نحوه دریافت نتیجه آزمون دکتری 1401، داوطلبان دانشگاه آزاد چگونه انتخاب رشته کنند؟

به گزارش ایران 20 دانلود، کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتریPh.D (نیمه متمرکز) سال 1401 فردا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و داوطلبان مجاز تا 28 فروردین ماه برای انتخاب رشته مهلت دارند.

نحوه دریافت نتیجه آزمون دکتری 1401، داوطلبان دانشگاه آزاد چگونه انتخاب رشته کنند؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، داوطلبان آزمون دوره دکتریPh.D (نیمه متمرکز) سال 1401 فردا چهارشنبه 24 فروردین ماه می توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای دریافت کارنامه اولیه خود اقدام کنند.

نحوه دریافت کارنامه و انتخاب رشته

داوطلبان ابتدا باید از اینجا وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شود.

سپس با وارد کردن شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد کارنامه خود را مشاهده کنند.

پس از مشاهده کارنامه، اگر مجاز به انتخاب رشته شده اند باید در روز پنج شنبه 25 فروردین ماه برای انتخاب رشته اقدام کنند، داوطلبان تا یکشنبه 28 فروردین ماه برای انتخاب رشته مهلت دارند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی و اطلاعیه های مربوطه را به خوبی مطالعه کرده و سپس کدرشته محل های مورد علاقه شان را از میان کدرشته محل های مربوط به رشته امتحانی خود انتخاب کرده و به ترتیب اولویت علاقه رشته ها را مرتب کنند.

پس از آن باید کدرشته محل های انتخابی خود را (حداکثر 50 کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده اند، در سایت سازمان سنجش ثبت کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی روز چهارشنبه 24 فروردین ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

داوطلبان دانشگاه آزاد چه کنند؟

داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه آزاد هستند پس از دریافت کارنامه، درصورتی که مجاز به انتخاب رشته شدند باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.org مراجعه کرده و براساس اطلاعیه های منتشر شده در این سایت برای انتخاب رشته اقدام کنند.

همچنین داوطلبان علاقمند به انتخاب هر یک از کد رشته های امتحانی مربوط به دانشگاه های امام صادق(ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیرروزانه شده اند، نیز در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، میتوانند کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه همین دانشگاه ها را انتخاب کنند.

این داوطلبان در سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منحصراً مجاز به انتخاب رشته از دوره های مجاز و براساس رشته امتحانی خود هستند.

اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه سوم اردیبهشت ماه 1401 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2060

به "نحوه دریافت نتیجه آزمون دکتری 1401، داوطلبان دانشگاه آزاد چگونه انتخاب رشته کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه دریافت نتیجه آزمون دکتری 1401، داوطلبان دانشگاه آزاد چگونه انتخاب رشته کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید