ترکیه موضع روشنی در قبال مسئله عضویت در اتحادیه اروپا اتخاذ کند

به گزارش ایران 20 دانلود، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا از ترکیه خواست موضع روشنی درباره عضویت در اتحادیه اروپا و اینکه آیا خواستار این مسئله بوده و توانایی برآوردن شرایط آن را دارد اتخاذ کند.

ترکیه موضع روشنی در قبال مسئله عضویت در اتحادیه اروپا اتخاذ کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوهانس هان، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا در تبادل نظر با روزنامه اتریشی دی پرسه، درباره کودتای نظامی در ترکیه و اینکه آیا با توجه به اقدامات سرکوبگرانه دولت این کشور، آنکارا هنوز شریک مطمئنی برای اتحادیه اروپا است گفت: ترکیه یک همسایه کاملا مهم اتحادیه اروپا است. هر کسی باید با همسایگان خود روابط خوبی داشته باشد.

وی اضافه نمود: اما شرایط آنگونه که امروز در ترکیه وجود دارد به گونه ای نیست که این کشور سهمی را برای ثبات ما انجام دهد. ما کودتای نظامی در ترکیه را بلافاصله محکوم کردیم. پیامد آن ما دقیقا دیده ایم ترکیه چگونه به این کودتا واکنش نشان می دهد. در بخش های وسیعی از اروپا دستپاچگی و نگرانی زیادی درباره میزان و موج دستگیری ها در ترکیه وجود دارد. ما همچنین هیچ گونه اطلاعات رسمی در این باره از ترکیه را در اختیار نداریم.

سازمان امنیت و همکاری اروپا ((OSZE از هفته ها پیش درخواست نموده است که فرایند محاکمه مجرمان مرتبط با این کودتا و اینکه آیا این جریانات با استانداردهای قانون اساسی منطبق است را مورد آنالیز قرار دهد. اما دولت ترکیه تا به حال متاسفانه هیچ اظهار نظری در این باره ننموده است.

وی ادعای ترکیه در این باره که اتحادیه اروپا این کودتای نظامی را به اندازه کافی محکوم ننموده است صحیح ندانسته و گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و من در عرض چند ساعت بیانیه روشنی را در این باره ارائه دادیم و دیگر سازمان های اروپایی نیز واکنش های مشابهی را داشتتند. ما این کودتای نظامی را با کلمات روشن محکوم نموده ایم، اما همزمان این مسئله را مورد تاکید قرار داده ایم که از کشوری که می خواهد عضو اتحادیه اروپا گردد انتظار داریم در آنالیز های خود درباره این کودتا به قانون اساسی پایبند باشد .تحولات اتفاق افتاده در این کشور نشان داده است که نگرانی های ما در این باره بجا بوده است.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: من به آن گروهی در اتحادیه اروپا تعلق دارم که می خواهم در صورت تمایل طرف مقابل، مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ادامه یابد. در اصل ترکیه باید در این باره تصمیم بگیرد که چگونه با دیدگاه های اروپایی مد نظر این اتحادیه می خواهد برخورد کند. آنکارا می خواهد عضو اتحادیه اروپا گردد و اگر خواستار آن است باید معیارهای لازم را برآورده کند و این قوانین قابل مذاکره نیست. ترکیه باید به زودی موضع شفافی را اتخاذ کند که آیا می خواهد و می تواند این شرایط را بپذیرد.

هان درباره مسئله اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه نیز گفت: این اقدام عبور از خط مرزی خواهد بود که ما باید به آن واکنش نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر تهدیدات ترکیه علیه اروپا مبنی بر لغو توافق پناهندگان را رد نموده و تاکید نمود که در بین شرکا نباید تهدید وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 767

به "ترکیه موضع روشنی در قبال مسئله عضویت در اتحادیه اروپا اتخاذ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه موضع روشنی در قبال مسئله عضویت در اتحادیه اروپا اتخاذ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید