7 یورو برای ترمیم پاشنه کفش و 10 یورو برای تعمیر لباس!

به گزارش ایران 20 دانلود، دولت فرانسه به زودی پرداخت پول به شهروندان فرانسوی برای تعمیر لباس و کفش های شان به جای دور انداختن آن را با هدف کاهش ضایعات شروع خواهد نمود.

7 یورو برای ترمیم پاشنه کفش و 10 یورو برای تعمیر لباس!

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف، فرانسوی ها از ماه اکتبر می توانند به عنوان بخشی از ماموریت دولت برای کاستن از دور ریختن لباس ها در مکان های در نظر گرفته شده برای دفن زباله پاداش تعمیر لباس را به ارزش 26 یورو (21 پوند) برای تعمیرات کفش و لباس دریافت نمایند.

برانژر کویار وزیر مشاور دولت فرانسه در امور محیط زیست در جریان بازدید از یک مرکز مسئول در این زمینه در پاریس گفت:هدف ما از این ابتکار عمل کاهش 700 هزار تن پوشاک دور ریخته شده به وسیله فرانسوی در سال است که دو سوم آن به محل دفن زباله فرستاده می گردد.

او اضافه کرد:از ماه اکتبر مصرف نمایندگان می توانند برای تعمیر پوشاک و کفش های خود از نظر مالی حمایت شوند. او از کارگاه های خیاطی و کفاشان فرانسوی خواست تا به این کارزار بپیوندند.

بر اساس این طرح نو مصرف نمایندگان تا 25 یورو برای تعمیر کفی چرمی و 7 یورو برای تعمیر پاشنه کفش های خود دریافت خواهند کرد. پرداختی برای برطرف پارگی آستین حدود 7 یورو و تعمیر زیپ تا 15 یورو معین شده است.

این طرح تازه ترین مرحله از قانون ضد زباله است که در فرانسه در سال 2020 میلادی تصویب شد و بودجه لازم آن از صندوق 154 میلیون یورویی در بازه سال های 2023 تا 2028 میلادی تامین می گردد. یارانه ها به طور مستقیم بر قیمت تعمیرات صرفا برای خیاطان و تعمیر نمایندگان کفش که به وسیله Refashion یک گروه زیست محیطی نساجی که پروژه را راهنمایی می نماید و در برنامه دولتی ثبت نام نموده اند اعمال خواهند شد.

کویار با اشاره به کارگاه های خیاطی و هم چنین برندهایی که خدمات تعمیر را ارائه می دهند گفت:هدف حمایت از کسانی است که تعمیرات را انجام می دهند.

با این وجود، بعضی از فعالان صنعت پوشاک و کفش تردید دارند که چنین طرحی بتواند تاثیر قابل توجهی بر صنعت و محیط زیست بگذارد. بسیاری از آنان استدلال می نمایند مصرف نمایندگان کم تر حاضر خواهند بود 10 یورو برای تعمیر پیراهنی پاره شده پرداخت نمایند زمانی که می توانند پیراهن تازه ای را با قیمت 4 یورو خریداری نمایند.

بر اساس ارقام اعلام شده به وسیله Refashion 3.3 میلیارد کالای پوشاک و کفش به بازار فرانسه سرازیر شدند که 500000 عدد بیش تر از سال 2021 میلادی بود.

پاداش تعمیر لباس و کفش بر اساس طرح مشابهی است که زمستان گذشته راه اندازی شد طرحی که بین 10 تا 45 یورو تخفیف یا حدود 20 درصد از کل صورتحساب تعمیر برای تعمیر وسایل الکترونیکی خانگی که دیگر تحت ضمانت نیستند را در نظر می گرفت که تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی تا تُستر، سشوار، دوربین های دیجیتال و لپ تاپ را شامل می شد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2256

به "7 یورو برای ترمیم پاشنه کفش و 10 یورو برای تعمیر لباس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 یورو برای ترمیم پاشنه کفش و 10 یورو برای تعمیر لباس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید