9 روش عالی برای چیدمان اتاق خواب با رنگ قهوه ای

به گزارش ایران 20 دانلود، اگر در پی رنگی خنثی هستید که آرامش و سکون را به همراه داشته باشد، رنگ قهوه ای را امتحان کنید. سایه ها وعمق های متنوعی از قهوه ای وجود دارند که می توانید از تناژهای مختلف آن در فضای خود بهره ببرید. از دیوارها گرفته تا مبلمان، راه های زیادی برای استفاده از رنگ قهوه ای در اتاق خواب وجود دارد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید، به آنالیز 9 روش برای چیدمان اتاق خواب با رنگ قهوه ای می پردازیم.

9 روش عالی برای چیدمان اتاق خواب با رنگ قهوه ای

1. یک دیوار شاخص را رنگ کنید

استفاده از رنگ قهوه ای غنی و تیره به عنوان رنگ شاخص روی یک دیوار، به فضا حس و حال گرم و دنجی می بخشد. این رنگ برای اتاق هایی با نور طبیعی زیاد که بیش از حد تاریک به نظر نمی رسند یک گزینه عالی است. این رنگ را با رنگ هایی مانند نارنجی یا سبز ترکیب کنید تا ترکیب رنگی متفاوتی داشته باشید یا آن را با بژ روشن یا سفید ترکیب کنید تا رنگ قهوه ای شما کاملا شاخص باشد در مرکز توجه قرار گیرد.

2. از رنگ های خاکی بهره ببرید

اگر نمی خواهید از رنگ های تیره قهوه ای بهره ببرید، رنگ های خاکی را که در واقع ترکیب رنگ سردی هستند امتحان کنید. این رنگ خصوصا وقتی با رنگ سفالی گچی همراه گردد، بی نظیر خواهد بود و حس و حال آرامش بخشی را در فضا جریان می دهد. برای رنگ هایی تکمیلی از سایر رنگ هایی که در زمین و طبیعت وجود دارند استفاد کنید، مانند سایه های مختلفی از سبز، نارنجی و…

3. ترکیب رنگ مونوکروم را امتحان کنید

تزئین اتاق خواب با تم تک رنگ راه خوبی برای آرام و ساده نگه داشتن فضاست. می توانید سایه های مختلف قهوه ای را بهره ببرید تا بُعد و عمق به اتاقتان ببخشید اما سعی کنید سایه هایی را که انتخاب می کنید حدودا در یک تناژ رنگی باشند، مثلا همگی حدودا گرم یا همگی سرد باشند.

4. مبلمان را به رنگ قهوه ای انتخاب کنید

اگر رنگ قهوه ای برای شما بیش از حد به نظر می رسد، هنوز هم می توانید از گرمای رنگ قهوه ای بهره ببرید. مبلمان را به رنگ قهوه ای غنی انتخاب کنید که در وهله اول ممکن است بسیار سنگین به نظر برسد اما بقیه اتاق را سبک و مطبوع با رنگ های خنثی و سرد چیدمان کنید.

برای رنگ دیوار، رنگ بژ مایل به سفید یا روشن را انتخاب کنید که در کنار تخت یا میز به رنگ قهوه ای تیره، تیرگی شدیدی احساس نخواهد شد و فضا حس سبکی خواهد داشت.

5. از رنگ های روشن تر بهره ببرید

رنگ قهوه ای تناژ رنگی زیادی دارد و قهوه ای مایل به زرد یکی از پرکاربردترین این رنگ هاست. این رنگ قهوه ای کم رنگ جایگزین مناسبی برای رنگ بژ است زمانی که می خواهید کمی رنگ و لعاب به فضای خود اضافه کنید. بعلاوه به طرز شگفت انگیزی با مبلمان چوبی و حصیری ست می گردد.

روش دیگری که می توانید به یاری آن فضای اتاق خواب خود را با رنگ قهوه ای چیدمان کنید، تمرکز روی سایه های قهوه ای کم رنگ و ترکیب آن ها با رنگ های هلویی و نارنجی است. از آن جایی که رنگ برنزی و هلویی رنگ های پایه مشابهی دارند، به طرز شگفت انگیزی با هم جفت می شوند و می توانند راهی عالی برای رنگ بخشیدن به اتاق خواب شما بدون کوشش بسیار باشند.

6. ترکیب رنگی و بافتی را خنثی نگه دارید

رنگ قهوه ای در منسوجات طبیعی مانند کتان یا بامبو بسیار خوب عمل می نماید. از چندین ملافه بهره ببرید تا بافت زیادی به آن اضافه گردد و سایه های قهوه ای را به طور متناوب تغییر دهید تا به اتاق خوابتان عمق بدهد.

می توانید کل اتاق خواب را به رنگ خنثی نگه دارید یا می توانید رنگ سبز یا نارنجی کم رنگ را روی دیوارها بکشید یا کوسن ها و بالش هایی را برای ایجاد رنگ و بافت بیشتر به این ترکیب اضافه کنید.

7. از متریال های طبیعی بهره ببرید

متریال های طبیعی رنگی طبیعی و خاکی دارند که در کنار اضافه کردن تناژ های مختلفی از رنگ قهوه ای به فضا، حس و حال گرم و دنجی به فضا می بخشند. در آغوش گرفتن طبیعت در اتاق خواب شما فضای آرامش بخشی را ایجاد می نماید که هرگز نمی خواهید آن را ترک کنید.

8. دیوار پنجم را از قلم نیاندازید

در چیدمان یک فضا، اغلب سقف فراموش می گردد در حالی که توجه به آن قادر است حس و حال فضای شما را تا حد زیادی تغییر دهد. سقف اتاق خود را با لایه ای از پانل های چوبی چیدمان تا فضای شما را متحول کند و جلوه ای زیبا و حاوی رنگ قهوه ای در فضا ایجاد کند.

9. از کاغذ دیواری بهره ببرید

کاغذ دیواری نه تنها به فضای شما بافت می بخشد، بلکه می تواند بدون اضافه کردن هیچ تابلو یا اثر هنری به دیوار، جذابیت بصری زیادی را نیز به آن اضافه کند. استفاده یک کاغذ دیواری که در ترکیباتش از رنگ های خاکی، خرمایی یا سایه های دیگری از قهوه ای استفاده شده باشد، تأثیر فراوانی در چشمگیر به نظر رسیدن فضای شما دارد، پس این مورد را نادیده نگیرید.

کلام آخر

رنگ قهوه ای و سایه های مختلف آن، از دل ترکیبات رنگی موجود در زمین و طبیعت بیرون می آیند و به همین دلیل وقتی در یک فضا مورد استفاده قرار بگیرند، قادرند حس آرامش بخش بی نظیری را در فضا جریان دهند. اگر هوادار رنگ قهوه ای هستید و نمی دانید چگونه می توانید چیدمان اتاق خواب با رنگ قهوه ای را انجام دهید، کافی است مواردی را که گفته شد، به صورت تک به تک آنالیز کنید و با توجه به شرایط اتاق خوابتان و سلیقه خود، مناسب ترین گزینه ها را انتخاب و اجرا کنید.

منبع: mydomaine

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2033

به "9 روش عالی برای چیدمان اتاق خواب با رنگ قهوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 روش عالی برای چیدمان اتاق خواب با رنگ قهوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید