گروه های مافیایی پشت پرده مدیریت بچه ها کار و خیابانی

به گزارش ایران 20 دانلود، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: طبق اخبار رسیده گروه های مافیایی بچه ها کار و خیابانی را مدیریت می نمایند.

گروه های مافیایی پشت پرده مدیریت بچه ها کار و خیابانی

محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در گفت وگو با خبرنگار ، در مورد طرح جمع آوری بچه ها کار و خیابانی اظهار کرد: طرح ساماندهی بچه ها کار براساس آیین نامه ای که در سال 1384 در هیئت وزیران به تصویب رسیده است، اجرا می گردد؛ البته اجرای این طرح موافقان و مخالفان زیادی دارد و سمن ها و سازمان های غیر دولتی مطالبی را در مورد آن مطرح نموده اند به همین دلیل هیاتی را از طرف وزارت دادگستری تعیین کردیم تا تمام موارد گزارش شده را آنالیز نمایند و اگر موردی از نقض حقوق بچه ها مشاهده کردند به ما گزارش دهند تا به مقامات ذی ربط اطلاع دهیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری اعلام کرد: اجرای طرح ساماندهی بچه ها کار و خیابانی برعهده وزارت کار و سازمان بهزیستی است.

در شورای ساماندهی بچه ها خیابانی چه می گذرد؟

عباسی گفت:هیاتی برای آنالیز طرح و بازدید از محل های نگهداری بچه ها ازطرف وزارت دادگستری تعیین شده است تا آنالیز نمایند که در روند اجرای این طرح حقوق بچه ها از تضعیع نگردد.

وی اضافه کرد: ساختمان های محل نگهداری بچه ها نیز مورد بازدید قرار گرفته است و بخش هایی از آن ایراداتی داشته که برای برطرف آن به مسئولان سازمان بهزیستی تذکر دادیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری توضیح داد: همچنین چندین جلسه برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف برای اجرای این طرح برگزار شده است.

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا بچه ها کار اتباع خارجی به کشور های خود مسترد خواهند شد، ادامه داد: این کار باید با هماهنگی دولت های متبوع بچه ها کار انجام گردد.

وی اعلام کرد: برای بازدگرداند بچه ها کار اتباع خارجی به کشورهایشان ضروری است، ابتدا این بچه ها شناسایی و هویت آن ها احراز گردد و تعیین شوند اتباع کدام کشور ها هستند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: براساس گزارش های رسیده به ما گروه های مافیایی بچه ها کار و خیابانی را مدیریت می نمایند و وزارت کشور، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با این گروه های مافیایی که از بچه ها سوء استفاده می نمایند مقابله و برخورد نمایند.

عباسی تاکید نمود: ما با تردد بچه ها کار از جامعه مخالف هستیم و آن را نقض حقوق بچه ها می دانیم و ضروری است و در روند اجرای این طرح رصد می کنیم که بچه ها از جامعه جدا نشوند.

شایان ذکر است؛ در یک ماه گذشته که طرح ساماندهی بچه ها و نوجوانان توسط سمن های فعال در حوزه حقوق کودک و با مدیریت سازمان بهزیستی تهران شروع شده دیدگاه های مختلفی در حمایت و مخالفت با طرح یاد شده مطرح شده است که مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به عنوان مرجع ناظر هیاتی را برای بازرسی و نظارت بر اجرای طرح و تهیه گزارش موارد احتمالی نقض حقوق کودک انتخاب نموده است.

اعضای هیات عبارتند از:

حسین عرفانی مقدم - مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

خسرو صالحی - نماینده سازمان های مردم نهاد در شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

پرنیان قوام - نماینده دفتر حمایت از حقوق زنان و بچه ها قوه قضاییه در کارگروه حقوقی و قضایی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

جوادی- نماینده وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی در شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

منصور آقا محمدی - نماینده سازمان بازرسی کل کشور در کارگروه پایش و ارزیابی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 313

به "گروه های مافیایی پشت پرده مدیریت بچه ها کار و خیابانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه های مافیایی پشت پرده مدیریت بچه ها کار و خیابانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید