احزاب آلمانی هم خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شدند

به گزارش ایران 20 دانلود، حزب لیبرال دموکرات آلمان اقدامات اردوغان بعد از کودتای نافرجام در این کشور را با اقدامات سرکوبگرانه نازی ها در سال 1933 مقایسه نموده و هم سو با حزب چپ این کشور خواهان توقف مذاکرات عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا شد.

احزاب آلمانی هم خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شدند

با تور هامبورگ آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریستین لیندنر رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان اقدامات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهو ترکیه بعد از کودتای نافرجام نظامی در این کشور را با آزار و اذیت های نازی ها در آلمان علیه مخالفان در سال 1933 مقایسه کرد.

وی توضیح داد که ما شاهد یک کودتای دولتی از بالا هستیم که مانند نمونه کودتای نازی ها بعد از آتش سوزی رایشتاگ در آلمان در سال 1933 است. اردوغان یک رژیم دیکتاتوری تنها با سلیقه شخص خود را می سازد.

لیندنر که در مصاحبه با نشریه بیلد آلمان سخن می گفت همچنین توضیح داد که اقدامات اردوغان باید تاثیر مستقیمی بر مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا داشته باشد. این مسئله من را ناراحت و خشمگین می نماید که مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا اخیرا پایان پیدا ننموده است.

وی همچنین به موضع محتاطانه و نرم مرکل در قبال ترکیه انتقاد وارد نموده و گفت: از آنجایی که قانون و آزادی فردی دیگر هیچ نقشی در ترکیه ندارد این کشور نمی تواند شریکی برای اروپا باشد.

وزیر امور خارجه اتریش نیز تهدید نموده است که در شورای وزرای امور خارجه اروپایی گگرددن فصل جدیدی از مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را وتو می نماید.

وی تاکید نمود که صدر اعظم اتریش نیز بخصوص در نشست اتحادیه اروپا در 16 سپتامبر سعی می نماید سران دیگر کشورهای اروپایی را برای توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا آماده کند.

برند ریکسینگر، رئیس حزب چپ آلمان هم خواهان توقف سریع مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شده و تاکید نمود: دولتی که خبرنگاران را تحت تعقیب قرار داده ، مخالفان را به زندان می اندازد و علیه مردم خود جنگ به راه می اندازد نمی تواند در اتحادیه اروپا پذیرفته گردد. اردوغان به صورت انبوه دموکراسی را تضعیف می نماید. این یک کودتای غیر نظامی توسط اردوغان است.

این در حالی است که المار بروک، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اروپا توقف سریع مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را به عنوان یک مزخرف دیپلماتیک ارزیابی نموده است.

وی در عین حال اعتراف کرد که مصاحبهها با ترکیه در این باره در نقطه زمانی فعلی به دلیل تحولات داخلی این کشور به موفقیت نمی انجامد.

المار بروک درخواست کرد که در طولانی مدت وضعیتی مانند نروژ برای ترکیه تضمین گردد.

ربکا هارمس، رئیس فراکسیون سبزها در مجلس اروپا نیز به نوبه خود در این باره هشدار داد که ترکیه را به حال خود رها کنیم.

وی گفت: من این را غیر مسئولانه ارزیابی می کنم که در این شرایط حساس روابط فعلی با آنکارا را کاملا کنار بگذاریم بدون اینکه بدانیم به کجا می خواهیم برویم.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 745

به "احزاب آلمانی هم خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احزاب آلمانی هم خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید