مقام تونسی: در صورت وخامت حال بن علی بازگشت او به کشور بلامانع است

به گزارش ایران 20 دانلود، نخست وزیر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس می گوید که در صورت صحت اخبار مربوط به وخامت حال زین العابدین بن علی رئیس جمهور سابق این کشور، بازگشت او از عربستان سعودی بلامانع است.

مقام تونسی: در صورت وخامت حال بن علی بازگشت او به کشور بلامانع است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوسف الشاهد نخست وزیر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس تأکید کرد که در صورت بیماری و وخامت حال بن علی، بازگشت او به کشور مانعی ندارد.

الشاهد در گفت وگو با کانال تونسی حنبعل اضافه نمود که وضعیت جسمی و بیماری، چراغ سبزی برای بازگشت بن علی است و اگر او بیمار است می تواند همانند هر شهروند دیگری به کشور بازگردد.

خبرگزاری رویترز پنجشنبه گذشته به نقل از منیر بن صالحه وکیل بن علی از انتقال او به بیمارستانی در عربستان سعودی اطلاع داد.

صالحه در این باره گفت که حلیمه دختر بن علی به وی اطلاع داده که پدرش به دلیل ناراحتی شدید جسمی به بیمارستان منتقل شده است.

وی بدون اشاره به نوع بیماری بن علی اضافه نمود که بن علی از بیماری رنج می برد اما ارتباطی با سرطان ندارد و وضعیت جسمانی او تاکنون پایدار است. (جزئیات بیشتر)

در هشت سال گذشته از زمان انقلاب 2011 تونس و سرنگونی رژیم بن علی، این نخستین بار است که وکیل و خانواده او از بیماری بن علی سخن می گویند.

بن علی 83 ساله از زمان فرار به عربستان سعودی در تاریخ 14 ژانویه 2011 تا کنون هیچ بیانیه ای صادر نکرده است.

سال 2011 دادگاه تونس بن علی را به صورت غیابی محاکمه و بنا به اتهامات متعدد از جمله فساد اقتصادی و شکنجه انقلابیون به 35 سال حبس محکوم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 336

به "مقام تونسی: در صورت وخامت حال بن علی بازگشت او به کشور بلامانع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام تونسی: در صورت وخامت حال بن علی بازگشت او به کشور بلامانع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید