دیابت با این علامت خود را نشان میدهد

به گزارش ایران 20 دانلود، برای مدیریت و درمان بیماری ها باید اطلاعات کافی راجع به آن بیماری داشته باشید، دیابت هم جزء بیماری هایی است که با داشتن آگاهی می توانید آن را کنترل کنید.

دیابت با این علامت خود را نشان میدهد

یکی از بیماری هایی که در جامعه امروز بسیار شاهده آن هستیم دیابت است. از همین رو مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به آنالیز علائم اولیه دیابت می پردازد.

دقیقا اینجاست که شما علائم را متوجه می شوید

دیابت نوع یک که معمولا در بچه ها ایجاد می گردد، می تواند به سرعت پیشرفت کند و علائم خودش را در عرض چند هفته یا چند ماه نشان دهد اما در دیابت نوع 2 که مستقیما تحت تاثیر رژیم و سبک زندگی است، علائم دیرتر خودشان را نشان می دهند و ممکن است که شما در وهله اول متوجه نشوید که دیابت دارید.

علائم اولیه دیابت

بعضی از علائم دیابت عبارتند از:

تکرر ادرار

افرادی که به دیابت مبتلا هستند؛ ممکن است بیشتر از حد معمول به دستشویی بروند یا حتی نصف شب از خواب بیدار شوند و بخواهند که به دستشویی بروند. علت این است که سطح قند خون در بدن آن ها بالاست و خروجی ادرار بیش از حد طبیعی است و ادرار آن ها حالت کف آلود دارد و ممکن است بوی شیرین یا بویی شبیه به میوه بدهد.

افزایش تشنگی

ادرار مکرر باعث کم آبی بدن می گردد و یک احساس تشنگی مداوم را به همراه دارد. افزایش سطح قند خون باعث می گردد که آب اضافی از بدن بیرون برود و فرد مدام احساس تشنگی کند و هر چه قدر آب می خورد، سیراب نگردد.

افزایش گرسنگی یا کاهش وزن بدون علت

همزمان که دیابت باعث افزایش گلوکز در خون می گردد، ممکن است سلول ها را از استفاده از گلوکز برای انرژی مسدود کند که دو نتیجه دارد. یکی این که شما مدام احساس گرسنگی می کنید و عضلات تان با مشکل تامین انرژی و سوخت بدن روبرو می گردد یا این که چربی سوزی برای انرژی زیاد انجام می گردد و شما بدون علت و بدون اینکه خودتان کوشش کنید، کاهش وزن پیدا می کنید.

گزگز و سوزش دست و پا

افزایش سطح قند خون به عصب های بدن آسیب وارد می نماید و باعث نوروپاتی دیابتی می گردد که دست، پا و باز وها را درگیر می نماید و باعث سوزش، بی حسی، افزایش حساسیت و درد در نواحی مختلف بدن می گردد و علائم آن هنگام شب بدتر خواهد شد.

تاری دید

تاری دید یا دوبینی نشان دهنده مسائل حاصل از دیابت است، زیرا دیابت باعث می گردد که رگ های خونی داخل چشم نشتی داشته باشند و رگ های خونی تازه غیر طبیعی رشد نمایند که همین؛ باعث مسائل بینایی می گردد و ممکن است شرایط را برای چشم های فرد خیلی سخت و سخت کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب افزایش هورمون مردانه در بدن زنان چه عواقبی دارد! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2180

به "دیابت با این علامت خود را نشان میدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیابت با این علامت خود را نشان میدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید