ستاری: پیشرفت رسانه؛ مستلزم نگاه دانشی است

به گزارش ایران 20 دانلود، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: علوم شناختی جزء علوم بسیار جدید است و اگر بخواهیم در حوزه رسانه پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم و رقبای بین المللی را کنترل کنیم نیاز به نگاه دانشی داریم که باید در این حوزه پیاده سازی شود.

ستاری: پیشرفت رسانه؛ مستلزم نگاه دانشی است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره کارکردهای علوم شناختی در رسانه گفت: اگر بخواهیم در حوزه رسانه پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم و بتوانیم رقبای بین المللی را کنترل کنیم و کنار بزنیم به یک نگاه دانشی نیاز داریم که در این حوزه باید پیاده سازی شود که بخشی از این نگاه هم اتفاقاتی است که در حوزه علوم شناختی رخ می دهد.

علوم شناختی جزء علوم بسیار جدید است

وی اضافه کرد: علوم شناختی جزء علوم بسیار جدید است که در آن نوپا هستیم. ما در معاونت علمی برنامه های مفصلی داریم که از این حوزه حمایت می کند. اتفاقات خوبی در توسعه شرکت ها و دانشی در رابطه با چاپ مقالات پتنت ها و موارد دیگر اتفاق افتاده که دانشگاه های بسکمک در این حوزه کار می کنند و امیدوارم با ورود رسانه ها در علوم شناختی اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: نیاز به یک همکاری همه جانبه بین اکوسیستم نوآوری کشور در حوزه شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده های کسب وکار، استارتاپ ها به همراهی رسانه ها در این حوزه نیاز است و معاونت علمی آمادگی دارد این بستر را فراهم کند.

حمایت از استارتاپ ها با کمک رسانه

ستاری ادامه داد: علوم شناختی یک کار و ایده جدید است و هنوز به بلوغ لازم نرسیده و بهترین کار این است که ما از رویدادها شروع کنیم و استارتاپ های این حوزه را با کمک رسانه حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: با کمک رسانه معاونت علمی به عنوان دولت نمی تواند تشخیص دهد چه استارتاپ، شرکت یا جوانی برای این کار مناسب است و آنها باید بیایند و معاونت علمی باید سرمایه گذاری را شروع کند و اکوسیستم جدیدی را رقم بزند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 826

به "ستاری: پیشرفت رسانه؛ مستلزم نگاه دانشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: پیشرفت رسانه؛ مستلزم نگاه دانشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید