قبل از خرید لحظه آخری حتما بخوانید

به گزارش ایران 20 دانلود، سفر به هر گوشه از ایران به علت تنوع بسیار بالا در شرایط اقلیمی و وجود بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی مزایای خاص خودش را دارد، اما جزیره زیبای کیش از این نظر جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. به همین علت در تمام طول سال گردشگرانی از اقصی نقاط کشورمان به شیوه های مختلف به آن سفر می نمایند. خرید لحظه آخری یکی از شیوه های پرطرفدار برای سفر به این جزیره می باشد که مزایا و محدودیت هایی دارد که عدم توجه به آنها می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. سایت خرید آنلاین تور رسپینا24 در ادامه به مهم ترین نکاتی که باید در خرید تورهای لحظه آخری کیش به آن توجه داشته باشید اشاره خواهد کرد.

قبل از خرید لحظه آخری حتما بخوانید

چرا خرید تور لحظه آخری کیش؟

تورهای ارائه شده برای کیش را می توان با توجه به نوع پرواز آنها به دو گروه تورهای چارتری و سیستمی تقسیم بندی کرد. به عنوان مثال، اگر با خرید تور، بلیط هواپیما تهران کیش چارتری ارائه میشود، این تورها از قوانین بلیط های چارتر تبعیت می نمایند و برای بلیط های سیستمی نیز به همین صورت قوانین تغییر خواهد نمود. در بعضی از شرایط ممکن است بلیط های چارتری منتهی به کیش تا لحظات نزدیک به پرواز به فروش نرسند و به همین علت با کاهش قیمت زیادی روبرو خواهند شد. تورهایی که چنین بلیط هایی را ارائه میدهند، تحت عنوان تور لحظه آخری به فروش می رسند که تفاوت قیمت زیادی با سایر تورها دارند.

مهم ترین علتی که اغلب افراد در پی خرید این گروه از تورها هستند، مقرون به صرفه بودن قیمت آنها می باشد، اما توجه داشته باشید که این تورها بسیار اندک بوده و برای خریدشان باید سرعت عمل بالایی داشته باشید.

معایب لحظه آخری

علیرغم قیمت مناسب تورهای لحظه آخری کیش، در بسیاری از مواقع بهتر است از خرید آنها صرف نظر کنید. دلایل زیادی برای عدم خرید تور لحظه آخری وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

شرایط استرداد

از مهم ترین و اصلی ترین محدودیت های موجود در تورهای لحظه آخری، شرایط استرداد آنها می باشد. با توجه به اینکه پروازهای چارتری اغلب غیر قابل استرداد می باشند، لذا نمی توان تور را کنسل کرد و با تغییر برنامه سفر ضرر مالی زیادی را به همراه دارد. توجه داشته باشید که با کنسل نشدن تور، در واقع باعث میشود تا هزینه پرواز و رزرو هتل کیش که برای مدت زمان سفر شما اجرا شده است، قابل برگشت نباشد. لذا نباید تنها مقرون به صرفه بودن تور را ملاک برای انتخابشان در نظر بگیرید. تورهای لحظه آخری یکی از برترین گزینه ها برای افرادیست که از برنامه سفر خود اطمینان صد در صد دارند.

قیمت برای بچه ها

از دیگر معایب لحظه آخری می توان به قیمت آنها برای بچه ها اشاره کرد. بر اساس قوانین تعریف شده برای پروازهای چارتر، بلیط بچه ها و بزرگسالان یکسان محاسبه میشود. در نتیجه اگر تورهای چارتری را انتخاب کنید، تنها تفاوت در قیمت تور بچه ها و بزرگسالان در تخفیف های ارائه شده به وسیله هتل ها می باشد.

چطور تور مقرون به صرفه کیش بخریم؟

با توجه به محدودیت هایی که در تورهای لحظه آخری وجود دارد، ممکن است این سوال برایتان بوجود آید که چطور می توان تور را مقرون به صرفه خرید اما لحظه آخری نباشد؟ برای خرید تورهای مقرون به صرفه قیمت کیش از هر نقطه از کشورمان ضروری است به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

با پرواز سیستمی بخرید

یکی از تصورات اشتباهی که اغلب افراد درباره پروازهای چارتری دارند، مقرون به صرفه بودن آنها نسبت به پروازهای سیستمی می باشد. واقعیت این است که پروازهای چارتری همواره مقرون به صرفه تر از سیستمی نمی باشند، در نتیجه ممکن است چارتری تفاوت قیمت زیادی با سایر تورها نداشته باشد. این مسئله مخصوصا در سفرهای خانوادگی که بچه ها همراهتان می باشند از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر تفاوت قیمت تورهایی که پرواز آنها سیستمی می باشد، شرایط استرداد بلیط نیز تاثیر زیادی بر کاهش ضررهای مالی در صورت تغییر برنامه سفر دارد.

به قیمت هتل برای بچه ها توجه کنید

علاوه بر دقت در نوع بلیط پرواز و تفاوت هایی که در قیمت بلیط بچه ها با بزرگسالان وجود دارد، ضروری است به شرایط هتل ها نیز در این زمینه توجه داشته باشید. دقت داشته باشید که هر یک از هتل ها قوانین متفاوتی برای محاسبه قیمت اقامت بچه ها و بزرگسالان در شرایط سنی مختلف دارند. به عنوان مثال، ممکن است هتل مورد نظر شما هزینه اقامت بچه ها زیر 8 سال را نیم بها محاسبه کند و سایر هتل ها این شرایط را برای بچه ها زیر 12 ارائه دهند. در نتیجه می توان تورهایی که هتل های گروه دوم را ارائه می دهند را با قیمت مناسب تری برای سفرهای خانوادگی خرید.

تور را در زمان مناسب بخرید

تاثیر زمان سفر بر قیمت تورها و سایر خدمات گردشگری مسئله ای غیر قابل انکار می باشد. به طوریکه در روزهای پیک سفر با افزایش قیمت بلیط پرواز و هتل ها در مقصد مورد نظر روبرو خواهید شد. افراد حرفه ای از این شرایط به نفع خودشان استفاده می نمایند و در بازه ای خارج از پیک تور مقرون به صرفه کیش را با برترین پروازها و هتل های لوکس رزرو می نمایند. به عنوان مثال، برای خرید تور مقرون به صرفه کیش تعطیلات نوروز، پاییز و زمستان زمان مناسبی نخواهد بود و در مقابل می توان در تابستان سفر مقرون به صرفهی را تجربه کرد.

تور لحظه آخری کیش را هوشمندانه بخرید

علیرغم وجود محدودیت هایی که برای تورهای لحظه آخری وجود دارد، با کمی دقت و جستجو و مقایسه می توان با خرید این تورها سفری کاملا مقرون به صرفه را تجربه کرد. در مرحله اول باید از برنامه سفرتان مطمئن باشید و چمدان و کوله بار سفرتان آماده باشد تا به محض برخورد با این تورها سفر را آغاز کنید. علاوه براین، اگر همسفرهایتان بچه ها نمی باشند، با خیال آسوده می توانید این تورها را انتخاب نمایید.

رسپینا24 یکی از جامع ترین سامانه های ارائه دهنده امکان رزرو آنلاین تور داخلی و خارجی می باشد که شرایطی را فراهم می نماید تا تصمیم گیرنده نهایی در انتخاب نوع سفر (هوایی یا زمینی)، تعداد روزهای سفر و بعلاوه هتل و محل اقامت، مسافر می باشد. با این سامانه می توان انواع تور لحظه آخری چارتر و سیستمی کیش و سایر مقاصد را با جستجو و مقایسه شرایط آن با سایر تورها انتخاب و برترین گزینه را بخرید. گفتنی است که تمام خدمات ارائه شده به وسیله این سامانه از قبیل خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی، رزرو هتل داخلی و خارجی، خرید بلیط اتوبوس، خرید بلیط قطار داخلی و خارجی و تورهای داخلی و خارجی دارای امکان استرداد آنلاین و پشتیبانی 24 ساعته می باشد. با رسپینا24 روی زمین نمی مانید…

منبع: تاپ تراول
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2326

به "قبل از خرید لحظه آخری حتما بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خرید لحظه آخری حتما بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید