سازمان غذا و داروی آمریکا تست خانگی کرونا را تایید کرد

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه استفاده اضطراری برای یک تست خانگی ویروس کرونا را صادر کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا تست خانگی کرونا را تایید کرد

طبق بیانیه این سازمان، تست خانگی کووید19 الام (Ellume) ابزاری سریع و مبتنی بر آنتی ژن است که نمونه مایع را روی سطحی حاوی مولکول های واکنش پذیر بررسی می کند. به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا این تست در نمونه سواب بینی افراد 12سال به بالا ، وجود بخشی از پروتئین ویروس کرونا را بررسی می کند.

استفان هان کمیسیونر این سازمان در بیانیه ای نوشت: اعطای اجازه استفاده به این تست یک نقطه عطف مهم در تست های تشخیصی کووید19 به حساب می آید. در حقیقت با این تاییدیه افراد می توانند تست را از اماکنی مانند داروخانه بخرند و پس از نمونه برداری از بینی ظرف 20 دقیقه از ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری باخبر شوند.

او در ادامه اضافه نمود: ما همچنان به تایید تست های خانگی ادامه می دهیم تا دسترسی مردم به تست ها گسترده و بار فعالیت آزمایشگاه ها کمتر شود.

این ابزار هم مانند بقیه تست های آنتی ژن تاحدودی خطا دارد.

کیت تست مذکور شامل یک سواب بینی، مایع واکنش دهنده و یک تحلیل گر متصل به بلوتوث است. پس از تحلیل نمونه سواب، نتیجه به طور اتوماتیک از طریق بلوتوث به موبایل کاربر ارسال می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1382

به "سازمان غذا و داروی آمریکا تست خانگی کرونا را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان غذا و داروی آمریکا تست خانگی کرونا را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید