عدم دسترسی 21درصد دانش آموزان به آموزش مجازی

به گزارش ایران 20 دانلود، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد با بیان اینکه سه نوع خدمت در شاد ارائه می گردد گفت: یک خدمت پایه و عمومی برای همه دانش آموزان ارائه می گردد. بخش ارزش افزوده را داریم که به عنوان رقیب همکار وارد شاد می گردد و به زودی در شاد فعال خواهد شد. خدمت سوم فوق برنامه و سرگرمی ها، امور پرورشی، ورزشی و ... است.

عدم دسترسی 21درصد دانش آموزان به آموزش مجازی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش ایسنا، حسن الحسینی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در بخش زیرساخت ها با بانک اطلاعاتی دانش آموزان روبرو هستیم که ساماندهی معلمان و دانش آموزان در آن ثبت می شود گفت: پلتفرم شاد با مجموعه امکاناتی که در آن تعبیه شده از حالت صرفا خبری به حالت آموزشی تبدیل شده است و حضور و غیاب، آزمون ساز و... از امکانات جدید آن است.

وی اضافه نمود: احراز هویت بر اساس بانک اطلاعاتی سناد انجام می شود.

مسئول شبکه شاد با بیان اینکه تلفیقی بودن آموزش ها به شدت مورد تاکید ماست و سال جاری با آموزش تلفیقی به استقبال بازگشایی مدارس رفتیم گفت: منطقه و زوم بندی حضور دانش آموزان در شبکه شاد انجام شد. ابزار های هوشمند مختلف، چون موبایل ها و تبلت ها امکان اتصال به شبکه شاد را دارند.

وی با بیان اینکه سه نوع خدمت در شاد ارائه می شود گفت: یک خدمت پایه و عمومی برای همه دانش آموزان ارائه می شود. بخش ارزش اضافه نموده را داریم که به عنوان رقیب همکار وارد شاد می شود و به زودی در شاد فعال خواهد شد. خدمت سوم فوق برنامه و سرگرمی ها، امور پرورشی، ورزشی و ... است.

الحسینی با اشاره به امکانات شاد گفت: وجود 400 کلاس لایو همزمان، پیاده سازی فرایند های سه جانبه مدرسه، خانواده و دانش آموزان، امکان کنترل فرایند های آموزشی وجود کارپوشه دانش آموز، وجود فعالیت های فوق برنامه درسی، امکان گزارش گیری منظم به خانواده ها، امکان تبادل تجارب آموزشی در شادینو، امکان تبادل محتوای صوتی دوطرفه و شادنما از جمله امکانات شبکه شاد است.

وی اضافه نمود: 200 نفر در مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات و مسائل مخاطبان پاسخ می دهند.

مسئول شبکه شاد گزارشی آماری از شاد ارائه و اظهار کرد: 11 میلیون و 408 هزار دانش آموز که احراز هویت شده اند در شبکه عضوند. 100 هزار و 999 مدیر مدرسه و 647 هزار و 814 معلم عضو شاد هستند. سهم شاد از فضای مجازی 80 درصد و سهم نرم افزار های دیگر 20 درصد است. همچنین از 11 میلیون دانش آموز، 20 درصد ثبت نام نموده اند، اما فعال نیستند. 62.58 درصد کل دانش آموزان در شبکه شاد هستند.

وی به سهم محرومیت از فضای مجازی اشاره نمود و گفت: حدود سه و نیم میلیون نفر فاقد ابزار هوشمند بوده و یا دسترسی به اینترنت ندارند. سهم محرومیت از شاد، سه میلیون و 200 هزار نفر یعنی 21 درصد دانش آموزان است و اختلاف 300 هزار نفری به دانش آموزانی برمی شود که ابزار هوشمند قرضی استفاده نموده اند.

وی فهرستی از مسائل شبکه شاد و سهم آن ها ارائه کرد و گفت: 10 درصد کندی ورود، عادت سنتی 10 درصد، اشکالات نرم افزاری 10 درصد، عدم دسترسی به ابزار مناسب 10 درصد، عدم مدیریت برنامه ریزی و ترافیک 10 درصد و آشنایی کم مدیران 10 درصد و کندی و سرعت 15 و ورود به بانک اطلاعات پایه سناد 20 درصد بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1226

به "عدم دسترسی 21درصد دانش آموزان به آموزش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم دسترسی 21درصد دانش آموزان به آموزش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید