بورس بازارن بخوانند ، پیش بینی افزایش قیمت مس

به گزارش ایران 20 دانلود، در هفته های اخیر قیمت مس به حدود قبل از جنگ تجاری با چین بازگشت. طبق آخرین پیش بینی سایت فیچ سولوشنز قیمت هر تن مس 200 دلار نسبت به پیش بینی قبلی برای سال 2021 افزایش بافت.

بورس بازارن بخوانند ، پیش بینی افزایش قیمت مس

به گزارش خبرنگاران، در حالی که منابع رسمی از کاهش 50 درصدی واردات قراضه مس از سوی چین در سال 2020 خبر می دهند و بزرگ ترین مصرف کننده مس جهان این روزها از راه خرید کاتد و کنسانتره در حال ذخیره سازی هر چه بیشتر فلز سرخ است، موسسه فیچ سولوشنز در پیش بینی جدید خود اقدام به تعدیل مثبت قیمت این فلز کرد.

فیچ در پیش بینی قبلی، میانگین قیمت 5900 دلار در هر تن را برای فلز سرخ در سال 2020 برآورد کرده بود که در پیش بینی اخیر، این رقم به 6000 دلار افزایش یافته است. این موسسه انتظار دارد که تقاضای مس با توجه به بهبود اقتصاد جهان و افزایش محرک های اقتصادی چین مورد حمایت واقع شود.

افزایش میانگین قیمت مس در سال آینده؟

فیچ در گزارش قبلی که در مارس امسال منتشر شد، میانگین قیمت 5900 دلاری مس را به دلیل بازیابی اقتصاد چین و افزایش محرک ها در سال 2020 پیش بینی کرده بود. به نظر می رسد، این دیدگاه با توجه به تحولات بازار در هفته های اخیر و افزایش 24 درصدی مصرف مس چین تا ژوئیه 2020 تا حدود زیادی درست بوده و قیمت به سطوح قبل از جنگ تجاری آمریکا و چین نزدیک شده است. قیمت نقدی مس در بورس فلزات لندن دوشنبه 14 سپتامبر 6788 دلار در تن بسته شد و موجودی مس این بورس دیروز به رقم کم سابقه 75 هزار تن تنزل یافت.

فیچ با نگاه به زمان باقی مانده از سال 2020 و در حالی که شاهد بهبود اقتصاد جهان هستیم، انتظار دارد که تقاضای چین مناسب باقی بماند. همچنین این موسسه در پیش بینی جدید خود، میانگین قیمت مس در سال آینده را از 6100 به 6300 دلار در تن افزایش داد و از آنجا که بهبود تولید معادن می تواند کارخانه های ذوب و تصفیه را تغذیه کند، بنابراین در سال آینده احتمالا قیمت از سطوح کنونی کمتر شود.

فیچ همچنان انتظار دارد که سرمایه گذاران نسبت به انتشار شاخص های اقتصادی، اخبار مربوط به کووید-19 و نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر واکنش نشان دهند. این موسسه برای دراز مدت، پیش بینی می کند که قیمت ها به دلیل کسری مداوم بازار مس ناشی از افزایش تقاضای صنایع برق، ساختمان و خودرو، افزایش یابد. بهبود اقتصاد جهانی، می تواند سبب تقویت تقاضای مس در سال 2021 و همچنین حفظ محیط حمایت از گرایش صعودی در بازار شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1207

به "بورس بازارن بخوانند ، پیش بینی افزایش قیمت مس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس بازارن بخوانند ، پیش بینی افزایش قیمت مس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید