آلمان: ایران از کاهش تعهدات برجامی خود بازگردد

به گزارش ایران 20 دانلود، سخنگوی وزارت خارجه آلمان کاهش تعهدات برجامی ایران را غیرقابل قبول خواند و از جمهوری اسلامی خواست که پایبندی به تعهدات هسته ای خود را از سر بگیرد.

آلمان: ایران از کاهش تعهدات برجامی خود بازگردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از آسوشیتدپرس، کریستوفر برگر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز آدینه در جمع خبرنگاران گام های ایران در مورد کاهش تعهدات برجامی را غیرقابل قبول خواند و خاطرنشان کرد که دیپلمات ها این مسئله را در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین به اطلاع طرف ایرانی خواهند رساند.

وی همچنین گفت: ما به طرف ایرانی تاکید خواهیم کرد که باید از تخلفات خود ذیل برجام بازگردند.

به گزارش خبرنگاران، دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام روز آدینه (15 آذر) در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در وین شروع شد. این نشست بر خلاف نشست فوق العاده در مرداد ماه، نشستی عادی محسوب می گردد و دستورکار آن مربوط به تعهدات هسته ای و لغو تحریم ها است.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و هلگا اشمید معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی ایران و 1+4 این نشست را سرپرستی می نمایند.

کاهش تعهدات برجامی ایران در حالی انجام شد که شرکای اروپایی برجام، پس از خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018 و بازگشتن تحریم های آمریکا علیه ایران، در اجرای تعهداتشان مبنی بر انجام دادن اقداماتی در راستای کاهش تاثیر تحریم های مالی آمریکا بر ایران، تعلل نموده اند.

ایران در اردیبهشت ماه امسال خاطرنشان کرد که در پی این تعلل، تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را در چند گام مشخص شده کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 587

به "آلمان: ایران از کاهش تعهدات برجامی خود بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: ایران از کاهش تعهدات برجامی خود بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید