نتیجه تحریم آمریکا بر روی شرکت چینی ، 5G از روی هوآوی حذف می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، الیور داودن وزیر امور خارجه در امور دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش بریتانیا به تازگی اعلام نموده که شرکت هوآوی از عرضه در 5G انگلیس منع خواهد شد و اپراتورهای انگلیسی تا چند سال آینده احتیاج به رهایی از هر گونه فناوری مربوط به این شرکت خواهند داشت.

نتیجه تحریم آمریکا بر روی شرکت چینی ، 5G از روی هوآوی حذف می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سان، داودن گفت انگلیس دیگر نمی تواند به تجهیزات هوآوی اعتماد کند زیرا تحریم های ایالات متحده علیه چین بدان معنی است که این شرکت در حال حاضر قادر به استفاده از اجزای اصلی ساخت آمریکا نیست و مجبور است به نرم افزار خود اعتماد کند. مسئولان نگران تراشه های جدید و تأثیر آنها بر شبکه انگلیس هستند.

اما مقامات امروز گفتند که اگرچه هوآوی از استفاده از فناوری خود در شبکه 5G انگلیس منع می گردد اما لپ تاپ ها و تلفن های همراه ساخته شده توسط غول فناوری دولتی چین هنوز در امان هستند چرا که دستگاه های قدیمی تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده قرار نگرفته اند و قرار هم نیست این اتفاق بیفتد.

البته مقامات امنیتی تأیید نموده اند مدل های جدید تلفن به برنامه های گوگل و یا مایکروسافت دسترسی نخواهند داشت.

ایالات متحده قبلاً همکاری شرکت های فناوری با هواوی را متوقف نموده بود.

از سال گذشته تلفن های جدید هوآوی با برنامه های گوگل همخوانی ندارد اما این نوع شرکت چینی نسخه های خاص خودش را دارد. به هر حال این ممنوعیت فعلاً روی تلفنهای قدیمی تأثیر نمی گذارد.

دولت چین در حال حاضر محدودیت هایی برای فراوری هوآوی دارد. شرکت آنها از ارتباط با سرویس های خدمات آمریکایی منع شده و سهم بازار این غول فناوری چینی تا 35 درصد کاهش یافته است.

تا سال 2027 طول می کشد تا بیت های فناوری هوآوی از شبکه 5G انگلیس خارج گردد.

این چرخش بزرگ پس از دیدار نخست وزیر با شورای امنیت ملی صورت گرفت که قضاوت در خصوص محصولی از فراوریات آمریکا را تغییر دهنده بازی دانست.

تغییرات و قوانین جدید بدان معناست که:

*ممنوعیت محصولات جدید برای شبکه 5G از اول ژانویه 2021 اعمال شده است.

*شبکه 5G هوآوی فعلا از یک منبع دیگر به نام نوکیا می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

*ارائه دهندگان اینترنت فیبری دو سال تمام فرصت دارند تا محصولات هوآوی را در فناوری اینترنت فعلی خود حذف نمایند که هزینه آن دو میلیارد پوند تخمین زده می گردد.

* حذف سرویس های آمریکایی از محصولات جدید هوآوی اتفاقات دیگری را نیز رقم زده است. لرد براون زودتر از موعد مقرر از سمت ریاست انگلستان در فناوری ها هوآوی استعفا داد.

*به اپراتورهای باند پهن انگلیس نیز توصیه شده است که طی چند سال آینده دیگر از محصولات این شرکت استفاده ننمایند. داودن در اینباره به Commons گفت: بهترین راه برای ایمن سازی شبکه ها این است که اپراتورها از استفاده از تجهیزات جدید هوآوی خودداری نمایند.

بر اساس گفته او اپراتورهای مخابراتی از این پس نباید هیچ تجهیزات 5G را از هوآوی خریداری نمایند.

داودن تاکید نمود: هنگامی که لایحه امنیت مخابرات تصویب شد انجام این کار (خرید تجهیزات هوآوی) غیرقانونی خواهد بود.

ممنوعیت خرید هوآوی به این معنی است که عرضه کابل 5G سال ها به تأخیر می افتد و هزینه آن نیز 2 میلیارد پوند اضافی است. این اتفاق می تواند هزینه های بیشتری را برای مشتریان افزایش دهد.

داودن به نمایندگان مجلس نیز گفت: تصمیم امروز در خصوص ممنوعیت خرید تجهیزات جدید هوآوی 5G از اواخر امسال ، عرضه این محصول را تا یک سال دیگر به تأخیر می اندازد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1482

به "نتیجه تحریم آمریکا بر روی شرکت چینی ، 5G از روی هوآوی حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه تحریم آمریکا بر روی شرکت چینی ، 5G از روی هوآوی حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید