واکسیناسیون آنفلوآنزا احتمال سکته ناشی از کرونا را کاهش می دهد

به گزارش ایران 20 دانلود، نتایج آنالیز های تازه نشان می دهد، احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی ناشی از ابتلا به کرونا با واکسن آنفلوآنزا کاهش می یابد.

واکسیناسیون آنفلوآنزا احتمال سکته ناشی از کرونا را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران، نتایج آنالیز های نو نشان می دهد، احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی ناشی از ابتلا به کرونا با واکسن آنفلوآنزا کاهش می یابد و تزریق این واکسن ممکن است دربرابر این عوارض محافظ باشد.

به گفته محققان، طی یک هفته پس از تشخیص کووید 19 خطر اولین حمله قلبی سه تا هشت برابر و خطر سکته اولیه به علت انسداد عروق خونی سه تا شش برابر افزایش می یابد.

طبق یک مطالعه که به وسیله محققان سوئدی انجام شده و هزار بیمار را تحت آنالیز قرار داده، واکسن آنفلوآنزا می تواند به سلامت بیشتر مبتلایان به کرونا یاری کند.

محققان نزدیک به 75 هزار بیمار کووید 19 را که نیمی از آنها به تازگی واکسن آنفلوآنزا دریافت نموده بودند را مورد مطالعه قرار دادند؛ آنها بعلاوه دریافتند تعداد کمتری از بیمارانی که واکسن آنفلوآنزا تزریق نموده اند به بستری در بخش مراقبت های ویژه بستری یا اورژانس احتیاج پیدا می نمایند و تعداد کمتری از آنها لخته خون خطرناک در پاها داشته اند؛ با این حال مطالعاتی مانند این نمی تواند ثابت کند که واکسن آنفولانزا نتایج بهتری را ایجاد نموده یا اینکه چگونه ممکن است این کار را انجام داده باشد.

نویسندگان این پژوهش یادآور شدند: مطالعات قوی تر و بزرگتر به اعتبار این یافته ها و معین اینکه آیا تأکید بیشتر بر واکسیناسیون آنفلوانزا پیامدهای نامطلوب را در بیماران مبتلا به SARS-CoV-2 بهبود می بخشد یاری می نماید.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1749

به "واکسیناسیون آنفلوآنزا احتمال سکته ناشی از کرونا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون آنفلوآنزا احتمال سکته ناشی از کرونا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید