وعده آموزش و پرورش در روزهای پایانی سال تحصیلی؛ مسائل شبکه شاد به مرور حل می شود

به گزارش ایران 20 دانلود، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت مسائل شبکه شاد به مرور زمان کاهش می یابد.

وعده آموزش و پرورش در روزهای پایانی سال تحصیلی؛ مسائل شبکه شاد به مرور حل می شود

به گزارش خبرنگاران، دانش آموزان و والدین آنها در شرایط فعلی دو دغدغه بزرگ دارند که بازتاب آنها در پیام هایی که برای خبرنگاران می گذارند منعکس شده است. دغدغه اول آنها شرایط برگزاری امتحانات پایان سال است. گروهی خواهان لغو امتحانات به صورت کلی و تکرار سال تحصلی در سال آینده اند، گروهی خواهان برگزاری امتحانات به صورت آنلاین هستند و گروهی نیز خواهان برگزاری امتحانات به صورت حضوری هستند. این دانش آموزان و خانواده ها برای نظر خود استدلال های متفاوتی دارند که همه آنها منعکس شده است.

اما دغدغه دوم آنها شرایط آموزش از طریق اپلیکیشن شاد است. از میان افرادی که با خبرنگاران در ارتباط هستند تعداد انگشت شماری از این اپلیکیشن راضی هستند و تقربیا اکثریت مطلق به دلایل گوناگون منتقد این برنامه آموزشی هستند. عدم امکان تهیه موبایل هوشنمند، کند بودن سرعت اینترنت، گرانی خرید بسته های انیترنتی، عدم تخصص معلمان و دانش آموزان برای آموزش مجازی،ْ مشکل مصاحبه و پرسش و مانند آن موضوعاتی است که دانش آموزان بدان اشاره دارند.

اینک در شرایطی که به آستانه برگزای امتحانات رسیده اند معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر از حل شدن مسائل این شبکه آموزشی به مرور زمان می دهد

به گزارش ایلنا، رضوان حکیم زاده درباره مسائل استان های مختلف برای اتصال به شبکه شاد و همچنین تداوم جریان آموزش از طریق بسترهای فناوری و فضای مجازی گفت: با تلاش های اجرا شده شبکه شاد راه اندازی شد که در هفته نخست مسائلی برای پیوستن دانش آموزان و معلمان وجود داشت.

وی ادامه داد: با پیگیری های شبانه روزی و همچنین پشتیبانی های فنی، این مسائل به مرور زمان کاهش و در نتیجه تعداد معلمان و مدرسین این شبکه افزایش پیدا کرده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در برخی مناطق کشور امکان دسترسی به اینترنت و فناوری های نوین وجود ندارد اظهار کرد: از اسفند ماه دستورالعملی را برای تداوم آموزش در مناطقی که به فناوری ها دسترسی ندارند ارسال کرده ایم تا بر اساس آن، برای این دسته از دانش آموزان اقدامات جبرانی انجام شود.

حکیم زاده به همراهی و همکاری رسانه ملی در آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: همزمان با شبکه شاد، با تلاش هایی که همکاران صدا و سیما انجام می دهند، پخش روزانه برنامه های آموزشی از طریق تلویزیون را دنبال می کنیم تا دربسیاری از استان ها که شبکه سراسری قابل دسترس است، بتوانند آموزش های لازم را دریافت کنند.

وی اضافه نمود: با اضافه شدن شبکه شاد به مجموع اقداماتی که از قبل برای آموزش انجام می شد، امکان نظارت بهتر، هماهنگی بیشتر و انسجام بخشیدن به فعالیت های آموزشی اتفاق افتاده است و بستر بسیار مناسبی را برای در اختیار قرار دادن محتواهای مفید فراهم کرده است. این محتواها در اختیار معلمان قرار می گیرد و خود معلمان نیز از سراسر کشور می توانند در تولید آن ها مشارکت کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه رادیویی از مشارکت معلمان در تولید محتواهای آموزشی گفت و تاکید کرد: در گذشته معلمان زیادی بودند که کارهای بسیار ارزشمندی داشتند اما کسی آن ها را نمی دید اما امروز این امکان فراهم شده است که هر نوآوری، خلاقیت و روش تحصیل مناسب از طریق شبکه شاد در سطح کشور مورد استفاده قرار بگیرد و این یکی از مزایا و امکانات استفاده از فناوری است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 992

به "وعده آموزش و پرورش در روزهای پایانی سال تحصیلی؛ مسائل شبکه شاد به مرور حل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده آموزش و پرورش در روزهای پایانی سال تحصیلی؛ مسائل شبکه شاد به مرور حل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید