افتتاح 4 کتابخانه عمومی در زنجان

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، ایرج صادقی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب با اشاره به اقدامات، فعالیت ها و اهم برنامه های هفته کتاب امسال با شعار جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم، اظهار کرد: در این هفته بر برگزاری کیفی برنامه های فرهنگی تأکید داریم.

افتتاح 4 کتابخانه عمومی در زنجان

وی اضافه کرد: هفته کتاب و کتابخوانی، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطلع سازی مردم از خدمات کتابخانه هاست؛ بنابراین ویژه برنامه های هفته کتاب استان در کتابخانه های عمومی از 24 آبان ماه شروع و تا یکم آذرماه ادامه دارد و در این مدت 720 برنامه در استان اجرایی خواهد شد.

صادقی ادامه داد: برگزاری 80 نشست کتابخوان ازجمله 54 نشست کتابخوان مدرسه ای، 14 نشست کتابخوان تخصصی و هفت نشست کتابخوان اختصاصی از جمله برنامه های عمده در هفته کتاب در استان است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان از برگزاری 55 برنامه مسابقه فرهنگی ویژه بچه ها و نوجوانان در کتابخانه ها اطلاع داد و اضافه کرد: 16 جلسه نقد کتاب، 30 کارگاه آموزشی و 11 جلسه با همکاری محافل ادبی از دیگر برنامه های ویژه هفته کتاب در استان است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های اجرایی در هفته کتاب تجدید میثاق با آرمان های شهدا، ملاقات با خانواده شهدا و ائمه آدینه، جلسات نقد و رونمایی کتاب، ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، جمع خوانی کتاب، برگزاری محافل ادبی، برگزاری محافل ادبی برای بچه ها، قصه گویی است.

صادقی بعلاوه از افتتاح 4 کتابخانه عمومی در استان اطلاع داد و گفت: از این تعداد، دو کتابرسان سیار در طارم و ابهر افتتاح خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان بعلاوه از برگزاری پویش کتابخوانی برترین کتابی که خوانده ام در این استان اشاره نمود و گفت: علاقه مندان می توانند از کتاب مورد نظر خود فایل ویدیوئی به مدت حداکثر 2 دقیقه تهیه نموده و با ارسال آن به صفحه مجازی evimeiz@ به پویش کتابخوانی برترین کتابی که خوانده ام ارسال نمایند.

صادقی ادامه داد: در هفته کتاب، جشنواره اهدای کتاب به کتابخانه ها را نیز داریم که در این راستا مردم خیّر و فرهنگ دوست استان می توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه ها سهیم شوند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان در ادامه به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره نمود و گفت: هرچه داریم، از امام رضاست؛ و ترغیب و تشویق مردم به سیره ائمه یکی از وظایف ما محسوب می گردد.

صادقی با اشاره به اینکه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی می گردد، اضافه کرد: این جشنواره در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، توسعه فرهنگ کتاب خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) اجرایی می گردد.

وی گفت: شورای سیاستگذاری این جشنواره به دلیل شیوع کرونا در جامعه، درخواست های متقاضیان و مجریان شهرستانی و بازگشایی کتابخانه ها، مدارس و سایر موارد تصمیم به تمدید مهلت این جشنواره گرفته است که امیدواریم سال جاری هم همانند سنوات گذشته شاهد مشارکت بالا در آن باشیم.

صادقی با بیان اینکه کتابداران مجموعه کتابخانه های عمومی استان زنجان در زمان شیوع بیماری کرونا فعالیت های ترویجی خود را متوقف نکردند، گفت: حضور در بستر فضای مجازی با ایجاد شبکه های مجازی برای برگزاری برنامه های فرهنگی به صورت زنده، تبلیغ و معرفی کتاب، نشست های مجازی کتابخوانی، برگزاری مسابقات و فعالیت های فرهنگی و ... از مهم ترین اقدامات کتابداران در این ایام بود که همچنان ادامه دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: در حال حاضر همه کتابخانه های عمومی استان باز و همه فعالیت ها در آن ها در حال اجرا است و هیج منعی به لحاظ حضور اعضا وجود ندارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1873

به "افتتاح 4 کتابخانه عمومی در زنجان" امتیاز دهید

1 کاربر به "افتتاح 4 کتابخانه عمومی در زنجان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 4 کتابخانه عمومی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید