اند.

اقامتگاه ها در آغاز این طرح، با ظرفیت کمتر از حد معمول بازگشایی خواهند شد. تمام کارکنان از هتل های کوبا با اتوبوس به این مکان های اقامتی آورده می شوند و از آن ها آزمایش گرفته می گردد. در صورت احتیاج در سرانجام هر دو هفته شیفت کاری، آن ها را قرنطینه خواهند کرد.

اقامتگاه های خانگی (casas particulares) و رستوران ها در مرحله سوم این طرح به روی گردشگران بین المللی بازگشایی خواهند شد. این کسب و کارهای کوچک بخش خصوصی، عایدی اندکی از سفرهای داخلی دارند و بیشتر تکیه آن ها بر عایدیی است که از گردشگران خارجی به دست می آورند. آن ها از زمان تصویب قوانین سختگیرانه سفر ایالات متحده آمریکا در سال 2019، شاهد کاهش چشمگیری در مقدار عایدی خود بوده اند و شیوع بیماری همه گیر کووید 19، عملا این کسب و کارهای کوچک را فلج نموده است.

بسیاری از صاحبان رستوران ها و اقامتگاه های خانگی امیدوار هستند که دولت کشور کوبا مالیات و محدودیت های سفت و سختی که اقتصاد دیوان سالاری کوبا را توصیف می نمایند را کمی تعدیل کند.

با وجود این قوانین و نبود گردشگران خارجی، مشاغل کوچک بیشماری از راننده های تاکسی گرفته تا کسانی که اتاق اجاره می دهند، با مسائل شدید مالی روبه رو خواهند شد و حتی از بین خواهند رفت. کارآفرینان بخش خصوصی نیز امیدوار هستند که تا قبل از سرانجام سال، قوانین سختگیرانه کمی تعدیل شوند. فصل داغ گردشگری کوبا از میانه های ماه نوامبر (اواخر آبان) تا اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) است. در این زمان از سال، بازدیدنمایندگان بسیاری از کانادا و اروپا به کوبا سفر می نمایند.

در ماه های اخیر، کمبود کالا و صف های طولانی در خارج از مغازه ها در تمام شهرک ها و شهرهای کوبا دیده می شوند. ویروس کووید 19، مانند یک پتک آهنین به بدنه اقتصاد متزلزل کوبا، ضربه زده است. کشور کوبا قبل از آغاز این همه گیری نیز به دلیل تحریم های تجاری ایالات متحده آمریکا و قطع روابط تجاری پویا با ونزوئلا، با شرایط مالی نامعین و به هم ریخته روبه رو بود.

در نتیجه، مقامات دولتی تمایل دارند که هرچه سریع تر، مسافران را ترغیب نمایند تا به اقامتگاه ها، سواحل و شهرهای این کشور برگردند. گردشگری ستون اصلی اقتصاد این کشور است که بالغ بر 10 درصد فراوری ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد.

خوشبختانه، کوبا در مقایسه با سایر کشور های آمریکای لاتین در جبهه مراقبت های بهداشتی و درمانی، اقداماتی جدی برای کنترل بیماری همه گیر ویروس کرونا انجام داده است.

خدمات درمانی کوبا با بهره مندی از بالاترین نسبت پزشک به بیمار در دنیا، گروه های خاصی از متخصصان پزشکی را برای ردیابی، تشخیص و جداسازی موارد مبتلا به ویروس کرونا با رفتن به درهای منازل به کار گرفته است. با توجه به کاهش تعداد موارد مبتلا از پیک نمودار ابتلا، یعنی 800 نفر به 200 نفر، به نظر می رسد که کوشش های آن ها جواب مثبت داده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2011

به "تور ارزان کوبا: مرزهای کوبا از اوایل شهریور به روی گردشگران باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کوبا: مرزهای کوبا از اوایل شهریور به روی گردشگران باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید