شش کشور اروپایی درباره پیوستن به اینستکس در آینده بیانیه دادند

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: سایت وزارت خارجه فنلاند متن بیانیه مشترک شش کشور اروپایی در زمینه پیوستن آن ها به اینستکس در آینده را منتشر کرد.

شش کشور اروپایی درباره پیوستن به اینستکس در آینده بیانیه دادند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

در این بیانیه آمده است: بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ و سوئد برای حفظ و اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توسط همه طرف های ذیربط اهمیت بسیار زیادی قائل هستند. این توافق هسته ای به اتفاق آرا مورد تایید (اعضای) شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است و یکی از ابزارهای کلیدی برای (پیشبرد) رژیم منع فراوری و تکثیر تسلیحات هسته ای در دنیا محسوب می گردد و یاری مهمی به ثبات منطقه می نماید.

در ادامه بیانیه آمده است: با توجه به حمایت های مستمر اروپایی ها از برجام(!!!) و ادامه کوشش ها برای اجرای بخش اقتصادی این توافق و تسهیل تجارت قانونی بین اروپا و ایران، ما اکنون در حال سپری کردن فرآیند پیوستن به سازوکار اقتصادی اروپا (اینستکس) بعد از تکمیل روند (تصویب) آن در سطح ملی هستیم. اینستکس در ژانویه سال 2019 توسط آلمان، فرانسه و انگلیس ایجاد شد.

در انتهای این بیانیه بدون اشاره به بدعهدی های اروپا در اجرای تعهداتش در برجام، آمده است: در این چارچوب، بسیار مهم است که جمهوری اسلامی ایران بدون درنگ به پایبندی کامل به مفاد توافق هسته ای (برجام) بازگردد.

23231

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 505

به "شش کشور اروپایی درباره پیوستن به اینستکس در آینده بیانیه دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش کشور اروپایی درباره پیوستن به اینستکس در آینده بیانیه دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید