یک بُرش تاریخی از جنگ جهانی

به گزارش ایران 20 دانلود، اگر سری به سایت های آمار و ارقام فوتبال بزنیم و بخواهیم به بهانه بازی امشب انگلیس و آلمان در یک هشتم نهایی یورو، نگاهی به تاریخچه بازی های رو در روی این دو تیم بیندازیم، به آمار جالبی می رسیم.

یک بُرش تاریخی از جنگ جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، براساس آمارهای رسمی، این دو تیم تا به امروز 32 بار مقابل هم قرار گرفته اند که انگلیسی ها 15 برد و آلمان ها 13 پیروزی به دست آورده اند. حالا دو سؤال ممکن است پیش بیاید. اول این که چه اتفاقی در این 32 بازی افتاده که رقابت این دو تیم به یکی از بازی های سنتی و همواره داغ تاریخ فوتبال تبدیل شده است. دومین سؤال این که چرا با وجود تعداد بردهای بیشتر انگلیس، طرفداران این تیم مقابل آلمان ها همواره دست پایین تر را دارند.

اولین ملاقات این دو تیم که محبت آمیز هم بود در سال 1930 برگزار گردید که با تساوی 3بر3 سرانجام یافت. از آن بازی تا فینال جام جهانی 1966 انگلیس در استادیوم ومبلی لندن، این دو تیم هفت ملاقات برگزار کردند که همه شان محبت آمیز بود و انگلیس در تمام آن 7 بازی برنده شد. آن فینال 1966 اولین بازی رسمی شان بود که با نتیجه 4 بر 2 به نفع انگلیس تمام شد و سه شیرها به اولین و تنها جام تاریخ فوتبالشان رسیدند. گرچه آلمان آن بازی را حتی با وجود گل سوم مشکوک انگلیسی ها باخت اما تاریخ از آن موقع برای آنها شروع شد.

انگلیسی ها تصور می کردند قهرمانی در سال 1966، شروع موفقیت های این تیم است؛ اما این اتفاق نیافتاد و عکس این قضیه برای آلمان ها به وجود آمد. از آن موقع تا به امروز، ژرمن ها چهار قهرمانی در جام جهانی و سه قهرمانی در بازی های یورو را جشن گرفته اند اما انگلیس هنوز در حسرت یک قهرمانی مانده است. دلیل این که طرفداران انگلیس نسبت به آلمان ها دست پایین تر را دارند، دقیقا از همین برهه شروع می گردد. به خصوص این که آلمان در دوره های بعد با کنار زدن همین انگلیس، توانست به قهرمانی هایش برسد. ملاقات رسمی بعدی این دو تیم در یک چهارم نهایی جام جهانی 1970 مکزیک بود که خاطره ای تلخ برای سه شیرها رقم زد. در حالی که انگلیس تا دقیقه 22 با دو گل از حریفش پیش بود، آلمان ها در نهایت بازی را با نتیجه 3 بر 2 به نفع خودشان تمام کردند. 20 سال طول کشید تا این دو تیم دوباره در کنار هم قرار بگیرند، نیمه نهایی جام جهانی 1990 ایتالیا. اشک های پل گاسکویین و باخت به آلمان در ضربات پنالتی، خاطره تلخ آن بازی است که هنوز در فکر طرفداران انگلیس مانده است. تلخ ترش این بود که آلمان در همان سال برای سومین بار قهرمان جام جهانی شد. شش سال بعد و در نیمه نهایی یورو 96 این دو تیم باز هم مقابل هم قرار گرفتند. انگلیسی ها می خواستند بعد از 30سال، بار دیگر خاطرات خوشی را در استادیوم ومبلی رقم بزنند، اما باز هم ضربات پنالتی بود که مانع از رسیدن انگلیس به فینال شد. آلمان در همان سال به آخرین قهرمانی اش در یورو رسید. بعد از آن، یکی از مهمترین بازی های دو تیم در مقدماتی جام جهانی2002 بود که انگلیس با نتیجه 5 بر یک آلمان را در مونیخ تحقیر کرد اما چند ماه بعد این انگلیسی ها بودند که از تلویزیون شاهد حضور تیم ملی آلمان در فینال جام جهانی 2002 بودند. آخرین ملاقات این دو تیم که به گفته خیلی ها، تاریخ فوتبال را عوض کرد در یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بود. آلمان با نتیجه 2 بر یک پیش بود که فرانک لمپارد یک ضربه چیپ به سمت دروازه ژرمن ها زد. در حالی که تصاویر ویدئویی نشان می داد توپ از خط گذشته است اما داور و یاری هایش چنین نظری نداشتند. در نهایت آلمان با نتیجه 4 بر یک پیروز شد تا یکی از برترین تیم های تاریخ انگلیس با راهنمایی فابیو کاپلو از جام کنار برود. بعد از آن بازی بود که مسؤولان فیفا به فکر استفاده از تجهیزات و فناوری افتادند که نتیجه اش استفاده از فناوری خط دروازه در جام جهانی 2014 برزیل بود. این فرایند ادامه پیدا کرد تا به استفاده از VAR در جام جهانی روسیه رسید. حالا بعد از 11 سال از آن بازی، این دو تیم بار دیگر امشب مقابل هم قرار می گیرند تا برنده این بازی به مصاف پیروز بازی اوکراین و سوئد برود. گرت ساوت گیت که امشب روی نیمکت انگلیس می نشیند، در یورو 96 جزو تیم انگلیس و از جمله بازیکنانی بود که ضربه پنالتی اش در سرانجام بازی به گل تبدیل نشد. انگلیسی ها اصلا دوست ندارند استادیوم ومبلی برای دومین بار متوالی، خاطره ای تلخ در فکر شان باقی بگذارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1728

به "یک بُرش تاریخی از جنگ جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بُرش تاریخی از جنگ جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید