برطرف لک صورت با چند روش خانگی

به گزارش ایران 20 دانلود، لک های صورت می توانند به دلایلی مختلفی مانند قرار دریافت بیش از حد در معرض نور خورشید، بارداری، استرس، کمبود بعضی ویتامین ها و... ایجاد شوند. در این مطلب چند ماسک خانگی را برای برطرف لک صورت معرفی نموده ایم.

برطرف لک صورت با چند روش خانگی

داشتن پوستی صاف و شفاف خواسته هر کسی است. طبیعتا بخش زیادی از زیبایی چهره هر فردی، در داشتن پوستی نرم و بدون لکه خلاصه می گردد. به همین دلیل نیز راه های درمانی بسیاری وجود دارد که استفاده از آن ها می تواند برای رفع لک صورت کارساز باشد. در این مطلب خبرنگاران، چند روش رایج رفع لک صورت را برای شما مطرح می کنیم.

رفع لک صورت با عسل

یکی از اصلی ترین انتخاب ها برای رفع لک صورت و حفظ سلامت پوست، استفاده از عسل است. این ماده به عنوان یک لایه بردار شناخته می گردد و می تواند تا حدودی باکتری های موجود در پوست را نیز از بین ببرد؛ در نتیجه در داشتن پوستی روشن و شفاف تر به شما یاری می نماید.

رفع لک صورت با عسل به روش های متفاوتی امکان پذیر است. شما می توانید عسل طبیعی و خام را بر روی پوست خود بمالید و بعد از خشک شدن کامل آن، پوست صورتتان را با آب ولرم شست وشو دهید. این روش می تواند در مرطوب تر شدن پوست شما و همین طور رفع لک صورت تاثیرگذار باشد. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی مخلوط و از آن خمیری تهیه کنید. این ماسک به صورت موضعی استفاده می گردد و از آن جا که بسیار ملایم است، می توان آن را روزی دو بار نیز استفاده کرد.

استفاده از آبلیمو

استفاده از آب لیمو نیز می تواند در رفع لک صورت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. ویتامین C موجود در این میوه می تواند به طور مستقیم در سفیدتر شدن پوست شما و همین طور رفع لک تاثیرگذار باشد. برای استفاده از این میوه نیز راه های بسیاری وجود دارد که اولین آن ها استفاده مستقیم از خود آب لیمو است. برای این کار باید لیمو را برش زده و هر کدام از برش ها را بر روی لکه های قهوه ای صورت خود، آن هم به مدت نیم ساعت نگه دارید و سپس آن را به خوبی بشویید. یادتان باشد که در زمان استفاده از این ماسک نباید تماس مستقیمی با خورشید داشته باشید.

روش دیگری که می تواند نتیجه استفاده از آب لیمو برای رفع لک صورت را به شما نشان دهد، ترکیب آن با عسل و شکر است. برای این کار آب یک عدد لیمو را بگیرید و آن را با دو قاشق غذاخوری شکر و همین طور دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و خمیری از آن تهیه کنید و آن را بر روی نقاط و لکه های قهوه ای صورت خود بمالید، نیم ساعت به آن فرصت دهید و سپس صورتتان را با آب سرد به طور کامل شست وشو دهید. استفاده از عسل در این ماسک می تواند رطوبت خوبی را به پوست شما برساند.

رفع لک با سیب زمینی

برای از بین بردن لک صورت با یاری سیب زمینی روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید سیب زمینی را برش داده و به صورت موضعی بر روی لک های صورت خود قرار دهید و چند دقیقه ای صبر کنید؛ بعد هم پوست خود را با آب ولرم و به خوبی شست وشو دهید.

در روش دیگر شما باید سیب زمینی را رنده نموده و آن را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. حالا این ترکیب را بر روی پوست خود قرار داده و حدود یک ربع نیز به آن موقع دهید؛ بعد هم تمام صورت خود را با آب ولرم بشویید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر خواص ماسک سیب زمینی، ماسک سیب زمینی، رفع کننده پف زیر چشم را مطالعه کنید.

درمان لک صورت با زردچوبه

یکی دیگر از راه های مناسب برای رفع لک صورت استفاده از زردچوبه است. زردچوبه به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده و روشن کننده پوست می تواند لکه های پوست صورت شما را به مراتب کاهش دهد؛ به علاوه آن که این ماده می تواند اختلالات پوستی آلرژیک شما را کاهش داده و التهاب و عفونت آن را نیز از بین ببرد.

برای تهیه ماسک باید یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با مقداری آب آناناس مخلوط کنید. خمیر به دست آمده از این ترکیب را بر روی پوست صورت خود بمالید و تا قبل از آن که کاملا خشک گردد، آن را با آب ولرم شست وشو دهید. شما می توانید این ماسک را دو یا حتی سه بار در هفته بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش های سفت کردن پوست صورت، سفت کردن پوست صورت با ماسک های طبیعی را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 851

به "برطرف لک صورت با چند روش خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف لک صورت با چند روش خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید