لیبی محور رایزنی نخست وزیر ایتالیا با رئیس جمهوری مصر

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس جمهوری مصر در جریان گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر ایتالیا بر حمایت کشورش از کوشش های انجام شده در راستای دستیابی به راه چاره سیاسی در لیبی تاکید نمود.

لیبی محور رایزنی نخست وزیر ایتالیا با رئیس جمهوری مصر

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور تماس تلفنی ای از جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا دریافت کرد و در جریان این گفت وگوی تلفنی دو طرف به آنالیز دیدگاه ها درخصوص شماری از پرونده های منطقه ای مهم و مشترک و در راس آن وضعیت لیبی و همچنین روابط دوجانبه پرداختند.

رئیس جمهوری مصر در جریان این گفت وگوی تلفنی بر حمایت کشورش از کوشش های انجام شده در راستای دستیابی به راه چاره سیاسی برای بحران لیبی و پایبندی قاهره به تمامیت ارضی این کشور تاکید نمود.

ایتالیا بارها نسبت به تحولات اخیر در لیبی ابراز نگرانی نموده است. نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر از چهارم آوریل با هدف براندازی دولت توافق ملی به طرابلس حمله نموده و به دنبال این اقدام کوشش های سازمان ملل را ناکام گذاشته اند که برای برگزاری کنفرانس گفت وگو میان لیبیایی ها، اواسط ماه میلادی گذشته آماده می شد.

رئیس جمهوری مصر اواسط آوریل گذشته از خلیفه حفتر در قاهره استقبال کرد و در جریان این دیدار بر حمایت مصر از کوشش ها در راستای مبارزه با تروریسم و افراط گری جهت برقراری امنیت و ثبات در لیبی تاکید نمود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 182

به "لیبی محور رایزنی نخست وزیر ایتالیا با رئیس جمهوری مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی محور رایزنی نخست وزیر ایتالیا با رئیس جمهوری مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید