تور ارزان دبی: گام بزرگ امارات برای جذب سرمایه گذار ، سهم گردشگری در فراوری ناخالص ملی امارات چقدر است؟

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه اکسپو دبی 2020 از 9 مهر 1400 شروع شد و تا 11 فروردین 1401 در شهر دبی امارات متحده عربی ادامه دارد. فرصتی شش ماهه امارات برای جذب حدود 25 میلیون جهانگرد.

تور ارزان دبی: گام بزرگ امارات برای جذب سرمایه گذار ، سهم گردشگری در فراوری ناخالص ملی امارات چقدر است؟

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

بیش از 190 کشور 6 ماه فرصت نمایش فرهنگ و نوآوری های خود را دارند. گفته می گردد نمونه ای از شهرهای دیجیتالی آینده در اکسپو دبی به نمایش گذاشته می گردد. تخمین زده می گردد امارات حدود هفت میلیارد تومان برای این جشنواره هزینه نموده باشد.

برنامه امارات برای جذب سرمایه گذار

البته امارات امیداور است حدود 25 میلیون جهانگرد را از این طریق جذب کند. میلیون ها نفر که امارات روی سرمایه گذاری بعضی از آنها در این کشور حساب باز نموده است. بعلاوه به وسیله آنها جهانگردی این کشور رونق یابد.

امارات گوی جذب جهانگرد را از کشورهای حوزه خلیج فارس ربوده است. آنطور که ایکنا گزارش داده: در سال 2018 صنعت جهانگردی بیش از 164,7 میلیارد درهم (حدود 44.8 میلیارد دلار) فراوری ناخالص داخلی این کشور را به تنهایی به خود اختصاص دهد. با توجه به رشد صنعت جهانگردی در این کشور، انتظار می رود 12,4 درصد از فراوری ناخالص داخلی کشور در سال 2027 به وسیله صنعت جهانگردی باشد.

امارات برای جذب سرمایه در زمینه های مختلف از جمله رشد مالی و محیط زیست در اکسپو 2020 امیدوار است. حالا هم ابوظبی در جدیدترین تصمیم خود برای ورود مسافران، ابوظبی از به روز رسانی فهرست سبز کشورها یعنی کشورهایی که سفر به ابوظبی از آنها به طور مستقیم اطلاع داد.

این فهرست شامل 48 کشور است و مسافران آنها می توانند بدون احتیاج به قرنطینه به ابوظبی سفر نمایند. البته این به معنای آن نیست که مسافران لزوما تابعیت این کشورها را داشته باشند بلکه صرفا مبدا سفر از آنجا باشد.

به نظر می رسد فکر همه جای کار را نموده است تا جهانگردان را جذب نمایند. اگر مسافران این فهرست سبز واکسینه نشده باشد، باید در همان بدو ورود به ابوظبی بدون احتیاج به قرنطینه، تست پی سی آر بدهند. بعلاوه اگر مسافران کشورهای دیگر باشند باید حدود 12 روز قرنطینه باشند و تست پی سی آر هم بدهند.

امارات متحده عربی توانست سال 2013 توانست میزبانی سومین رویداد بزرگ جهانی را در رقابت با روسیه و برزیل، از آن خود کند. نمایشگاه اکسپو یا فرهنگ ملل هر 5 سال یک بار برگزار می گردد. اکسپو 2020 هم به علت بحران شیوع جهانی ویروس کرونا، با یک سال تاخیر آغاز به کار کرد.

برنامه ایران در اکسپو 2020

ولی تیموری، معاون جهانگردی درباره برنامه های ایران در اکسپوی 2020 گفت: تسهیل روابط مالی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای حاضر در اکسپو و شناساندن تمدن غنی ایران با رویکرد شعار ایران، تمدنی کهن و راسخ؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ها یکی از مهم ترین هدف گذاری اجرا شده است. با اختصاص 64 مترمربع غرفه ویژه بخش جهانگردی وزارت از دو هزار و چهارده مترمربع کل متراژ ایران و امکان حضور و مشارکت صنعت جهانگردی در 382 متراژ دیگر از فضاهای مشترک با سایر حوزه ها، امکان برون رفت این حوزه از کمای کرونا را به همراهی بخش خصوصی و فعالان این عرصه سبب خواهد شد.

معاون جهانگردی بعلاوه ادامه داد: برابر مذاکرات و توافق به عمل آمده با برگزارنمایندگان اکسپو، علاوه بر غرفه ای که به صورت تخصصی در اختیار حوزه جهانگردی قرار می گیرد، فضاهای عمومی سالن ایران هم برای معرفی و تبلیغ جاذبه های جهانگردی، برنامه های آیینی و موسیقی ایران به کار گرفته می گردد.

پیش از این ایرنا در فروردین امسال نوشته بود: کاهش 94 درصدی ورود جهانگرد خارجی، تعطیلی تاسیسات جهانگردی، بیکاری و خانه نشینی راهنمایان سفر، زیان بیش از 22هزارمیلیارد تومانی صنعت جهانگردی در سال 99، میراث کرونا برای جهانگردی ایران بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1827

به "تور ارزان دبی: گام بزرگ امارات برای جذب سرمایه گذار ، سهم گردشگری در فراوری ناخالص ملی امارات چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: گام بزرگ امارات برای جذب سرمایه گذار ، سهم گردشگری در فراوری ناخالص ملی امارات چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید