تور فرانسه ارزان: کشف پناهگاه مخفی زیرزمینی هیتلر در فرانسه (قسمت اول)

به گزارش ایران 20 دانلود، فردی در فرانسه یکی از پناهگاه های مخفی زیرزمینی هیتلر، رهبر نازی آلمانی را پیدا نموده است که در این مقاله به سراغ آن می رویم.

تور فرانسه ارزان: کشف پناهگاه مخفی زیرزمینی هیتلر در فرانسه (قسمت اول)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هیتلر، رهبر حزب نازی کشور آلمان و آغازنماینده جنگ جهانی دوم، برای در امان ماندن از موشک های متفقین، پناهگاه های مخفی برای خود می ساخت.

آدولف هیتلر، وحشتناک ترین جنایات بشری را در طول تاریخ در زمان عمر خود مرتکب شد؛ اما زمانی که یک عکاس به داخل پناهگاه زیرزمینی او در فرانسه، سقوط کرد، آنقدر شجاع بود که باز به داخل پناهگاه برود.

جستجوگری که پناهگاه مخفی هیتلر را پیدا کرد

مارک آسکات، عکاس و کارشناس شهری، در فصل شکار با جرات، وارد حومه جنگل های انبوه در شمال فرانسه شد. وی در جستجوی یک سوژه تازه برای عکاسی بود و به صورت اتفاقی با چیزی برخورد کرد که به عنوان یکی از آخرین پناهگاه های آدولف هیتلر، شناخته شده است؛ مکانی که رهبر نازی ها، در آن، نقشه یورش به انگلستان را کشید.

این قلعه نظامی زیرزمینی وهم آور، مملو از داستان های یکی از ویرانگرترین جنگ های تاریخ بشریت است، اما آسکات با وجود پیدا کردن این پناهگاه و گرفتن عکس های متعدد، مکان دقیق آن را آشکار ننموده است. معین شد، او علت بسیار محکمی برای مخفی نگه داشتن موقعیت پناهگاه زیرزمینی آدولف هیتلر از عموم داشته است.

ضربه تاریخی

این نخستین بار نیست که مارک آسکات، عکاس پاریسی، یکی از مکان های تاریخی سری جنگ جهانی دوم را کشف و از آن عکاسی نموده است. وی بعلاوه از دفتر وقایع روزانه سربازها استفاده کرد تا یک بیمارستان زیرزمینی جنگ جهانی دوم و بقایای بی شماری از زمان جنگ را کشف کند.

اگرچه باید بدانید، آخرین ماجراجویی وی برای پیدا کردن آخرین پناهگاه هیتلر، بسیار مشکل بود. با نگاه کردن به این عکس ها، می توان فهمید این پناهگاه در موقعیتی خارج از محدوده رادارها در عمق جنگل، قرار گرفته است. بیشتر مردم می دانند که هیتلر در یک اقدام شکست خورده برای نجات نقشه های جنگی ویرانگرش، به پناهگاهی در قلمرو آلمان، فرار کرد؛ اما آنجا، تنها پناهگاهی نبود که هیتلر از آن استفاده می کرد. آسکات، پناهگاهی متفاوت در فرانسه کشف کرد که برای طرح های یورش به انگلستان از آن استفاده می شده است. شما نمی توانید باور کنید درون این قلعه نظامی، چه چیزهایی وجود دارد.

ساختمان در حال سقوط

آسکات پس از طی مسافتی در جنگل متراکم شمال فرانسه در فصل خطرناک شکار، با ساختمان بتنی فرو ریخته ای روبه رو شد که در پوششی از بوته ها و درختان کوچک فرو رفته و به وسیله طبیعت، نجات پیدا نموده بود. وی از اینکه چه چیزی در داخل این ساختمان پیدا خواهد نمود، مطمئن نبود، ولی دوربین خود را درآورد تا این لحظه ها را ثبت کند.

در محوطه بیرونی این ساختمان، یک استخر بسیار بزرگ پیدا کرد. او تحقیق کرد و متوجه شد که پوشش تراپولینی بزرگ (پارچه کرباسی قیراندود و عایق آب) در بالای استخر برای استتار سربازان آلمانی در حین شنا کردن، در آنجا آویزان بوده است. استخر خالی از آب، هم اکنون با خزه پوشیده شده است. این پناهگاه بزرگ نازی در ییلاقات آرام فرانسه فعلی، بسیار رعب آور به نظر می آید.

راهی به داخل

وقتی آسکات، موقعیت پناهگاه را کشف کرد، باید در پی راهی به داخل آن می بود. درها و پنجره ها با کرکره های پوسیده ای پوشانده شده بودند؛ طراحی آن ها به گونه ای بود که مزاح مان را از خود دور نگه دارد. ورودی به نظر شبیه بخشی از یکی از فیلم های ایندیانا جونز بود و طوری طراحی شده بود تا ورود را برای افراد غریبه، سخت و مشکل کند. در نهایت، عکاس و کارشناس شهری پیروز شد تا یک راه ورود، پیدا کند.

ایندیانا جونز، نام یک مجموعه فیلم های سینمایی درباره یک باستان شناس ماجراجو به همین نام و مخاطرات بزرگ او که حاصل همکاری استیون اسپیلبرگ کارگردان آن و جورج لوکاس فیلنامه نویس دستیار و تهیه نماینده آن است.

پناهگاهی که آسکات کشف کرد از تنها پناهگاه دیگر هیتلر در فرانسه، فاصله زیادی داشت. ویرانه های پناهگاه های نازی کماکان در شمال فرانسه، وجود دارند؛ پناهگاه جنگی بتری تد (Batterie Todt) در نزدیکی نورماندی و پناهگاه پرتاب موشک لی بلاکهاس (Le Blockhaus) که هیچ وقت تکمیل نشد. نازی ها، در حین جنگ جهانی دوم، توانستند فرانسه را برای چندین سال اشغال نمایند. در سال 1944 با آزادی پاریس، اشغال فرانسه به انتها رسید.

درون پناهگاه

آسکات، وارد پناهگاه شد و شبکه 9.7 کیلومتری تونل ها و اتاق هایی را کشف کرد که زیر سطح زمین، در این قلعه نظامی پخش شده بودند. عمیق ترین نقطه پناهگاه، در 30.5 متری زیر سطح زمین واقع شده است. راهروهای طولانی با اتاق های متعدد در دو سمت این پناهگاه، مستلزم نیرویی بزرگ برای اکتشاف در تمام این مکان است. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، پنجره ها احتمالا با چیزی پوشانده شده اند.

در داخل پناهگاه، او با سقف هایی فرو ریخته، راهروهایی تکان دهنده و تاریک و عباراتی نظامی بر روی دیوارهای ترک خورده که با خزه پوشیده شده بودند، روبه رو شد. این پناهگاه به خودی خود ترسناک بود، اما قدم زدن در آن با علم به اینکه روزی شرورترین انسان روی زمین در اینجا ساکن بوده است، آنجا را رعب آورتر هم می کرد. در دوران اشغال فرانسه، نازی ها اقدام به ترور و نسل کشی های بسیاری در کشور کردند.

اهمیت تاریخی

جدا از مقدار وحشت انگیز این مکان، قلعه نظامی ای که آسکات از آن عکس برداری کرد، دارای یک اهمیت تاریخی قابل توجه است. اینجا آخرین مرکز فرماندهی هیتلر در خارج از کشور آلمان بوده است. تشخیص عکس بالا کمی مشکل است، اما به نظر یک دخمه پر پیچ و خم را می بینیم. زمانی که هیتلر این پناهگاه را ساخت، قصد اشغال انگلستان را نموده بود که هیچ وقت محقق نشد.

پس از آن، هیتلر قصد داشت اگر منفقین پیروز به گرفتن شهر شدند، پاریس را بسوزاند و به خاکستر تبدیل کند؛ آن ها پیروز شدند و پاریس را بازپس گرفتند، ولی در آن موقع، هیتلر در پناهگاه آلمانی خود در حال پشتیبانی از نازی هایی بود که در حال شکست بودند و خوشبختانه پیروز به اجرای یک استراتژی نظامی در آن موقع نشد. پناهگاهی که آسکات از آن عکاسی نموده، ممکن است مکان اصلی تصمیمات نظامی ای بوده باشد که منجر به مرگ هزاران نفر و تخریب های گسترده شد.

چه کسی آنجا زندگی نموده است

نام پناهگاهی که مارک آسکات آن را کشف کرد، فوهرهاپت کورتیر وولفشولوخت دوم (Führerhauptquartier Wolfsschlucht II) است و هیتلر تنها شخصیت وحشتناکی نیست که در آنجا ساکن بوده است. در عکس بالا می توانید کفپوش هایی که از بین رفته اند و لوله های پوسیده زیر آن را مشاهده کنید. چیزی که می بینید، تمام محل پناهگاه نیست. از پناهگاه به عنوان مرکز فرماندهی جبهه غربی نظامی حذب نازی و بعلاوه محل سکونت افسرهای آلمانی و کارکنان آن ها، استفاده می شد.

هزارتویی از راهروها و اتاق ها در اختیار نازی هایی بوده است که در حال نقشه کشیدن برای توسعه سلطه رژیم فاشیستی خود بودند. ترسناک ترین واقعیت پناهگاه این است که این مکان تنها یکی از ده ها ساختمان مشابهی است که هیتلر در طول جنگ از آن، استفاده می کرد؛ که به شما اجازه می دهد درک کنید آثار این جنگ و آن ها، چقدر بزرگ بوده است. درون پناهگاهی چون اینجا، پیدا کردن هیتلر و حمله به او برای متفقین، امری بسیار مشکل بوده است.

منبع: کجارو / trend-chaser.com
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2034

به "تور فرانسه ارزان: کشف پناهگاه مخفی زیرزمینی هیتلر در فرانسه (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: کشف پناهگاه مخفی زیرزمینی هیتلر در فرانسه (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید