اروپا دو برابر میانگین جهانی در حال گرم شدن است (تور ارزان اروپا)

به گزارش ایران 20 دانلود، سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل (WMO) بیان کرد که اروپا در طول سه دهه گذشته بیش از دو برابر میانگین جهانی گرم شده و افزایش دما را بیشتر از هر قاره دیگری تجربه نموده است.

اروپا دو برابر میانگین جهانی در حال گرم شدن است (تور ارزان اروپا)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، سازمان دنیای هواشناسی سازمان ملل متحد هشدار داد که حتی جوامعی که خود را به خوبی آماده مقابله با تغییرات اقلیمی نموده اند نیز از تاثیرات سوء آن در امان نیستند.

بر اساس گزارش مشترک سازمان دنیای هواشناسی و سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه دوم نوامبر (11 آبان) منتشر شد، میانگین دما در منطقه اروپا از سال 1991 هر دهه 0.5 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

پتری تالاس دبیرکل سازمان دنیای هواشناسی در بیانیه ای بیان کرد: اروپا تصویری زنده از یک دنیا در حال گرم شدن است و به ما یادآوری می نماید که حتی جوامعی که به خوبی آماده مواجهه با رویدادهای شدید آب و هوایی شده اند نیز از تاثیرات آن در امان نیستند.

اروپا در چند دهه گذشته دمای بی سابقه ای را تجربه نموده و در چند سال اخیر به یک نقطه داغ موج گرما تبدیل شده است.

یخچال های طبیعی آلپ بین سال های 1997 تا 2021 حدود 30 متر از ضخامت خود را از دست داده اند و در حالی که لایه یخی گرینلند به سرعت در حال ذوب شدن است، به افزایش سرعت بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس های کره زمین یاری می نماید.

تالاس بعلاوه با انتقاد از مرگ و ویرانی ناشی از سیل های ویرانگر سال گذشته گفت: سال جاری نیز مانند سال 2021، بخش های زیادی از اروپا تحت تاثیر امواج گرما و خشکسالی گسترده قرار گرفته اند که این امر به بروز آتش سوزی های گسترده در این قاره دامن می زند.

وقوع بلایای طبیعی در اروپا که به علت تغییرات اقلیمی به طور فزاینده رو به افزایش است، سال گذشته میلادی خسارتی بیش از 50 میلیارد دلار در این قاره بر جای گذاشته است.

این گزارش هشدار داد که بدون توجه به سطوح آینده گرمایش دنیای، احتمالاً دما در سراسر اروپا با نرخی فراتر از میانگین دمای دنیای افزایش خواهد یافت.

بخش بزرگ قاره اروپا به طور مستقیم یا غیرمستقیم در زیر قطب شمال قرار گرفته، یعنی منطقه ای از کره زمین که سریع ترین روند گرم شدن در سطح این کره را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در فاصله زمانی سال های 1990 تا 2020، انتشار گازهای گلخانه ای را 31 درصد کاهش داده و هدف آن رسیدن به 55 درصد تا سال 2030 است. اروپا بعلاوه یکی از پیشرفته ترین منطقه ها در زمینه همکاری های فرامرزی برای سازگاری با تغییرات اقلیمی است.

کارلو بوونتمپو رئیس مرکز اروپایی پیش بینی های هواشناسی میان برد کوپرنیک (ECMWF) گفت: جامعه اروپایی در برابر تغییرات اقلیمی آسیب پذیر است.

این گزارش چند روز قبل از کنفرانس سالانه آب و هوای سازمان ملل متحد COP 27 که از 6 نوامبر (15 آبان) در مصر شروع می گردد، منتشر شده است.

انتظار می رود رهبران دنیا از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در این کنفرانس شرکت نموده و در آن درباره چگونگی مقابله با گرم شدن کره زمین بحث نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2148

به "اروپا دو برابر میانگین جهانی در حال گرم شدن است (تور ارزان اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا دو برابر میانگین جهانی در حال گرم شدن است (تور ارزان اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید