تور ارزان فرانسه: 15 اشتباهی که در پاریس نباید انجام دهید

به گزارش ایران 20 دانلود، رفتن به کشورهای تازه و تجربه فرهنگ های نو مستلزم آشنایی با آن ها است؛ در غیر این صورت ممکن است مرتکب اشتباهات کوچک و بزرگ یا تجربه های ناخوشایندی شوید.

تور ارزان فرانسه: 15 اشتباهی که در پاریس نباید انجام دهید

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

دیر زمانی است که پاریس یکی از محبوب ترین مقصدهای مسافرتی جهان است و چرایی آن ساده است: این شهر دارای معماری های حیرت انگیز، غذاهای خوشمزه، بازارهای شگفت انگیز، موزه های درجه یک و بسیاری چیزهای دیگر است. اما پاریسی ها با صنعت جهانگردی بزرگی که دارند خیلی راحت اشتباهات مسافرانی که به شهرشان می آیند به آن ها گوشزد می نمایند. خبرنگاران شما را با 15 اشتباهی که مسافران در پاریس مرتکب می شوند، آشنا می نماید.

1. انجام سفر یک هفته ای در یک روز

ریچارد ناهم (Richard Nahem)، راهنمای تور پاریس می گوید:

یکی از اشتباهات بزرگ این است که سعی کنید تمام کارها را تنها در چند روز انجام دهید. پاریس یک شهر زیبا و بزرگ، با جاذبه های تماشای فراوان و فعالیت های دوست داشتنی است. اگر بخواهید تمام این زیبایی ها را یک جا و سریع تجربه کنید، کاری بسیار طاقت فرسا خواهد بود. من به عنوان راهنمای تور بسیاری از مسافرانم را دیده ام که کوشش می نمایند یک سفر یک هفته ای را در سه یا چهار روز انجام دهند. پیشنهاد من این است که تنها دو یا سه کار را برای یک روز برنامه ریزی کنید. برای مثال صبح به موزه لوور بروید سپس 60 تا 90 دقیقه را صرف یک ناهار لذت بخش در یک کافه کنید، سپس بعدازظهر را به محله لومری یا موزه سنت ژرمن یا هر موزه دیگر بروید.

2. سلام نکردن هنگام وارد شدن به یک مغازه

امیلی جکسون (Emily Jackson)، بلاگر، می گوید:

زمانی که وارد یک مغازه یا رستوران می شوید bonjour یا حداقل hello، به معنی سلام، بگویید. همان طور که در بسیاری از کشورهای جهان گفتن ببخشید راهی برای یک درخواست مودبانه از یک فرد است، در فرانسه نیز از مسافران انتظار می رود زمانی که وارد یک مکان (مانند مغازه، رستوران، حتی باجه های بلیط فروشی در جاذبه های جهانگردی) می شوند یک bonjour درست و حسابی بگویند. بارها شده در موزه می شنوم که متصدی بلیط فروشی به مسافران bonjour یا hello می گوید و مسافر در عوض جواب شماره بلیطی که می خواهد را اعلام می نمایند. این واقعا بی ادبی است. به طور حتم با یک تعامل خوب و استفاده از bonjour سرویس بهتری هم می گیرید، بنابراین این نکته را همواره به خاطر بسپارید.

3. با عجله غذا خوردن در رستوران

ناهم می گوید:

به جز رستوران های فست فود زنجیره ای مانند مک دونالد، مسافران باید چیزی حدود 60 تا 75 دقیقه را صرف ناهار یا شام نمایند. هرگز گمان نکنید که ساعت 12:15 برای صرف ناهار به رستوران می روید و تا ساعت یک که برای موزه لوور بلیط رزرو نموده اید غذا خوردن شما تمام شده است. سرویس دهی در فرانسه بسیار کند است و نسبت به آمریکا خدمتکاران کمتری وجود دارند. شکیبا باشید و اگر غذایتان دیر شد غر نزنید.

4. چک نکردن ساعت بازگشایی

آن دیتمیر (Anne Ditmeyer) موسس تورهای فرانسوی می گوید:

من همواره افراد را تشویق می کنم تا پیش از رفتن به یک مکان، ساعت آغاز کارشان را آنالیز نمایند. پاریس، شهر 24 ساعته و 7 روز هفته نیست و اغلب مکان ها یک تا دو روز در هفته تعطیل هستند یا ساعات عجیب و غریبی دارند. شما باید وب سایت های رسمی یا صفحات شبکه های اجتماعی مکان ها را (به خصوص در ماه اوت که بیشتر پاریس تعطیل است) آنالیز کنید. ساعت ها نیز فصلی هستند؛ به همین دلیل است که بهتر است ساعت ها را دو بار چک کنید. پاریس واقعا می تواند شبیه به یک بازی باشد. اما این هم بخشی از ماجراجویی است.

5. احتیاط نکردن در رابطه با جیب برها

گاهی فراموش می کنیم که پاریس هم با تمام مجذوب کنندهیت ها و زیبایی هایش مانند هر کلان شهر دیگر جهان دارای سارق و جیب بر است؛ به خصوص داخل و اطراف متروهای جاذبه های جهانگردی چون برج ایفل، موزه لوور و کلیسای سکره کر. شما باید بیش از میزان هشیار باشید و اشیای قیمتی را در مترو و جاهای شلوغ مقابل خود نگه دارید.

پاریس نسبتا شهر امنی است؛ اما مراقب اطرافتان باشید. از خودپردازهای داخل بانک بهره ببرید، نه آن ها که بیرون هستند. اگر دیدید که چند نوجوان آن اطراف می پلکند، دست از کار بکشید و به راهتان ادامه دهید. ممکن است قصد سارقیدن پول هایتان را داشته باشند. قطارهای مترو مدام در رفت وآمد هستند؛ بنابراین اگر یک واگن شلوغ بود منتظر قطار بعدی بمانید. سعی کنید در واگن بنشینید. اگر نزدیکی ایستگاه آخر بایستید، ممکن است کسی سوار گردد، جیبتان را بزند و لحظه بسته شدن در از قطار خارج گردد. اگر کوله پشتی دارید، هنگام سوار شدن آن را جلو بیاورید.

6.خریدن کارت جهانگردی غیرضروری موزه

کارت جهانگردی موزه تنها زمانی باارزش است که بخواهید حداقل دو موزه را در روز ببینید؛ در غیر این صورت فقط پولتان را هدر داده اید. می توانید برای تماشا هر یک از موزه های معروف پاریس به صورت آنلاین بلیط رزرو کنید و دیگر در صف نایستید. اگر یک کارت جهانگردی موزه دارید، باز هم می توانید به صورت آنلاین بلیط ررزو کنید.

7. بلند صحبت کردن

بلند صحبت کردن به خصوص در فضاهای بسته مانند مترو یا رستوران، نه تنها فضایی آزاردهنده ایجاد می نماید، بلکه می تواند شما را به هدف جیب برها یا افراد سواستفاده نماینده دیگر تبدیل کند. علاوه بر این ها، آیا مایلید تمام مترو از کل زندگی خصوصی شما باخبر شوند؟ یا بدتر اینکه بدانند کجا ساکن هستید؟ این توصیه را از فرانسوی ها بپذیرید و آرام تر صحبت کنید، البته اگر نمی خواهید توجهی را به خود جلب کنید.

8. خرید نان و پنیر از سوپرمارکت

فردریک ویلکانت (Frederic Vielcanet)، عکاس و بلاگر می گوید:

لطفا از سوپرمارکت ها نان و پنیر نخرید؛ زیرا خیلی باکیفیت نیستند و پولتان به هدر می رود. هر پاریسی نانوایی مورد علاقه خود را دارد تا بتواند باگت سنتی و کروسان باب میلش را بخرد. نانوایی موردعلاقه من Au Levain dAntan در تپه مون مارتر است؛ همان جایی که زندگی می کنم. همواره این طور درخواست کنید: une baguette de tradition bien cuite sil vous plait. یعنی یک نان باگت سنتی خوب لطفا. مزه نان است که مورد بحث است؛ مانند یک پاریسی واقعی نان را در خیابان بخورید. می توانید روی نیمکت بنشینید و به آن کمی پنیر اضافه کنید. چاقوی خود را همراه داشته باشید؛ اما توصیه من را از قلم نیاندازید. حتما به یک پنیرفروشی خوب بروید؛ حتی اگر گران بود یک کممبر از شیر گاو، پنیر کومته از شهرستان ژورا، پنیر کانتال از استان اوورنی، پنیر بز یا پنیر بری از شهر مولن یا مو خریداری کنید. همه این ها AOP هستند (Protected Origin Appellation) یعنی تمام محصولات از زمان خام بودن تا فرآوری و تبدیل به محصول نهایی از منبعی معین و مطمئن می آیند. شما در خیابان Martyrs چهار پنیرفروشی می بینید. اگر عجله دارید به La Grande Epicerie de Paris بروید. در اینجا هم نان و هم پنیر پیدا می گردد.

9. مستقر شدن در نزدیکی برج ایفل

ونسا گرال (Vanessa Grall) موسس فروشگاه Messy Nessy Chic و نویسنده کتاب در پاریس جهانگرد نباشید می گوید:

به هتل های نزدیک برج ایفل نروید. هتل های زنجیره ای معروفی در نزدیکی این جاذبه جهانگردی وجود دارد که با رستوران های نه چندان خوب احاطه شده اند. اطراف برج ایفل یکی از توریستی ترین جاها در پاریس است که به ندرت افراد محلی یا فرهنگ فرانسوی اصیل را در آنجا می بینید. من گاهی برای هزاران جهانگردی که آنجا می مانند احساس تاسف می کنم. سعی کنید در منطقه ها تاریخی چون حوالی سنت ژرمن مستقر شوید.

10. آویزان کردن کیف پشت جایگاه

کیف های دستی که در رستوران پشت جایگاه یا کف زمین قرار می دهید، مستعد سارقیده شدن هستند. یک کیف قلابدوزی به عنوان سوغات خریداری کنید و آن را به میز وصل کنید یا بین پاهایتان قرار دهید. اگر کیف را روی زمین قرار می دهید پای خود یا حداقل پایه جایگاه را داخل دسته کیف بگذارید. میزها را در پاریس معمولا نزدیک یکدیگر قرار می دهند.

11. استفاده نکردن از هوای خوب

پیشنهاد می گردد اگر هوا خوب است تنها یک موزه را در روز ببینید؛ بنابراین فرصت کافی برای کشف معماری های زیبا را خواهید داشت. به یاد داشته باشید که هر لحظه هوا بد شد می توانید برگردید؛ لوور همواره سر جایش است.

12. بردن باگت و کروسان به خانه

اگر مسافر هستید، نمی توانید نان باگت یا کروسان را به خانه ببرید، چون بیات می شوند. اگر واقعا می خواهید که مقداری نان به خانه ببرید یک نان بزرگ (au levain به معنای نان خمیرترش) انتخاب کنید نه یک تکه. تا مدتی می توانید نان را در یک کاغذ نه پلاستیک، تازه نگه دارید.

13. بازدید کردن تنها از مکان های معروف

سفر خود را تنها محدود به بازدید از موزه ها و جاذبه های معروف نکنید؛ چراکه با این کار بیشتر وقت خود را در صف ها گذرانده اید. از موزه ها و مغازه های کوچک تر و ناشناس تر بازدید کنید؛ جواهرات واقعی تری در پاریس وجود دارند.

خیلی از مسافرانی که به پاریس می آیند تنها به مکان های معروف چون برج ایفل، طاق پیروزی یا موزه لوور می فرایند. پاریس شهری است که باید با قدم زدن آن را کشف کنید، خود را به انرژی شهر بسپارید، در منطقه ها قرن هجدهمی یا محله یازدهم قدم بزنید که پر از صنعتگر، مغازه های کوچک و خیابان های مجذوب کننده پاریس است.

14. بیش از حد انعام دادن

این نکته بیشتر برای آمریکایی ها غیرقابل درک است. با اینکه انعام اساسا هزینه سرویس محسوب می گردد؛ اما در فرانسه صورت حساب نهایی شما در رستوران یا کافه شامل تمام چیزهایی است که باید به خاطرش پول پرداخت کنید. برای مثال اگر صورت حساب شما 35 یورو می گردد، این هزینه شامل مالیات و انعام است. با وجود این، رسم است که، بین 3 تا 5 درصد صورت حسابتان را به صورت سکه روی میز قرار دهید، زیرا هیچ جعبه ای وجود ندارد که انعام را در آن بگذارید. بعلاوه به یاد داشته باشید که نمی توانید با کارت اعتباری پرداخت کنید. اگر هم هیچ سکه ای نداشته باشید، هیچ اشکالی ندارد که انعامی به جا نگذارید.

15. ماندن روی حالت جهانگرد

گاهی جهانگردان با پاریس، مانند یک فهرست کنترل رفتار می نمایند؛ کارهایی که باید انجام دهند و جاهایی که باید ببینند. بهتر آن است که شهر را طبق علاقه خود بگردید. این یعنی تماشا یک نمایشگاه خاص از هنرمندی که دوست دارید یا رفتن به یک مغازه خاص که مرتبط با علاقه یا تفریح های شما است. پاریس برترین جا برای گشت وگذار است؛ زیرا جان می دهد برای قدم زدن و همواره چیزی خاص و منحصربه فرد در هر گوشه آن وجود دارد. وقتی به طور کامل روی حالت جهانگرد هستید، گاهی فراموش می کنید که از سرعتتان کم کنید و به بالا نگاهی بیندازید. بخشی از تماشا یک فرهنگ نو، تجربه چیزهای نوی است که در وطن خود نمی توانید انجام دهید. این تجربه ها اغلب برترین داستان ها را می سازند و تصویری نو از مکان ها و بعلاوه خودتان به شما می دهند.

منبع: کجارو / huffpost.com
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2004

به "تور ارزان فرانسه: 15 اشتباهی که در پاریس نباید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: 15 اشتباهی که در پاریس نباید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید