مهاجرت تحصیلی به کانادا

به گزارش ایران 20 دانلود، روشهای مهاجرت تحصیلی

آیا اصولا چنین روشی در سیستم مهاجرتی کانادا با نام مهاجرت تحصیلی به کانادا تعریف شده است؟

مهاجرت تحصیلی به کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

اگر پاسخ مثبت است چگونه می توان مهاجرت تحصیلی کرد؟

آیا شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا واجد شرایط هستید؟

سوال های بسکمک از این قبیل ذهن تمامی علاقمندان به تحصیل در کانادا و علاقمندان به زندگی در کانادا را به خود مشغول نموده است و این در حالی است که هیچ پاسخ واضح و مدونی در کل وبسایت های مهاجرتی فارسی برای آن نخواهید یافت و فقط بعضی پست های تبلیغاتی یافت خواهند شد که می خواهند شما را به سمت مهاجرت یا تحصیل سوق دهند. این بار ما قصد آنرا داریم که به طور واضح و شفاف به تمام این سوالات پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

با هر روز سخت تر شدن شرایط اخذ اقامت کشور های اروپایی و یا آمریکایی از جمله کانادا بسکمک از علاقمندان به کار و زندگی در کانادا به روشهای مشابهی که منجر به اقامت دائم کانادا گردد روی می آورند. بگذارید ابتدا به تعریف مفاهیم مهاجرت و اقامت تحصیلی بپردازیم تا مطلب قابل درک تر گردد :

مهاجرت به کانادا :

مهاجرت به کانادا به روشی قانونی گویند که شهروند غیر کانادایی بر می گزیند تا بر اساس ضوابط مشخص شده از سوی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ، مجوز ورود و اقامت دائم در کانادا را دریافت نماید. شخصی که به کانادا مهاجرت می کند immigrant نامیده شده و پس از اولین ورود به کانادا کارت اقامت دائم دریافت نموده و می تواند با تمدید دوره ای کارت اقامت خود (هر 5 سال) تا خاتمه عمر در کانادا زندگی نماید.

ما در دسته بندی های اداره مهاجرت کانادا روشی برای اخذ اقامت دائم کانادا با عنوان مهاجرت تحصیلی یا اقامت دائم تحصیلی نداریم.

شخص مهاجر از تمامی حقوق یک شهروند کانادایی بجز حق رای و داشتن پاسپورت کانادایی برخوردار است این حقوق شامل: حق تحصیل ، درمان پزشکی رایگان (در بعضی استان ها همانند بریتیش کلمبیا مبلغی هر ماهه برای بیمه درمانی اخذ میگردد) ، کمک هزینه زندگی ، امکانات رفاهی دولتی و غیره می شوند. گفتنی است شخص مهاجر می تواند تابعیت کشور اصلی خود را حفظ نماید و یا پس از 3 سال اقامت در کشور کانادا برای اخذ شهروندی کشور کانادا طبق ضوابط درخواست دهد . پس از اخذ شهروندی کانادا ، فرد مهاجر غیر از موارد ذکر شده در بالا اجازه حق رای و داشتن پاسپورت کانادایی را پیدا می کند و عملا به لحاظ حقوقی هیچ تفاوتی با فردی که در کانادا متولد شده ندارد.

روشهای مهاجرت به کانادا متفاوتند که در اینجا به آن نمی پردازیم ولی تمامی این روشها منجر به اخذ اقامت دائم کانادا خواهند شد.

اقامت تحصیلی در کانادا :

نمونه ویزای تحصیلی اخذ شده توسط موسسه خبرنگاران

در این شکل از اقامت، دانشجو یا دانش آموز علاقمند به تحصیل در کانادا پس از دریافت پذیرش از یک دانشگاه ، کالج یا مدرسه کانادایی مدارک مشخص شده از سوی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا به همراه نامه پذیرش خود بصورت آنلاین و یا حضوری به اداره مهاجرت کانادا تحویل می دهد و برای اخذ اقامت تحصیلی (موقت) درخواست می دهد. اداره مهاجرت پس از آنالیز مدارک متقاضی که عموما شامل مراحل : آنالیز احراز همه شرایط برای دانش آموز یا دانش جو ، آنالیز مدارک ارسالی ، توسط اداره مهاجرت و نهایتا آنالیز عدم سوء پیشینه متقاضی در بانک های اطلاعاتی امنیتی کانادا ، آمریکا و اتحادیه اروپا ، اینترپل و انگلیس (متاسفانه این مرحله که اجرای آن برای متقاضیان ایرانی الزاما صورت میگیرد بسیار زمان بر است).

بسکمک از دانشجویان پیروز به دریافت این ویزا میشوند که به آن student visa گفته میگردد. پس از ورود به کانادا و در فرودگاه و بعد از آنالیز ویزا ، نامه اجازه تحصیل (Study permit) به ایشان تحویل میگردد. اما نکته مهم اینکه به اقامتی که اعطا میگردد عملا اقامت موقت کانادا گفته میگردد. پس تا اینجا به این نتیجه می رسیم که ویزای دانشجویی کانادا به اقامت موقت این کشور می انجامد . اما خبر خوب اینکه موضوع به اینجا ختم نمی گردد.

ما در دسته بندی های اداره مهاجرت کانادا روشی برای اخذ اقامت دائم کانادا ، با عنوان مهاجرت تحصیلی یا اقامت دائم تحصیلی نداریم. اما دولت کانادا ترجیح می دهد افرادی که در کانادا تحصیل می نمایند و سابقه کار کانادایی دارند با روشهای قانونی در این کشور اقامت دائم دریافت نمایند. به همین منظور روشهای قانونی برای اخذ اقامت دائم کانادا پس از اتمام تحصیلات قرار داده است، که شخص متقاضی و همسر و خانواده وی در صورت واجد شرایط بودن برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. قبلا مطلبی با عنوان اقامت دائم کانادا با تحصیل در شرح کامل این موضوع انتشار داده ایم.

نمونه ویزای کار اخذ شده برای همسر متقاضی تحصیل ، توسط موسسه خبرنگاران

اگر پاسخ صریح و سریع می خواهید می توانیم بگوییم : دانشجو و همسر وی که در مدت تحصیل در کانادا مشغول به کار بوده اند، از سابقه تحصیل در کانادا و تجربه کاری کانادا همچنین امتیاز بهبود زبان انگلیسی یا فرانسه در محیط تحصیلی و کاری کانادا بهره خواهند برد و گاها شانس ایشان تا 30 % نسبت به افرادی که در کانادا نبوده اند یا کار و تحصیل نمی نموده اند، برای اقامت دائم کانادا بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد کار در کانادا یک برگ برنده خواهد بود

تمام موارد بالا را خواندید . اما به پیشنهاد کار در کانادا، به دلیل اهمیت آن، جداگانه می پردازیم. امتیاز بالای پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی در اخذ اقامت دائم کانادا بقدری اهمیت بالایی دارد که شاید بتوان گفت دریافت پیشنهاد کاری ، مترادف با اخذ اقامت دائم کانادا خواهد شد. ولی این موضوع چه ارتباطی به مهاجرت تحصیلی دارد ؟ پاسخ اینست که تقریبا در خارج از کانادا و بدون داشتن تجربه کار کانادایی که توسط فرصت تحصیل در کانادا فراهم میگردد، دریافت پیشنهاد کار غیر ممکن است. بسکمک از دانشجویانی که در کانادا تحصیل یا کار نموده اند پیروز به اخد پیشنهاد دائمی کار از یک کارفرمای کانادایی می شوند.

دولت کانادا ترجیح می دهد افرادی که در کانادا تحصیل می نمایند و سابقه کار کانادایی دارند با روشهای قانونی در این کشور اقامت دائم دریافت نمایند.

آیا شما برای مهاجرت تحصیلی واجد شرایط هستید؟

در واقع می توان برای درک اینکه شخصی واجد شرایط برای مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت دائم کانادا پس از اتمام تحصیلات است ، شرایط ذیل را آنالیز کرد:

سن متقاضی برای تحصیل در کانادا :

سن فاکتور مهمی است اما به صورت قاطع نمی توان گفت از محدوده سنی خاص به بعد شخصی واجد شرایط نیست . در این بین تجربه چند ساله موسسه خبرنگاران نشان می دهد، سن مطلوب برای اخذ ویزای تحصیلی حداکثر تا 40 سال است. این به این مفهوم نیست که سن بالای 40 سال برای تحصیل در کانادا قابل پذیرش نیست. اما شانس چنین شخصی برای اخذ ویزا بسیار پایین است . علی الخصوص اگر وقفه ای طولانی بین آخرین مدرک تحصیلی وی تا زمان اقدام وجود داشته باشد.

سطح زبان انگلیسی یا فرانسه برای تحصیل در کانادا :

گر چه بسکمک از کالج ها و بعضی از دانشگاههای کانادا اجازه تحصیل بصورت مشروط برای افرادی که مدک زبان را ندارند می دهند. اما اصولا اداره مهاجرت ،صدور ویزا برای این افراد را با سخت گیری بیشتری انجام خواهد داد و شانس دریافت ویزا کاهش پیدا خواهد نمود. بهتر است متقاضیان مدرک زبان آیلتس ، تافل و .. را آماده داشته باشند. (موسسه خبرنگاران با توجه به دانشگاه یا کالج انتخابی شما را برای نوع آزمون زبان هدایت خواهد نمود).

معدل آخرین مدرک تحصیلی و مقاله :

معدل خوب و بالای 16 از آخرین مدرک تحصیلی شانس بالایی را برای پذیرش از یک دانشگاه خوب به شما خواهد داد و اگر متقاضی تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا دکتری در کانادا هستید ، داشتن مقاله بین المللی مانند ISI ضرورتی محسوب می گردد. موسسه خبرنگاران تا کنون برای بسکمک از دانشجویان با معدل خوب و سطح زبان مناسب توانسته از دانشگاههای کانادایی بورسیه تحصیلی تا سقف 10 هزار دلار دریافت کند که به دانشجو تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی 10 هزار دلاری که توسط موسسه خبرنگاران برای دانشجوی ایرانی اخذ شده است.

گر چه تعهدی در دریافت بورسیه تحصیلی وجود ندارد اما شانس بزرگی برای دانشجو است که به کمک تجارب موسسه خبرنگاران ممکن است محقق گردد. قبلا مطلبی با عنوان روش اخذ بورسیه تحصیلی منتشر شده است که می توانید مطالعه فرمایید.

در صورتیکه تمایل دارید شرایط خود را برای مهاجرت تحصیلی به کانادا (تحصیل در کانادا) آنالیز کنید می توانید فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید.

در صورتیکه در این زمینه سوالی دارید که هنوز پاسخ آنرا نگرفته اید. از رزرو وقت مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

وبسایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 872

به "مهاجرت تحصیلی به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت تحصیلی به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید