قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو عزم ملی است

به گزارش ایران 20 دانلود، تهران (پانا) - رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران می گوید اکنون وارد موج سوم همه گیری کرونا در کشور شده ایم و به عزم ملی برای قطع زنجیره انتقال این ویروس نیاز داریم.

قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو عزم ملی است

به گزارش ایرنا، علی امیر سوادکوهی اضافه نمود: موج جدیدی از کرونا سراسر کشور را فراگرفته و پروتکل های بهداشتی آن طور که باید رعایت شود، مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و دولت باید برای جلوگیری از پاندمی کرونا قوی تر عمل کنند، گفت: دو سوم استانهای کشور در شرایط قرمز هستند و اکنون 60 تا 70 درصد بیماران بستری شده در مراقبت های ویژه درگیری ریوی ناشی از کرونا را دارند.

سوادکوهی ادامه داد: کرونا بیماری بسیار کشنده ای است، علاوه بر اینکه استرس زیادی را به مبتلایان وارد می کند، مرگ آوری بالایی نیز دارد. همچنین امکانات پایین است و در بخش مراقبت های ویژه داروی رمدیسویر بطور قطره چکانی وارد سیستم می شود و برخی بیماران مجبورند در بازار آزاد آن را با قیمت 12 تا 20 میلیون تومان تهیه کنند و فشار مالی به آنها وارد می شود.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران شرح داد: با توجه به اینکه ایران از نظر بهداشتی سرآمد منطقه است، اکنون کادر درمانی خسته و قدرت ادامه دادن برای آنها بسیار سخت شده و جلوگیری از زنجیره انتقال و تلفات سنگین ناشی از کرونا عزم ملی می خواهد.

به گفته سوادکوهی، مردم باید برای حفظ جان خود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی ها و تجمعات بپرهیزند هر چند در جمع بودن لذت بخش است اما باعث سرعت انتقال ویروس کرونا به یکدیگر می شود.

وی با بیان اینکه اکنون اروپا وارد موج دوم کرونا شده، گفت: در موج سوم هستیم و باید سخت گیری ها در قطع زنجیره انتقال کرونا بیشتر شود تا به شرایط ملایمت تری برسیم و امکانات از دست رفته ما هم ترمیم یابد.

سوادکوهی بیان کرد: لازم است بودجه کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و بیشترین هزینه را در پاندمی کرونا باید داشته باشیم تا بتوانیم این بیماری را تحت کنترل درآورده و تلفات ناشی از آن را به حداقل ممکن برسد.

سمیه سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری گفت: تا به امروز 581 هزار و 824 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 346 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 33 هزار و 299 نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1264

به "قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو عزم ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو عزم ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید