تور مالزی: راهنمای سفر به لنکاوی در مالزی

به گزارش ایران 20 دانلود، راهنمای مسافرتی به لنکاوی | Travel Guide To لنکاوی

لنکاوی، جزیره زیبا و جذابیست که با توجه به جاذبه های اکوتوریسمی که دارد، آن را به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در مالزی معروف نموده است. این مجمع الجزایری تقریبا از صد جزیره تشکیل شده است و در محل برخورد تنگه مالاکا با آبهای دریاهای آندامان قرار گرفته است. لنکاوی در زبان محاوره مالایی به معنی عقاب قهوه ای است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به لنکاوی سعی نموده تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به جزیره لنکاوی همراهی کنید.

تور مالزی: راهنمای سفر به لنکاوی در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی لنکاوی در مالزی

جزیره لنکاوی از لحاظ جغرافیایی در سواحل شمال غربی مالزی واقع شده و متشکل از 99 جزیره است. جاذبه های اکوگردشگری در این جزیره وجود دارد که آن را به یکی از زیبا ترین منطقه ها گردشگری در کشور مالزی تبدیل کرده است. مساحت این جزیره حدود 478.48 کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در 2010 اجرا شده در این جزیره 85,588 نفر زندگی می کرده اند که این رقم تا به امروز حتما تغییر کرده است.

مختصری از تاریخ لنکاوی

یکی از افسانه های جالب محلی که با تاریخ این جزیره عجین شده، مربوط به نفرین زنی با نام ماهسوری است که به باور مردمان محلی به مدت دو قرن مردم جزیره را تحت الشعاع قرار داد. در سال 1909، لنکاوی مستعمره انگلستان بود، گرچه در دوران جنگ جهانی دوم، تایلند توانست مختصری استقلال در لنکاوی کسب کند، اما بااین وجود تا سال 1957 منطقه کماکان جزء مستعمره های بریتانیا محسوب می شد. لنکاوی در سال 1986 با طرح نخست وزیر ماهاتیر محمد (Mahathir Mohammad)، توانست به سرعت پله های رشد و ترقی را بپیماید تا اینکه در سال 2012 بالغ بر 3 میلیون گردشگر در میان خود پذیرا شد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید نخستین بومیان منطقه علاوه بر ماهیگیران، ملوانانی بودند که عموماً دزدان دریایی محسوب می شدند و اصالتاً اهالی جنوبی ترین شبه جزیره مالایا بودند. لنکاوی در تاریخ به سکونتگاه دزدان دریایی معروفیت دارد که مسائل بسیاری را برای ارتش بریتانیا بوجود آوردند تا اینکه در سال های 1946-1945 بریتانیا به نسبت پیروز شد تا منطقه را از وجود آنان پاک سازد.

اطلاعات کلی جزیره لنکاوی

زبان رسمی: مالایی

واحد پول: رینگیت

نوع برق شهری: 240 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: +60

اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

شماره های اضطراری:

  • پلیس و آمبولانس: 999
  • آتش نشانی و امداد و نجات 994

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه بین المللی لنکاوی

آب و هوای لنکاوی

لنکاوی با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و احاطه شدن آن با سرزمین های اصلی مالزی دارای آب و هوای معتدل و گرمی می باشد. در روزهای گرم لنکاوی، آب و هوای این شهر بین 31 تا 34 درجه سانتی گراد بوده و در روزهای سرد نیز میانگین دمای لنکاوی 23 تا 24 درجه سانتی گراد می باشد.

برترین زمان سفر

چندان تفاوتی ندارد که در چه فصلی به لنکاوی می خواهید سفر کنید، زیرا اغلب اوقات شرایط آب و هوایی مساعدی در این جزیره برقرار است. اما اگر می خواهید بدانید برترین زمان برای سفر به این شهر مالزیایی کدام است، فصل های سیزن که بین ماه های ژانویه تا مارس می باشد؛ این زمان در لنکاوی فصل داغ بشمار می رود و مسافران زیادی در این زمان به این شهر سفر می نمایند پس حتما از قبل اقدام به رزرو هتل مورد نظرتان بنمایید.

هزینه اقامت در لنکاوی

برای اقامت در شهر لنکاوی احتیاجی نیست نگرانی باید رزرو هتل داشته باشید، زیرا به راحتی هتلی مطابق با بودجه و انتظاراتتان را پیدا کنید. در این شهر انواع هتل های لوکس و فوق العاده و در کنار آنها هتل های میانه نیز وجود دارد که می توانید چند روز سفرتان را در آنجا بگذرانید. اقامت در هاستل شاید هزینه کمتری را برای شما متحمل گردد هرگز امکانات و امنیتی که هتل ها را نخواهند داشت. در ادامه راهنمای سفر به لنکاوی به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در لنکاوی

  • هتل بای ویو | Bayview Hotel لنکاوی

هتل 4 ستاره ای که در راهنمای سفر به لنکاوی می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل بای ویو است. اتاق های راحت و شیک و بعلاوه منوی غذایی متنوع از جمله امکاناتی هستند که باعث می شوند اقامت خوبی را در سفرتان تجربه کنید.

شماره تلفن: 006049661818

وب سایت: www.bayviewhotels.com

آدرس: مالزی - لنکاوی The City Bayview Hotel، Pusat Bandar Kuah، 07000 لنکاوی، Kedah، Malaysia

  • هتل برجایا | Berjaya لنکاوی Resort

دیگر هتلی که می توانید برای اقامت در لنکاوی آن را انتخاب کنید، هتل برجایا است. این هتل در بین گردشگر ها بسیار محبوب است و با توجه به منظرهی که رو به دریا و جنگل دارد می تواند برایتان اقامت رویایی و بی نظیری را به ارمغان بیاورد.

آدرس: مالزی - لنکاوی Burau Bay، لنکاوی 07000

  • هتل ساحلی مریتوس | Meritus Pelangi Beach Resort & Spa

هتل ساحلی مریتوس هم گزینه خوبی برای اقامت و به خصوص برای ماه عسل به شمار می رود. سرویس دهی عالی و سرگرمیات هیجان انگیز قطعا برای هر کسی می تواند جالب باشد.

شماره تلفن: 006049528888

وب سایت: www.meritushotels.com

آدرس: مالزی - لنکاوی Pantai Cenang، لنکاوی 07000

هزینه خورد و خوراک در لنکاوی

هزینه های مربوط به غذا در جزیره لنکاوی را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 15 رینگت را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 80 رینگت پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در جزیره لنکاوی به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 15 رینگت است.

البته می توانید مواد غذایی مورد استفاده یتان را از سوپر مارکت های لنکاوی تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا کنید. در ادامه راهنمای سفر به لنکاوی به چند رستوران خوب در این جزیره مالزیایی اشاره خواهیم کرد.

رستوران های پیشنهادی در لنکاوی

  • رستوران پریویلج | Privilege

یک رستوران خوب با وعده های غذایی بسیار خوشمزه ای که دارد، می تواند گزینه خوبی برای میل کردن یک شام بی نظیر در سفر به لنکاوی باشد. بعلاوه علاوه سرویس دهی عالی ای که دارد منظره قشنگی هم رو به لنگرگاه دارد.

آدرس: مالزی - لنکاوی B8، 1st Floor، Perdana Quay، Telaga Harbour Park، Pantai Kok، لنکاوی 07000

  • رستوران ینامین | Yasmin Syrian Restaurant

شما می توانید در رستوران ینامین انواع غذاهای خاورمیانه ای، مدیترانه ای، عربی، گریل و حلال رو با کیفیت بالا و قیمت های فوق العاده مناسب نوش جان نمایید و لذت ببرید. این رستوران از نگاه گردشگر ها برترین از لحاظ کیفیت و هزینه بوده است.

آدرس: مالزی - لنکاوی 2، Jalan Pantai Chenang، 07000 لنکاوی، Kedah، Malaysia

  • رستوران کاسا دل مار | La Sal at Casa Del Mar

یک رستوران رویایی با نمایی رو به دریا که فضایی بی نظیر را برای سرو غذا فراهم می آورد. منوی متنوع غذایی و هزینه مناسبی که برای سرو غذا در این رستوران باید بپردازید آن را تبدیل به یکی از برترین رستوران های این جزیره کرده است.

آدرس: مالزی - لنکاوی Casa del Mar | Mukim Kedawang، Pantai Cenang، لنکاوی 07000

جاذبه های گردشگری در لنکاوی

  • آبشارهای تلاگا توجو | Telaga Tujuh Waterfalls

یکی از جاذبه های طبیعی لنکاوی، آبشار های تلاگا توجو است که به اعتقاد مردم محلی خانه جن و پری ها است. این آبشار ها در ارتفاعات غربی لانکاوی قرار دارند و نام آن به معنای آبشارهای هفت چشمه است که اشاره به 7 آبگیر طبیعی متصل به هم دارد که از 7 آبشار جدا در گونونگ مات سینکانگ سرچشمه می گیرد. مسافران می توانند در آب شنا نمایند و افرادی که در پی ماجراجویی هستند، قادرند با 45 دقیقه پیاده روی در شیب تند از آبشار بالا بروند.

  • میدان عقاب لنکاوی | Dataran Lang

به طور معنای جزیره لنکاوی عقاب قهوه ای است. از همین رو یکی از جاذبه های این شهر مسجمه بزرگی از این حیوان است که در میدانی در جزیره لنکاوی قرار گرفته است. در این میدان دریاچه ای وجود دارد که به همراه پل ها، گذرگاه های مسقف، غذاخوری ها و طاق ها و گنبدهای مدور آجری اش باعث پدید آمدن منظرهی زیبا در این منطقه شده است.

آدرس: مالزی - لنکاوی Kuah Jetty، Kedah

  • مجموعه Art In Paradise

این مجموعه یکی از بامزه تری و باحال ترین جاذبه های جزیره لنکاوی است که کلی نقاشی سه بعدی در آن وجود دارد که می توانید با رفتن به این مجموعه عکس های خاطره انگیزی و جالبی را از خود و همراهانتان بگیرید.

آدرس: مالزی - لنکاوی The Oriental Village ،Burau Bay

  • پارک تامان لاگندا لنکاوی | taman lagenda لنکاوی

این پارک با شکل و فرم سنتی در منطقه ای در نزدیکی کوآجتی واقع شده است که می توانید پیاده و یا با ماشین برقی در پارک سرگرمی کنید. در موزه فضای باز که رو به اسکله کوآ است، 17 مجسمه رنگی با الهام از افسانه های لانکاوی قرار داده شده است. قیمت مناسب ورودی برای این پارک این محل را به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار برای خانواده هایی تبدیل کرده است که قصد پیاده روی یا پیک نیک در پارک را دارند.

ساعت کار : 9 تا 19

  • پل هوایی لنکاوی | لنکاوی Sky Bridge

پل هوایی لنکاوی، یک پل عابر پیاده به طول 125 متر است که از روی آن می توان آبشارهای گونونگ، مات سینکانگ و توجو و جزایر کوچکی اطراف لانکاوی را دید. دسترسی به این پل هوایی که در ارتفاع 700 متری بالاتر از سطح دریا واقع شده است فقط به وسیله ایستگاه آخر تله کابین لانکاوی امکان پذیر است که هزینه آن برای افراد بزرگسال 35 رینگیت و برای بچه ها (2 تا 12 سال) 25 رینگیت است. در این پل که اطراف آن فنس کشی شده است و دو سکوی مثلثی برای استراحت بازدید نمایندگان در آن تعبیه شده است و قابلیت تحمل 250 نفر بصورت همزمان را دارد.

ساعت کار: دوشنبه و سه شنبه از ساعت 10 تا 19 ، چهارشنبه از ساعت 12 تا 19 ، پنج شنبه 10 تا 19 ، آدینه و شنبه 9.30 تا 19 می باشد

آدرس: مالزی - لنکاوی Jalan Telaga Tujuh

  • تله کابین لنکاوی | لنکاوی Cable Car

تله کابین لنکاوی مسافران را در 15 دقیقه به بالای کوه مات سینکانگ می برد که از آن جا می توانید جنگل ها، جزایر کوچک و آبشار های لنکاوی را ببینید. سفر شما از روستای اورینتال شروع می گردد و در طول جهت سکو هایی برای لذت بردن از منظره ها طبیعی درنظر گرفته شده است. از آنجایی که در ارتفاعات بالاتر هوا سردتر می گردد پیشنهاد می کنیم یک ژاکت همراه خود داشته باشید. بعد از رسیدن به قله 708 متری بازدیدنمایندگان می توانند از هوای تازه استفاده نمایند، میان وعده ای بخورند، گشتی در بین فروشنده های تی شرت و سوغاتی بزنند و البته از روی سکو از منظره ها زیبا عکاسی نمایند.

ساعت کار: دوشنبه و سه شنبه 10تا 19 ، چهارشنبه 12 تا 19 ، آدینه و شنبه 9.30 تا 19

آدرس: مالزی - لنکاوی Oriental Village، Burau Bay

مراکز خرید لنکاوی

  • بازار شبانه تیمویانگ لنکاوی | لنکاوی Night Market

آدرس: مالزی - لنکاوی Ulu Melaka، Kedawang، Kuah، Temoyong، Air Hangat، Padang Matsirat

  • بازار بزرگ پاراد لنکاوی | لنکاوی Parade MegaMall

آدرس: مالزی - لنکاوی A-14-15، Pokok Asam، Kuah

  • مرکز خرید سنانگ | Cenang Mall

آدرس: مالزی - لنکاوی Jl. Pantai، Pantai Cenang، لنکاوی 07000

فستیوال های لنکاوی

جشن سال نو چینی | Chinese New Year

زمان برگزاری: در ژانویه یا فوریه بسته به تقویم قمری

فستیوال وساک | Vesak festival

بایدها و نبایدهای مالزیایی

  • هرگز از آب های لوله کشی در کشور مالزی جهت آشامیدن استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده و همینطور سعی کنید به علت شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • مالزی نسبتا امن است اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. خصوصا بانوان بهتر است بیشتر مراقبت نمایند به خصوص هنگامی که کیف دستی یا اشیا گران قیمت همراه دارند. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به یاری احتیاج داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنی
  • جهت کسب اطلاعات لازم درباره ویزای کشور مالزی می توانید را مطالعه کنید.
  • از تهران پرواز مستقیمی به سمت لنکاوی وجود ندارد و باید ابتدا به کوالالامپور بروید و سپس از آنجا با استفاده وسایل نقلیه یا به صورت هوای به این جزیره دسترسی پیدا خواهید کرد.
منبع: الی گشت
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1926

به "تور مالزی: راهنمای سفر به لنکاوی در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: راهنمای سفر به لنکاوی در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید