ابراز نگرانی ژاپن از شرایط ناآرام هنگ کنگ

به گزارش ایران 20 دانلود، دولت ژاپن با ابراز نگرانی از شرایط ناآرام روزهای اخیر در هنگ کنگ، گفت، ثبات در این منطقه برای توکیو مهم است.

ابراز نگرانی ژاپن از شرایط ناآرام هنگ کنگ

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوشیهیده سوگا دبیر کابینه و سخنگوی دولت ژاپن امروز (دوشنبه) در واکنش به تصمیم دولت چین برای تصویب قانون امنیتی حول هنگ کنگ، از این ناآرامی ها در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سوگا طی سخنرانی در نشست خبری روزانه، گفت شرایط هنگ کنگ بسیار نگران کننده است زیرا ثبات در این منطقه حائز اهمیت است.

پنجشنبه گذشته مجمع خلق چین قطعنامه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب درآورد که طبق آن، کمیته کنگره خلق ملی مسئولیت تدوین لایحه ای در مورد امنیت هنگ کنگ را برعهده خواهد داشت. مقامات آمریکایی مدعی هستند که تصویب این قانون در چین باعث محدودیت آزادی و خودمختاری هنگ کنگ خواهد شد.

دولت چین اما می گوید که هدف این لایحه مقابله با براندازی، تروریسم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ کنگ است. دولت هنگ کنگ روز پنج شنبه اعلام نمود هر تحریمی یک شمشیر دو لبه است که نه تنها به منافع هنگ کنگ بلکه به اقتصاد آمریکا نیز ضربه بزرگی وارد خواهد نمود.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند.

این درحالیست که سیاست یک کشور، دو سیستم یا سیاست چین واحد از سال 1979 تا به امروز موضع رسمی دولت های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می داند اما آمریکا در عمل طی سال های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1026

به "ابراز نگرانی ژاپن از شرایط ناآرام هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی ژاپن از شرایط ناآرام هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید