شرایط اقتصادی آمریکا وخیم باقی می ماند!

به گزارش ایران 20 دانلود، مقامات ارشد بانکی آمریکایی از تداوم شرایط سخت کنونی خبر داد.

شرایط اقتصادی آمریکا وخیم باقی می ماند!

به گزارش خبرنگاران به نقل از شین هوا، ریچارد کلاریدا- قائم مقام رئیس بانک مرکزی آمریکا با اشاره به پیامدهای وسیع ویروس کرونا بر روی اقتصاد این کشور گفته است: بیرون آمدن از این چاله طول خواهد کشید، شاید یک سال زمان لازم باشد تا سطح تولیدات ناخالص داخلی مان به قبل از آغاز بحران برگردد.

وی که برای شرکت در یک همایش اقتصادی در شهر واشنگتن حضور یافته بود، جهت احیای اقتصاد را طولانی و سخت دانست و افزود: برای بازار کار شاید حتی زمان بیشتری لازم باشد تا همه چیز به حالت قبل برگردد.

با وجود کاهش نرخ بیکاری آمریکا در سه ماهه اخیر، این نرخ هنوز فاصله زیادی با نرخ چهار درصدی قبل از آغاز بحران کرونا دارد و تا سرانجام ماه سپتامبر برابر 7.6 درصد بوده است. کلاریدا با اشاره به اینکه بانک مرکزی به حضور قدرتمندانه خود برای حمایت از بازارهای اقتصادی و بازار کار ادامه می دهد، افزود: تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم دیگر نیازی به حمایت بیشتری نیست به کار خود ادامه می دهیم. از طرف بانک مرکزی آمریکا به شما این اطمینان خاطر را می دهم که از تمام ابزارهای در اختیار خود برای حمایت از اقتصادمان استفاده خواهیم کرد تا هر چه سریع تر و بهتر از این دوره سخت عبور کنیم و شاهد احیای اقتصادمان باشیم.

کلاریدا هم در چنین در بخش دیگری از سخنان خود به اختلاف نظر بین کنگره و دولت آمریکا بر سر اجرایی شدن یک بسته حمایتی دیگر نیز اشاره کرد و خواهان حل و فصل اختلافات بین طرفین شد. پیش از این نیز جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا از کنندگان کنگره خواسته بود با اجرایی شدن این بسته موافقت کنند و باعث کندی بیش از پیش احیای اقتصادی نشوند.

در سه ماهه وم امسال اقتصاد آمریکا 31.4 درصد کوچک شد که بدترین عملکرد فصلی تاریخ معاصر اقتصاد این کشور بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1251

به "شرایط اقتصادی آمریکا وخیم باقی می ماند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اقتصادی آمریکا وخیم باقی می ماند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید