مشکل نبود سیستم جامع رزرواسیون در گردشگری ایران

به گزارش ایران 20 دانلود، به گفته کارشناسان یکی از مسائل گردشگری ایران نبود سیستم رزرواسیون اختصاصی است . به طوری که هیچ گردشگری در جهان نمی تواند خودش هتل خود را انتخاب کند و باید یک آژانس کارگزاری در کشوری که تور ایران را می فروشد و برنامه سفر را داشته باشد، از آن طریق وارد گردد.

مشکل نبود سیستم جامع رزرواسیون در گردشگری ایران

در کشورمان حلقه مفقوده ای است که هیچ جهانگردی در جهان نمی تواند خودش هتل خود را انتخاب کند و باید یک آژانس کارگزاری در کشوری و تور ایران را بفروشد و برنامه سفر را داشته باشد و از آن طریق وارد گردد. شبکه رزرواسیون هتلی بین المللی در جهان وجود دارد که ما عضو آن نیستیم و این باعث می گردد جهانگرد قدرت انتخاب هتل را نداشته باشد

محسن قریب، رئیس سابق و عضو هیئت مدیره سازمان ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اهمیت نقش گردشگر در اقتصاد جهان گفت:

امروزه صنعت جهانگردی به عنوان پردرآمدترین صنعت روز جهان تلقی می گردد و دارای حوزه بزرگی در جهان است و آحاد مردم در این حوزه به نحوی مصرف کننده هستند. به همین علت هم توجه مدیران کشورهای مختلف جهان به این رشته و به این صنعت معطوف است و در نظام برنامه ریزی کلیه کشورها به این موضوع توجه ویژه ای می گردد.

قریب با بیان اینکه اگر به افزایش جمعیت و اوقات فراغت مردم توجه گردد، اهمیت این صنعت دو چندان است، گفت که با افزایش جمعیت روزافزون جهان، در نتیجه این افراد مشتریان این صنعت هستند و بعلاوه افزایش اوقات فراغت مردم، چون جهان به سمت ماشینیزه شدن پیش می رود و زمان فراغت مردم افزایش می باید و اینها نشان دهنده این است که باید به این صنعت توجه گردد.

قریب با اشاره به زیرساخت ها، آن را یک معضل در کشور دانست و اضافه کرد که در زمینه زیرساخت ها به خصوص برای جهانگردان خارجی در کشور مشکل داریم. در کشورمان یک حلقه مفقوده ای است که هیچ جهانگردی در جهان نمی تواند خودش هتل خود را انتخاب کند و باید یک آژانس کارگزاری در کشوری که تور ایران را می فروشد و برنامه سفر را داشته باشد، از آن طریق وارد گردد.

رئیس سابق سازمان ایرانگردی و جهانگردی گفت:

باید کشور برای انتخاب صنعت جهانگردی در میان صنعت های دیگر عزم جدی را داشته باشد تا صنعت بهتر کشور گردد و بتوان روی آن سرمایه گذاری کنیم.

در ادامه امیرعدنان سپهری معاون سرمایه گذاری شرکت ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به اینکه ظرفیت ها در داخل کشور بالا است و احتیاج به حمایت های دولت و حاکمیت دارد، به راهکارهایی که باعث جذب سرمایه گذاری در حوزه جهانگردی می گردد، اشاره داشت و گفت:

باید دولت، شهرداری ها و حاکمیت برای ورود سرمایه گذاری خارجی و حتی داخلی تسهیلاتی را قائل شوند. متاسفانه در شرایط موجود مالی کشور، هزینه سرمایه گذاری برای داخلی با شرایط بانکی و مالی، گران قیمت است.

سپهری در ادامه بیان نمود که در شرایط فعلی اگر اولویت با سرمایه گذار خارجی باشد، باید شرایطی وجود داشته باشد تا این سرمایه وارد کشور گردد و در بخش های داخلی این توسعه ایجاد گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1957

به "مشکل نبود سیستم جامع رزرواسیون در گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل نبود سیستم جامع رزرواسیون در گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید