رامین طباطبایی: بسکتبال ایران به دنبال میزبانی های بزرگ است

به گزارش ایران 20 دانلود، رامین طباطبایی در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص برگزاری رقابت های بسکتبال زیر 17 سال آسیا در ایران و مسائل مرتبط با آن مانند زمان پیشنهادی، برآورد هزینه ها و ... توضیحاتی ارائه داد.

رامین طباطبایی: بسکتبال ایران به دنبال میزبانی های بزرگ است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: ایران با در نظر دریافت زمان پیگیری رقابت های لیگ برتر و اینکه بعد از اتمام این مسابقات اردوهای آماده سازی تیم ملی شروع می گردد، فروردین ماه را به عنوان زمان پیشنهادی برای میزبانی نوجوانان آسیا پیشنهاد کردیم که خوشبختانه موافقت فیبا آسیا را هم به همراه داشت. بنابراین این رقابت ها در یک بازه زمانی 10 روزه و در فاصله زمانی7 تا 17 فروردین ماه در تهران برگزار می گردد.

طباطبایی با اشاره به حضور 16 تیم در رقابت های نوجوانان آسیا توضیح داد: با توجه به تعداد تیم های شرکت کننده، روزانه 8 ملاقات برگزار خواهد شد. بنابراین به 2 سالن استاندارد برای این میزبانی احتیاج داریم که قاعدتا تالار بسکتبال آزادی یکی از آنها است اما در خصوص دومین سالن هنوز به جمع بندی نرسیده ایم. گزینه هایی در نظر داریم، سالن انرژی اتمی یکی از سالن های موردنظر است که شرایط لازم برای میزبانی آسیایی را دارد و احتمالا همین سالن را نهایی می کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در خصوص هزینه های برآورد شده برای این میزبانی گفت: در این مورد هنوز برآوردی نداشته ایم. آنچه مسلم است هزینه های اقامت تیم ها با ایران است. علاوه بر ترکیب تیم های شرکت کننده، 50 نفر هم شامل داوران، ناظران، کادر برگزاری و ... در این رقابت ها حضور خواهند داشت که پرداخت هزینه های آنها هم با ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: مبلغی که توسط تیم ها و به عنوان ورودیه پرداخت می گردد، از سوی فیبا آسیا در اختیار ایران قرار می گیرد. این حمایت اقتصادی فیبا آسیا بخشی از هزینه ها را پوشش می دهد اما به اندازه همین مبلغ دریافتی و چه بسا بیشتر احتیاج داریم تا از عهده میزبانی به طور کامل بر بیاییم.

طباطبایی در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود: بعد از برگزاری رقابت های غرب آسیا در رده سنی نوجوانان، رقابت های قهرمانی آسیا دومین رویدادی است که میزبانی آن را گرفته ایم. اینگونه میزبانی ها باعث تقویت توجهات به ورزش و بسکتبال ایران شده و توسعه این رشته را هم موجب می گردد. به خصوص با ورود استرالیا و نیوزلند به بسکتبال آسیا این مسئله اهمیت بیشتری پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: استرالیا و نیوزلند از سطح بسکتبال بالایی برخوردارند. مهم است که در کشورمان بتوانیم میزبان نمایندگان این کشورها در هر رده سنی باشیم. البته که فدراسیون بسکتبال به دنبال میزبانی های بزرگ تر در رده های سنی بالاتر است اما این مهم به وجود زیرهای ساخت های لازم و استاندارد بستگی دارد. به همین دلیل است که به دنبال در اختیاردریافت سالن افراسیابی هستیم تا برای برگزاری مسابقات بین المللی با کمبود سالن و زیرساخت ها روبرو نباشیم.

عضویت ورژ آبکاریان، علی توفیق و محمد حسین پورغریب در کمیته های فنی، جوانان و پزشکی فیبا آسیا موضوع دیگری بود که طباطبایی در رابطه با آن به خبرنگاران گفت: این اولین بار است که همزمان سه نماینده در کمیته های مختلف فیبا آسیا داریم. البته برای محقق شدن آن رایزنی های زیادی داشتیم به خصوص این عضویت ها می تواند اثربخشی زیادی برای بسکتبال ایران داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 694

به "رامین طباطبایی: بسکتبال ایران به دنبال میزبانی های بزرگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامین طباطبایی: بسکتبال ایران به دنبال میزبانی های بزرگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید